Problemy z układem chłodzenia

Witam to jest mój pierwszy post na forum. Użyłem funkcji szukaj ,ale nie mogę znaleźć odpowiedniego opisu. Dlatego jeżeli temat, który poruszę miał już swoje miejsce na forum to proszę o linka lub podpowiedź.
Zacznę od tego Mazda 323 BG rok produkcji 1990 . Mazda od trzech lat w moim posiadaniu , ogólnie model udany jak dotąd prawie bezawaryjnie. Tydzień temu założyłem instalacje gazową. Mechanik powiadomił mnie, że płyn chłodniczy w aucie jest w opłakanym stanie i powinno się go wymienić. I tu moja oszczędność postanowiłem sam wymienić płyn chłodniczy. I tu przyznaje się nie sądziłem, że to taka poważna sprawa!?
Odkręciłem dolny przewód od chłodnicy spuściłem płyn do pojemnika , przepłukałem chłodnicę klika razy wodą .Założyłem przewód napełniłem układ zwykłą wodą i załączyłem silnik jakiś 20-30 s. Małe przepalenie i ponowne opróżnianie układu. Tak dwa razy. Potem założyłem przewód od chłodnicy uzupełniłem wodę w chłodnicy dolałem do zbiornika wyrównawczego i myślałem, że temat zakończony. Niczego nie odpowietrzałem. Wczoraj moja żona wsiadła do auta i pojechała na zakupy. Po przejechaniu około 5 km po dojechaniu do sklepu zauważyła dziwne zachowanie autka . I tu jeszcze jedna sprawa ,Mazda, gdy ją kupiłem miała pękniętą chłodnicę w górnej części tuż obok korka chłodnicy. Nigdy nie zauważyłem żadnego wycieku, Czasami jak auto było mocniej eksploatowane to widać było mały dymek. Tak, więc dziwne zachowanie polegało na silnym bulgotaniu w chłodnicy i wyciek przez pęknięcie w chłodnicy. Wyłączyła silnik i telefon do męża, czyli głównego winowajcy. Po pracy zabrałem się do naprawy!? Przeczytałem parę opisów na forum, ale nie znalazłem opisu wymiany płynu chłodniczego łącznie z odpowietrzeniem.
Bardzo proszę o opis całej procedury wymiany i odpowietrzenia układu chłodzenia.
Z opisów, które do tej pory przeczytałem zdaje sobie sprawę, że mogę mieć wydmuchaną uszczelkę pod głowicą , ale chciałbym przeprowadzić całą operację wymiany płynu chłodniczego jeszcze raz poprawnie zanim zobaczy mechanika.
Dodam jeszcze, że korek od oleju jest czysty nie widać zanieczyszczenia oleju przez płyn chłodniczy. Po uzupełnieniu wody w chłodnicy na małym obiegu przy wolnych obrotach silnik nagrzewa się powoli, nagrzewnica pracuje, bo sprawdzałem. Woda w zbiorniku podnosi się , nie słychać co prawda pracującej wody w obiegu, ale ciepła nagrzewnica świadczy o pracy małego układu chłodzenia. Po osiągnięci wyższej temperatury termostat otwiera się i wtedy następuje wyciek płynu przez pęknięcie w chłodnicy...
Proszę o wskazówki lub poradę.
Pozdrawiam .
Zacznę od tego Mazda 323 BG rok produkcji 1990 . Mazda od trzech lat w moim posiadaniu , ogólnie model udany jak dotąd prawie bezawaryjnie. Tydzień temu założyłem instalacje gazową. Mechanik powiadomił mnie, że płyn chłodniczy w aucie jest w opłakanym stanie i powinno się go wymienić. I tu moja oszczędność postanowiłem sam wymienić płyn chłodniczy. I tu przyznaje się nie sądziłem, że to taka poważna sprawa!?
Odkręciłem dolny przewód od chłodnicy spuściłem płyn do pojemnika , przepłukałem chłodnicę klika razy wodą .Założyłem przewód napełniłem układ zwykłą wodą i załączyłem silnik jakiś 20-30 s. Małe przepalenie i ponowne opróżnianie układu. Tak dwa razy. Potem założyłem przewód od chłodnicy uzupełniłem wodę w chłodnicy dolałem do zbiornika wyrównawczego i myślałem, że temat zakończony. Niczego nie odpowietrzałem. Wczoraj moja żona wsiadła do auta i pojechała na zakupy. Po przejechaniu około 5 km po dojechaniu do sklepu zauważyła dziwne zachowanie autka . I tu jeszcze jedna sprawa ,Mazda, gdy ją kupiłem miała pękniętą chłodnicę w górnej części tuż obok korka chłodnicy. Nigdy nie zauważyłem żadnego wycieku, Czasami jak auto było mocniej eksploatowane to widać było mały dymek. Tak, więc dziwne zachowanie polegało na silnym bulgotaniu w chłodnicy i wyciek przez pęknięcie w chłodnicy. Wyłączyła silnik i telefon do męża, czyli głównego winowajcy. Po pracy zabrałem się do naprawy!? Przeczytałem parę opisów na forum, ale nie znalazłem opisu wymiany płynu chłodniczego łącznie z odpowietrzeniem.
Bardzo proszę o opis całej procedury wymiany i odpowietrzenia układu chłodzenia.
Z opisów, które do tej pory przeczytałem zdaje sobie sprawę, że mogę mieć wydmuchaną uszczelkę pod głowicą , ale chciałbym przeprowadzić całą operację wymiany płynu chłodniczego jeszcze raz poprawnie zanim zobaczy mechanika.
Dodam jeszcze, że korek od oleju jest czysty nie widać zanieczyszczenia oleju przez płyn chłodniczy. Po uzupełnieniu wody w chłodnicy na małym obiegu przy wolnych obrotach silnik nagrzewa się powoli, nagrzewnica pracuje, bo sprawdzałem. Woda w zbiorniku podnosi się , nie słychać co prawda pracującej wody w obiegu, ale ciepła nagrzewnica świadczy o pracy małego układu chłodzenia. Po osiągnięci wyższej temperatury termostat otwiera się i wtedy następuje wyciek płynu przez pęknięcie w chłodnicy...
Proszę o wskazówki lub poradę.
Pozdrawiam .