Strona 1 z 2

Pływające obroty

PostNapisane: 17 paź 2004, 17:50
przez MR
moja mazda 323 F 1.8 16 V 103 KM, 91' ostatnio troche plywa jak rzuce na luz-obroty schodza do ok 5 tys obr. i za chwile stabilizuja sie na normalnym poziomie. Ktos moze wie co to??
moje GG 1154938
Z gory dzieki za odp

PostNapisane: 17 paź 2004, 19:08
przez xXx
TPS...

PostNapisane: 17 paź 2004, 21:00
przez marek
Lub sonda lambda

PostNapisane: 17 paź 2004, 23:04
przez xXx
marek napisał(a):Lub sonda lambda


Dlaczego ?

PostNapisane: 17 paź 2004, 23:21
przez marek
Jeśli chodzi o pływające obroty. Sugerowałem sie tytułem tematu.

Bo jeśli koledze chodzi o to że od razu nie spadają do 700 tylko po drodze zatrzymują sie na 1000 to nie jest to żadna awaria , tylko gdzie tu są pływające obroty?

PostNapisane: 18 paź 2004, 23:05
przez xXx
To może więcej konkretów niech kolega zapoda...

pływajece obroty

PostNapisane: 19 paź 2004, 13:33
przez MR
Nie mam gazu w tej mazdzie, przejechane 140 tys. Jade np 100 km/h wciskam sprzegło puszczam gaz, obroty spadaja do 9tys, przes sekunde stoja i zachwile spadaja na 5 tys po czym znowu skacza na 9 tys. Tylko przy rozgrzanym silniku, jak jest na ssaniu to sie tak nie dzieje.

PostNapisane: 19 paź 2004, 14:20
przez marek
obroty spadaja do 9tys, przes sekunde stoja i zachwile spadaja na 5 tys po czym znowu skacza na 9 tys


Mówisz oczywiście o 900 obr/min i 500obr/min.
Prawidłowo powinny spaśćdo około 1000 i potem po ok. 1 sek. na 700. Może przyczyną jest własnie TPS.
Zakładam że jak obroty skaczą to nie kręcisz kierownicą ani nic inego nie robisz (wciskanie sprzęgła, wrzucenie biegu itp). Jesli masz ciepły silnik to po rozruchu jak się zachowują obroty? też nie trzyma?

PostNapisane: 19 paź 2004, 15:19
przez xXx
Nie ma jak dobrze ustawiony TPS...

plywajace obroty

PostNapisane: 19 paź 2004, 16:40
przez MR
Nie krece kierownica, ani nic z tych rzeczy. Nie ma znaczenia czy mam sprzegło wcisniete i jade na luzie, czy sprzegło wycisniete i tak nie trzyma i tak. Po rozruchu cieplego silnika jest tak samo, czyli zle. Co to jest TPS??

PostNapisane: 19 paź 2004, 16:48
przez marek
TPS = Throttle position sensor, poszukaj w archiwum

pływajace obroty

PostNapisane: 19 paź 2004, 21:03
przez MR
A jesli jest to sonda labda to ile kosztuje taka czesc i jej wymiana. Jakie sa koszty w przypadku ustawien TSP??

PostNapisane: 19 paź 2004, 22:12
przez marek
Najpierw sprawdź TPS. Potem można myśleć nad sondą. Ustawienie TPS w przypadku moim i XXX wyniosło 0 pln :)
Zrób to sam :) Bardzo prosta czynność

pływajace obroty

PostNapisane: 20 paź 2004, 08:36
przez MR
Wiec jak to zrobic?? A zapomniałem dodac ze tak jakby zaczela mi wiecej palic,jakis 2 litry na 100 km wiecej.

PostNapisane: 20 paź 2004, 12:49
przez marek
zaczela mi wiecej palic

2litry to dużo, ale jak nie działa TPS to komp nie odcina dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Opis jak to zrobić jest w archiwum, wpisz TPS w "szukaj"

pływajace obroty

PostNapisane: 20 paź 2004, 16:34
przez MR
A moze dasz mi link do tej strony, na któreeej jest wyjasnione jak to zrobic bo za cholere nie moge znalezc w tym archiwum. (poza małymi wmiankami na temat TPS)

PostNapisane: 20 paź 2004, 17:58
przez marek

PostNapisane: 20 kwi 2005, 12:52
przez MR
Po wymianie czujek ABS w trakcie której nastapił restart kompa, wszystko gra.
Pozdr

PostNapisane: 4 lut 2009, 20:48
przez powerhorse
Witam

Mam podobny problem ze swoja Mazdzina BG (1.8 SOHC)

Nie chce trzymac rownych obrotów.
Niezaleznie czy cieply czy zimny efekt jest taki ze trzyma okolo 800-900 obrotów, nagle jakby sie zadlawi obroty spadna do okolo 500 po czym po chwili znow je wyrowna, i po pary sekundach sytuacja sie powtarza.

Dodam ze dzieje sie tak na i na gazie i na benzynie, niezaleznie od obrotów.

Jesli bede staral sie trzymac np 2tys obrotów to tez jestem w stanie odczyc ze po paru sekundach obroty spadna na chwile na 1900 po czym wejde znow na 2tys.

Silnik jest zagazowany (2 generacja), generalnie wkreca sie na obroty dosc ladnie.

Mam tez dziwny objaw na benzynie, ze jak nacisne szybko na gaz to najpierw zadlawi sie a pozniej wystrzeli jak jak z procy.

Ma ktos pomysl co to moze byc??

PostNapisane: 4 lut 2009, 21:17
przez siewi
powerhorse
ja miałem podobnie i po wymianie kabli WN wszystko wróciło do normy.