Strona 1 z 3

Elastyczność mazd 323F

PostNapisane: 27 kwi 2008, 10:51
przez Radek89
Mam do was prośbę , ciężko jest znaleźć w necie jakieko0lwiek dane na temat elastyczności naszych mazdek, takze prosiłbym o sprawdzenie w wolnej chwili elastyczności 80 – 120 na czwartym i na 5 biegu. Chcę zobaczyć czy madzia rzeczywiści mi się deczko zmuliła czy to poprostu mnie zaczyna brakować większej mocy ;) Chodzi mi głównie o BG 1.6 ale i o BA 1.5

Z góry dziękuje i myśle że temat wielu osobom się przyda w diagnostyce swojego silniczka.
Prosze też o pisanie na jakich oponkach był zrobiony taki rezultat

Pozdro

PostNapisane: 27 kwi 2008, 20:29
przez kieresik
U mnie w BA Z5 wygląda to tak że na czwartym biegu koło 80 juz sobie dobrze radzi i przyjemnie przyspiesza.
Z piątką jest gorzej bo przy setce zbiera się jeszcze słabiutko i w sumie koło 120 tak naprawde zaczyna porządnie odchodzić.
Generalnie muszę mieć ponad 3000 obrotów a nawet 3500 żeby zrobić jakies szybkie wyprzedzanie.

PostNapisane: 27 kwi 2008, 21:57
przez soul
kieresik napisał(a):Generalnie muszę mieć ponad 3000 obrotów a nawet 3500 żeby zrobić jakies szybkie wyprzedzanie.


normalne :P do 3500 rpm moment obrotowy jest niziutki... potem rosnie do maxymalnych katalogowych przy 4000rpm...

na 5 biegu tez jakos tak smiesznie sie jedzie, do 100 km to jakos tak srednio to jedzie a dopiero od 120 mozna jechac na 5 :P

PostNapisane: 28 kwi 2008, 09:37
przez grodek
ja wczoraj też odkryłem ze na 5 to dopiero po 120 zaczyna sie ładnie rozpędzać a najbardziej lubie 3 :P od 60 przy 3tys obrotów do 100 hmm miodek :]

PostNapisane: 28 kwi 2008, 09:48
przez Xenocyd
grodek napisał(a):do 100 hmm miodek

sprobuj dalej, tak do 120 -130 :)

PostNapisane: 28 kwi 2008, 10:02
przez Radek89
Kurcze , a jakieś konkrety ??

Ja wczoraj sprawdzałem i jestem w miarę zadowolony :


80 – 120 (na IV) 11s.
80-120 ( na V ) 16 -17s.

Mozecie sprwdzić dla mnie wasze wyniki ??

Pozdro

PostNapisane: 28 kwi 2008, 23:14
przez grodek
do 120 na 3 tez sprawdzałem dalej szkoda mi silniczka a te czasy to tak stoperem mierzyc zeby pi razy oko wiedziec? to sprawdze jak bede miał okazje:]

PostNapisane: 28 kwi 2008, 23:17
przez Radek89
ja mierzyłem stoperem, i wiadomo że co do setnej to nie będzie ale wyniki nie są na tyle małe żeby mogła zajść jakaś drastyczna pomyłka ;)

Ok to czekam z utęsknieniem, a jutro sprawdzę jak to jest w ojca Z5, ale myślę że moja BG jest dynamiczniejsza o kilka sekundek ;)

PostNapisane: 28 kwi 2008, 23:21
przez grodek
mozliwe ze troszke ale nieo kilka sekundek:P to przesada mysle ze moja 323C Z5 bedzie podobnie szła do twojej BG.

PostNapisane: 28 kwi 2008, 23:23
przez grodek
Z5 jest bardzo mało odporny na zwiekszenie masy auta:P i paliwko wydawało mi sie ze nie ma roznicy ale jest i to spora

PostNapisane: 28 kwi 2008, 23:35
przez Radek89
oj zgadzam się , jak ja jadę swoją BG w 4 osoby ( z dość sporymi kolegami ;) to naprawdę nie ma za bardzo czym wyprzedzać, a jak jadę na pusto albo w 2 osoby to madzinka jak na 1.6 jest poprostu rakietą i smiało sobie leszcze wiele nowszych i czasem nawet mocniejszych aut.

PostNapisane: 29 kwi 2008, 09:40
przez TALREP
hehe, musze sprawdzic swoja :) moj silniczek generalnie od 90-100km/h zaczyna fajnie jechac. przy 2500 obr. mozna spokojnie wyprzedzac, a od 3000 przyspiesza sie bardzo fajnie.

PostNapisane: 29 kwi 2008, 11:32
przez Xenocyd
TALREP napisał(a):przy 2500 obr. mozna spokojnie wyprzedzac

silniczek 8V to zupelnie inna bajka, przy takich obrotach to ja mam wrazenie, ze emeryci mnie wyprzedzaja, pieszo :)

PostNapisane: 29 kwi 2008, 12:07
przez Radek89
panowie... stopery w dłoń i heja bananana prostą drogę ;)

PostNapisane: 29 kwi 2008, 12:43
przez Xenocyd
Radek89 napisał(a):panowie... stopery w dłoń i heja bananana prostą drogę

jak gdzies sie bede wybieral poza miasto to sprawdze jak tam sie sprawa u mnie przedstawia i podziele sie wrazeniami :)

PostNapisane: 29 kwi 2008, 13:14
przez Mirek
Jeśli chodzi o BG 1.6 i BA 1.5 to wam od razu powiem że BG sie lepiej zbiera, jeżdzę obiema. Nie jest to jakaś strasznie duża różnica, ale jest.

PostNapisane: 29 kwi 2008, 13:21
przez _mario_
Mirek napisał(a):Jeśli chodzi o BG 1.6 i BA 1.5 to wam od razu powiem że BG sie lepiej zbiera, jeżdzę obiema. Nie jest to jakaś strasznie duża różnica, ale jest.

Zgadzam sie z kumplem stanołem na kresce :) i zostal troche.

PostNapisane: 29 kwi 2008, 14:55
przez Radek89
to to ja wiem, bo też użytkuje obie te mazdy, tylko do ojca nie dociera że moja starsza i dużo tańsza madzia jest dynamiczniejsza. Chodzi mi tu też o to żeby go wkońcu przekonać , bo na kresce ojczulek nie chce stanąć ze mną ;) a po drugie to zastanawiam się czy inne madzie BG też tak idą i jakie są różnice, bo wydaje mi się że moja efeczka jest w super stanie ;)

PostNapisane: 29 kwi 2008, 16:24
przez Mirek
dane katalogowe:

323F BG 1.6i 16V moc 88KM, moment 132Nm@4000rpm, waga ok. 990kg
323F BA 1.5i 16V moc 88KM, moment 132Nm@4000rpm, waga ok. 1115kg

po prostu BA jest cięższa, silniki mają bardzo podobne osiągi ale mają większą masę do ruszenia. nie jest to jakiś wyjątek, w tych rocznikach na jaki model byś nie popatrzył kolejne generacje 'rosły' i przybierały na wadze. Wzmocnienia mające na celu poprawę bezpieczeństwa, dodatkowe 'bajery' itd. robią swoje.

PostNapisane: 29 kwi 2008, 16:37
przez Radek89
do tego w BG wysoki moment obrotowy jest dostępny już od niskich obrotów, a w maździe 323F 1.5 BA, momentu na n iskich obrotach praktycznie nie ma, dopiero po przekroczeniu granicy ok 4000 rpm, silnik zaczyna jakoś w miarę dynamicznie przyspieszać, jednak powyżej 4000 rpm, w maździe BG 1.6 itak przyspieszenie jest lepsze.