Strona 1 z 2

Ładowanie 15,50 V – nie za dużo ???

PostNapisane: 19 wrz 2008, 16:29
przez katze750
Witam!
Tak jak w temacie, czy ladowanie na poziomie 15,5 V przy uruchomionym silniku i wlaczonymi swiatlami mijania to nie za duzo??? Ost cos mi brakuje pradu w madzi, wiec zaczalelm od spr ladowania a tu chyba troche za duzo...czyzby regulator padl ???

PostNapisane: 19 wrz 2008, 16:38
przez grodek
za duzo 14,50 chyba max ma byc a tak srednio to chyba 13 ??

PostNapisane: 19 wrz 2008, 19:34
przez tadziol
katze750 napisał(a):Ost cos mi brakuje pradu w madzi, wiec zaczalelm od spr ladowania a tu chyba troche za duzo...czyzby regulator padl ?


brakuje prądu? może podstaw inne akku,padnięta bateria też zawyża napięcie ładowania

PostNapisane: 19 wrz 2008, 22:45
przez grodek
"brakuje prądu? może podstaw inne akku,padnięta bateria też zawyża napięcie ładowania" niby jak??

PostNapisane: 20 wrz 2008, 09:51
przez tadziol
grodek napisał(a):niby jak??


pomyśl.to bardzo proste...

PostNapisane: 20 wrz 2008, 09:55
przez katze750
no akku nie jest w najlepszym stanie i praktycznie kwalfikuje sie do wymiany, ale kiepska bateria podnosi napiecie ladowania ??? a to nowosc dla mnie no ale jesli to prawda to jestem spokojny ;) tylko jak...? padniety aku potrzebuje wiecej pradu do ladowania...

PostNapisane: 20 wrz 2008, 10:19
przez tadziol
przy np.zwarciach międzypłytowych opór wewnętrzny ogniwa maleje,a tym samym wzrasta PRĄD ładowania i maleje NAPIĘCIE ładowania
za to w przypadku przerw między celami(uszkodzone mostki łączące)opór ogniwa(akku) rośnie,co powoduje spadek PRĄDU ładowania,a tym samym wzrost NAPIĘCIA
gdyby w Twoim przypadku napięcie wynosiło 15-18V to podejrzewałbym jeszcze brak napięcia na zacisku S alternatora,ale to raczej w BG sie nie zdarzało

PostNapisane: 20 wrz 2008, 16:03
przez grodek
hmmm oj człwieku bajki bajki z tymi napieciami
1) jak sa cele połaczone??
2)jak aku moze zwiekszac napiecie ladowania?? cokolwiek by mu sie nie stało to nie on reguluje napiecie którym jest ładowany jest do tego regulator napiecia który ma własnie ograniczac napiecie.
3)cel w aku jest 6 kazda po 2V jak cos ci sie popsuje ze jedna wypadnie to masz zmiane napiecia ale nie ładowania tylko masz o 2V mniej zamiast 12 masz 10V aku
4) jak sie cele pozwieraja to wcale napiecei ładowania sie nie zmniejszy tylko napiecie na aku

tadziol napisał(a):pomyśl.to bardzo proste...



tadziol pomyliły ci sie pojecia uszkodzony aku jasne zmienia napiecie i prady inne płyna ale nie on tym steruje regulator napiecia jest po to zeby nie przekroczyc odpowiednich wartoci napiec lub zeby nie było go za mało dajesz ustalone bezpieczne napiecie na aku a on pradu wezmie ile bedzie chciał zeby sei nałądowac do napiecia łądowanrki kturą jest alternator aqlternator potrafi dac tyle na ile go zaprojektowali i koniec

mysle ze padł(pada) ci regulator i nawet jesli aku bedzie złe to nie zwiekszy napiecia ładowania.

PostNapisane: 20 wrz 2008, 16:29
przez Kailen
a czym mierzyłeś ?? musisz pamiętać ze miernik ma dopuszczalna granice błędu :P ja mam w 323f bg czasem ładowanie nawet 14.60V i nic się nie dzieje no i granica błędu na tych zwykłych miernikach 2,5% Skali :)

PostNapisane: 21 wrz 2008, 08:11
przez LUP
Podłącz inny/pożyczony/odpowiedni – dobry aku i zmierz ładowanie.Jak będzie ok. 13,9 -14,4V DC, to znaczy że twój stary aku nadaje się do wymiany.Będziesz się martwił alternatorem itp.( patrz: bajki grodka) jezeli na innym dobrym aku napięcie ładowania nie zmaleje do podanych wartości.

tadziol – szacunek!

Pozdr.

LUP

PostNapisane: 21 wrz 2008, 11:44
przez tadziol
grodek napisał(a):jak aku moze zwiekszac napiecie ladowania?? cokolwiek by mu sie nie stało to nie on reguluje napiecie którym jest ładowany jest do tego regulator napiecia który ma własnie ograniczac napiecie.


wobec tego proponuję Ci eksperyment:przy pracującym silniku odłącz jedną z klem akku i zobacz co się stanie...dla własnej ciekawości możesz sobie podłaczyć voltomierz do instalacji...
Jeden warunek:robisz to na własną odpowiedzialność i nie lataj z płaczem,że wykopciło stabilizator napięcia w PCM i połowę elektroniki Twojej madzi

PostNapisane: 21 wrz 2008, 13:51
przez BratCukierka
grodek kto jak kto ale tadziol ma na forum poważanie jako fachowiec z zakresu elektryki samochodowej :) ja się nie znam na tym i mu wierzę :) :P

PostNapisane: 21 wrz 2008, 16:17
przez sumik
Witam kolegów. Po pierwsze nie wolno odpinać klem z akumulatora podczas pracy silnika każdy szanujący się elektryk samochodowy wie o tym ,a dlaczego ? ponieważ alternator można traktować jak dużej mocy zasilacz impulsowy który nie może pracować bez obciążenia w najlepszym wypadku padnie regulator napięcia po odłączeniu klem a o reszcie lepiej nie wspominać (elektronika do wymiany) Wracając do napięcia ładowania powinno ono się zawierać od 13,9 do 14,4 inne wartości świadczą o uszkodzeniu alternatora,a zwłaszcza regulatora napięcia.

PostNapisane: 21 wrz 2008, 18:40
przez katze750
ja tez podejrzewam, ze chyba padl albo czesciowo nie dziala regulator napiecia.

Kailen napiecie spr zwyklym elektronicznym miernikem tj. multimetr za 30 zl ;p

no w najblizszym czasie jak bede mial taka mozliwosc to spr ladowanie na sprawnym akku i dam znac co i jak ;)

tadziol odlaczenie klemy od akku przy pracujacym silniku to napewno nie jest dobry pomysl i tego mnie uczyli w technikum ;p a skutki beda takie jak wspomnial sumik

sprawdze inne akku i dam znac ale na dniach musze i tak baterie zmienic to bedzie wszystko jasne

PostNapisane: 21 wrz 2008, 18:44
przez BratCukierka
katze750 napisał(a):a skutki beda takie jak wspomnial sumik


o skutkach tadziol też napisał :P

PostNapisane: 21 wrz 2008, 18:46
przez Siw-y
katze750 napisał(a):tadziol odlaczenie klemy od akku przy pracujacym silniku to napewno nie jest dobry pomysl

przecież to ironia była :P

PostNapisane: 22 wrz 2008, 20:53
przez grodek
sumik napisał(a):Witam kolegów. Po pierwsze nie wolno odpinać klem z akumulatora podczas pracy silnika każdy szanujący się elektryk samochodowy wie o tym ,a dlaczego ? ponieważ alternator można traktować jak dużej mocy zasilacz impulsowy który nie może pracować bez obciążenia w najlepszym wypadku padnie regulator napięcia po odłączeniu klem a o reszcie lepiej nie wspominać (elektronika do wymiany) Wracając do napięcia ładowania powinno ono się zawierać od 13,9 do 14,4 inne wartości świadczą o uszkodzeniu alternatora,a zwłaszcza regulatora napięcia.


i niestety tadziol mozesz swoje eksperymenty robic dalej na swoim aucie ale nigdy w logiczny sposob nie wytłumaczysz tego ze aku zwieksza ładowanie <lol> żesmy sie z kumplami usmiali w pracy ale ok nie bede sie kłucił :]

PostNapisane: 22 wrz 2008, 20:57
przez grodek
skoro tadziol jest fachowcem na forum to sorki :]

PostNapisane: 22 wrz 2008, 21:07
przez BratCukierka
Siw-y napisał(a):katze750 napisał:

tadziol odlaczenie klemy od akku przy pracujacym silniku to napewno nie jest dobry pomysl

przecież to ironia była język


no cóż chyba tylko my to zauważyliśmy <lol>

PostNapisane: 22 wrz 2008, 21:35
przez grodek
katze750
sproboj zmierzyc jakims innym miernikiem ja kiedys sie przejechałem bo tez miałem w pewnym urzadzeniu z duze napiecie o 1V a jak zmiezyłem 2 miernidłem to było dopse niektóre mierniki potrafia dosc mocno oszukiwac jak im bateria pada aha i nie wytłumaczyłes co znaczy brkuje pradu?? w twoim przypadku??