Dużo pali, słabo przyśpiesza.

Witam serdecznie.
Moja dziewczyna posiada Ford Escorta USA 1995r z silniczkiem Mazdy- BP, 1.8 16V DOHC 128KM.
Mam 2 problemy.
1. Silnik moim zdaniem dużo pali. 13,5 lita/100km PB w mieście przy bardzo delikatnej jeździe. Ok. 8,5 litra PB (to już nie tak źle) z klimą w trasie. Auto ma 160000 tys km (99% org) i 1050kg masy własnej.. Ile palą Wasze Mazdy z tym silniczkiem? Faktycznie palą tak dużo? Co może być nie tak?
2. Silnik nie jest tak mocny jak powinien (moim zdaniem). Bardzo szybko reaguje na gaz przy niskich obrotach tj. do 3000 tys obr/min ale jest dość mułowaty. Po 3500 tys obr zaczyna się coś dziać ale zapał szybko opada. Samochód przyśpiesza płynnie ale nie czuć przyrostu momentu obr. Tak ma być?
Wiem co silniczki Mazdy potrafią i jestem troche niemile zaskoczony. Wcześniej jeździłem trochę Fordem Probe 2.2 Turbo (Silnik F3- bardzo mile mnie zaskoczył)
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Moja dziewczyna posiada Ford Escorta USA 1995r z silniczkiem Mazdy- BP, 1.8 16V DOHC 128KM.
Mam 2 problemy.
1. Silnik moim zdaniem dużo pali. 13,5 lita/100km PB w mieście przy bardzo delikatnej jeździe. Ok. 8,5 litra PB (to już nie tak źle) z klimą w trasie. Auto ma 160000 tys km (99% org) i 1050kg masy własnej.. Ile palą Wasze Mazdy z tym silniczkiem? Faktycznie palą tak dużo? Co może być nie tak?
2. Silnik nie jest tak mocny jak powinien (moim zdaniem). Bardzo szybko reaguje na gaz przy niskich obrotach tj. do 3000 tys obr/min ale jest dość mułowaty. Po 3500 tys obr zaczyna się coś dziać ale zapał szybko opada. Samochód przyśpiesza płynnie ale nie czuć przyrostu momentu obr. Tak ma być?
Wiem co silniczki Mazdy potrafią i jestem troche niemile zaskoczony. Wcześniej jeździłem trochę Fordem Probe 2.2 Turbo (Silnik F3- bardzo mile mnie zaskoczył)
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.