Ciśnienie doładowania

Postprzez irpac » 27 paź 2008, 22:55

Mam pytanko – jakie ciśnienie doładowania jest w seryjnej Maździe GTX, rocznik '90?

Czy zmiana intercoolera na większy (i lepiej chłodzony) może zwiększyć maksymalne ciśnienie doładowania, czy tylko zwiększa je na niższych obrotach? Bo chyba maksymalne i tak jest ograniczone przez zawór Waste Gate. Pytam, bo u siebie mam większy intercooler, co podobno zwiększyło maksymalne ciśnienie doładowania. No i zastanawiam się czy faktycznie, bez dodatkowego zaworka MBC, jest to możliwe?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 22:29
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 GTX 4WD

Postprzez podmuch » 28 paź 2008, 10:16

ciśnienie doładowania jak sprawdzałem w seri to ok 0,4 do 0,5
max ciśnienie doładowania to chyba jak sie doczytałem to 0,9 bo dalej elektronika nie puści
zwiekszyć możesz przez MBC lub może się tak stać jak zrobisz downpipe 3cale i do końca przelot ....
ale lepsze MBC..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez irpac » 28 paź 2008, 10:28

U mnie dmucha 0,6 bara więc jednak lepiej niż w serii bez żadnych zaworków. <jupi> Czyli Waste Gate przy całkowitym otwarciu nie jest w stanie wystarczająco przepuścić gazów napędowych turbiny, by zachować seryjne ciśnienie. To dobrze :)

Zaworek mbc wykorzystałbym raczej do zwiększenia ciśnienia przy mniejszym nacisku na pedał gazu/niższych obrotach. Maksymalnego raczej niechciałbym ruszać, ze względu na trwałość silnika/turbo/skrzyni ;) No może do 0,7 bara ... :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 22:29
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 GTX 4WD

Postprzez podmuch » 28 paź 2008, 10:38

irpac napisał(a):U mnie dmucha 0,6 bara więc jednak lepiej niż w serii bez żadnych zaworków. <jupi> Czyli Waste Gate przy całkowitym otwarciu nie jest w stanie wystarczająco przepuścić gazów napędowych turbiny, by zachować seryjne ciśnienie. To dobrze :)

bym powiedział że nie za dobrze jak WG nie otwiera sie do konca lub i przycina...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez irpac » 28 paź 2008, 10:51

Jeśli to świadczy o awarii, to oczywiście, że nie za dobrze, ale wydaje mi się (tylko wydaje), że po prostu wydajność tego zaworka jest ograniczona i przy dużym ciśnieniu nie jest w stanie całkowicie zapobiec jego wzrostowi. WG przystosowane jest do pracy w warunkach określonego, seryjnego ciśnienia doładowania. Jeśli ciśnienie się zwiększy, to zaworek może po prostu nie być w stanie utrzymać go na seryjnym poziomie 0,5 bara.
Szczególnie, że ten zaworek nie ma bezpośredniego związku z ciśnieniem doładowania, a jedynie pośredni, ograniczając obroty turbiny. No i powiedzmy, że ogranicza je prawidłowo, tak samo gdy ograniczał jak samochód wyjeżdżał z fabryki, ale przy tych samych obrotach (powiedzmy przy maksymalnym otwarciu WG), dzieki większemu IC, teraz turbina ładuje lepiej. Tak to działa wg mnie.

No chyba, że faktycznie, ktoś kto się na tym zna potwierdzi, że niezależnie od wydajności układu dolotowego/doładowania, seryjny WG gdy jest sprawny, nie powinien pozwolić na wzrost ciśnienia powyżej 0,5bara. Ale wątpię...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 22:29
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 GTX 4WD

Postprzez podmuch » 28 paź 2008, 11:24

rozumie że masz w GTX Vj-21 or vj-20 ????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez irpac » 28 paź 2008, 11:34

VJ-21
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 22:29
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 GTX 4WD

Postprzez podmuch » 28 paź 2008, 11:51

dziwne bo w 2 gtx'ach dmucha 0,4-0,5 a są to ori wozy u mnie też 0,5 z tym że na garecie i IC też mam zapodny i narazie nie kręce wyżej a wydech przelot ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez irpac » 28 paź 2008, 12:03

Hmm. U mnie normalnie też dmucha do 0,5 bara , a 0,6 bara tylko w szczytowym momencie przy max otwarciu przepustnicy, obroty blisko max. Poniżej 5tys obrotów też do 0,5 bara. Czyli w praktyce więcej niż 0,5 bara dmucha bardzo rzadko. Na razie dopiero dwa razy zanotowałem takie ładowanie, w celach testowych ;) Druga sprawa, że przy pełnym otwarciu przepustnicy bardzo trudno obserwować wskaźnik ładowania i nie jest to zbyt bezpieczne ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 22:29
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 GTX 4WD

Postprzez Orin » 28 paź 2008, 20:14

irpac – z tego co piszesz wynika że masz już coś podłubane w instalacji, bo w oryginale był boost cut powyżej bodajże 4500 rpm. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez irpac » 28 paź 2008, 23:01

A czy boost cut nie jest przypadkiem zależny od ciśnienia doładowania własnie, a nie obrotów? I reaguje raczej przy nieco wyższych wartościach niż te co występują u mnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 22:29
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 GTX 4WD

Postprzez Orin » 28 paź 2008, 23:12

Komputer w GTX-ie miał blokadę powyżej pewnych obrotów. Gdzieś miałem schemat nawet jak go ominąć <diabel>
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez irpac » 28 paź 2008, 23:22

No ale przecież nie od 4500 obr. To nie diesel ;) Pewnie odcina zapłon przy ok.6500obr/min. Dodatkowo może też odcinać zapłon przy nadmiernym ciśnieniu doładowania, jak np.w Mitsu Eclipse (odcina przy 1,2 bara).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 22:29
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 GTX 4WD

Postprzez podmuch » 29 paź 2008, 00:21

w ori wozie nie tykanym przez magików to raczej lajt 0,6 kumpel ma mbc i przykrecone do 0,65 prawie 0,7 i jest luz...
u mnie była np awaria bo pchało 1.2 ale to już przeszłość
Orin w gtx ori nie widzialem czegos takowego pcha 0,5 i ani mysli skonczyc do 7000 i zmiana jak skrzynka pozwoli zrobic to bez zgrzytu... ale auto nie dotkniete vj-21 lub vj-20 na jednym i drugim sprawdzone..
tak w nawiasie jak auto juz ma cos pogrzebane to ciezko dojsc to tego dlatego nie jaze do konca jak ktos zapoda wychech 2.5 + down 3 i mu laduje non top 1.2. lub 1.4
ja osobiscie mialem ( juz nie ma smt ) i z nim i bez na garecie i takowym wydechu mam 0.5 ecu gtr ...
w sumie to juz bedzie w calosci gtr bo jest wsio tylko trza to pokladac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez podmuch » 29 paź 2008, 00:24

aaa i jeszcze irpac jak masz ochote to testnij 0.9 i ecu w gtx powinien sie wysrac przy takim doładowaniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323