Strona 1 z 2
Porównanie tłoków z różnych wersji silnika 1.8 BP

Napisane:
19 paź 2008, 15:02
przez Jacek176
Jako ciekawostkę daje zdjęcie tłoków z trzech różnych wersji silnika 1.8 BP: SOHC 103KM o stopniu sprężania 8.9:1, DOHC z kat. 128KM o stopniu sprężania 9.0:1 oraz DOHC bez kat. o stopniuy sprężania 9.8:1


Napisane:
20 paź 2008, 08:45
przez Xionc
Jacek176, jakby wsadzić tłoki od 137km do silnika 1.8 BA BP (ktory ma marne 115) to by mu coś dało?

Napisane:
20 paź 2008, 09:54
przez Jacek176
Wymiana tłoków podniosłaby stopień sprężania a to dużo daje. Problem tylko w tym, że w Polsce nie ma możliwości kupna takich nowych tłoków. A założenie używanych skończyłoby się pewnie tym, że auto brałoby takie ilości oleju, że nie nadążyłbyś dolewać.

Napisane:
20 paź 2008, 11:34
przez pinky
Jacek176 napisał(a):Polsce nie ma możliwości kupna takich nowych tłoków
Jakby był numer oem to bym powiedział czy można czy nie, ale cena pewnie by powaliła. Same tłoki to pewnie koszt około 1600zł brutto
Pogrzebałem w epc i takie oznaczenie ma tłok z wersji DOHC '89 leaded fuel BPY2-11-SA0 to jest wymiar 0, nad wymiary są trochę tańsze to wychodzi u mnie 400zł/szt.

Napisane:
20 paź 2008, 16:38
przez Jacek176
To by się zgadzało. Ta wersja 137KM była "leaded fuel". W takim razie cena wcale nie jest powalająca, biorąc pod uwagę na przykład cenę oryginalnych pierścieni (1100PLN).

Napisane:
20 paź 2008, 16:55
przez pinky
Jacek176 napisał(a):enę oryginalnych pierścieni (1100PLN)
Dokładnie 1187 do zapłaty da rade za 1050zł. Korby i wał są takie same dla wersji leaded i unleaded.

Napisane:
20 paź 2008, 18:59
przez Jacek176
Korby tak ale wał nie.
Różnią się średnicą czopu. Tego wchodzącego do pompy olejowej. Wiem bo sam teraz musiałem wymienić wał bo mi pękł.

Napisane:
20 paź 2008, 19:34
przez pinky
Myślę że bardziej wynikało to daty produkcji bo rzeczywiście w epc są dwa i dwie ceny:

Górna pozycja około 4500 dolna 2500.

Napisane:
20 paź 2008, 22:34
przez Xionc
hmmm to co jeszcze procz tłokow terzeba by wymienić i ile to kosztuje

? No i czy te tłoki o BG weszły by w blok i głowice od BA?

Napisane:
20 paź 2008, 22:45
przez pinky
Wałki rozrządu, ale oznaczenia dla poszczególnych wersji odszukam jutro. Dzisiaj już za późno
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
21 paź 2008, 11:36
przez Jacek176
Xionc napisał(a):hmmm to co jeszcze procz tłokow terzeba by wymienić i ile to kosztuje

? No i czy te tłoki o BG weszły by w blok i głowice od BA?
Najpierw trzebaby dojść czym różniły się silniki BP z wersji BA (114KM) od wersji z BG z katem (128KM). Bo akurat w tych wersjach tłoki i stopień sprężania był ten sam. Gdzieś czytałem, że BA ma inny kolektor dolotowy i nie ma systemu VICS ale nie wiem czy to prawda.

Napisane:
21 paź 2008, 11:51
przez pinky
Porównanie kolektorów BG i BA, jak widać w obydwu są membrany od VICS'a:



Napisane:
21 paź 2008, 11:55
przez Xionc
Ach, jak mi się marzy 140km w 323C


Napisane:
21 paź 2008, 12:00
przez pinky
Xionc co tak mało?? swapuj bpt i ciesz się większą mocą z możliwością na więcej. Kiedyś na mobile stała 323p z gratami od gtr'a zrobiona na 300km fwd. 323c/p/s whatever.

Napisane:
21 paź 2008, 23:19
przez Xionc
pinky blok silnika od BG nie jest plug and play do BP. Nie pasuje klima, wspomaganie, wiązka, jakieś detale... za duzo zabawy...

Napisane:
21 paź 2008, 23:56
przez Xionc
Panowie, a powiedzcie mi, czy pierścienie do BP są takie samie jak do BP? Wiem, że wg katalogu IC tak, ale wg EPC?

Napisane:
22 paź 2008, 07:56
przez pinky
Xionc napisał(a):pierścienie do BP są takie samie jak do BP
BP BG i BP BA są takie same wg EPC'a

Napisane:
23 paź 2008, 08:59
przez Xionc
Hmmm na pewno? Nie jest tak przypadkiem, że do maja 1995 pierścienie w BA były takie same jak w BG czyli:
BPY1-11-SC0 1.5 x 1.5 x 3
a potem:
BPZ0-11-SC0 1.2 x 1.5 x 2.8

Napisane:
26 paź 2008, 21:03
przez Xionc
Panowie, ktoś ma jakieś informacje?

Napisane:
9 gru 2008, 15:52
przez Xionc
Update, BPZ0-11-SC0 zostały zastąpione przez BPZ0-11-SC0B