Strona 1 z 2

Falujące obroty i gasnący silnik – jaka przyczyna?

PostNapisane: 26 kwi 2008, 10:17
przez marcinn
Witam, od początku w mojej madzi jest ten sam problem – na biegu jałowym po nagrzaniu silnika obroty falują do tego stopnia, że nieraz nawet prawie przygasa silnik, odwiedziła już 3 mechaników, wymienione zostały wszystkie płyny, wszystkie filtry, kable WN, kopułka i palec rozdzielacza, przeczyszczona przepustnica i krokowiec, oststni mechanik powiedział, że przepustnica musi być wymieniona – czy jest to naparawde konieczne...? Poza tym ostatnio przy obrotach ok. 2000 dobiega dziwny dźwięk spod auta jakby ktoś przecinał metal gumówką – co to może być? (Poniżej i powyżej 2000 obr. już jest ok)

PostNapisane: 26 kwi 2008, 11:11
przez Adasbb
A spróbuj podczas pracy silnika odpiąć wtyczkę od TPS (czarna puszcza przykręcona na przepustnicy) i napisz co się dzieje :D

Ogólnie przyczyn falowania obrotów jest multum.
Najczęściej:
1. Przepływomierz powietrza.
2. Silniczek krokowy
3. TPS

Do tego może jeszcze dojść problem z czujnikiem temperatury.

Sprawdź jak silnik pracuje w trybie serwisowym. Może też pomoże reset komputera.

Ps. Tematów falowania obrotów jest ogrom na forum. Użyj szukajki :D

PostNapisane: 26 kwi 2008, 16:34
przez KyRy

PostNapisane: 26 kwi 2008, 21:23
przez Jacek176
Czy problem jest tylko po nagrzaniu silnika?
Jeśli tak to na 90% padniety jest czujnik tempreatury.

PostNapisane: 26 kwi 2008, 23:21
przez romek58
Mam taką samą mazdę i ten sam problem tylko u mnie dodatkowo po dodaniu gazu auto zwalnia a po zwolnieniu pedału gazu przyspiesza, podpowiedzcie co to może być?

PostNapisane: 5 maja 2008, 10:03
przez kierownik
romek58
przepływomierz? :D

PostNapisane: 6 maja 2008, 23:04
przez bartek7
U mnie to samo, na skrzyżowaniu to blachy mi odpadały, ale wystarczało odpowietrzenie układu chłodzącego i magdalena sie uspokoiła

PostNapisane: 7 maja 2008, 18:01
przez romek58
a jak się w madzi odpowietrza układ chłodzący bo naprawde nie wiem????

PostNapisane: 8 maja 2008, 01:29
przez Palkerson
ja dzisiaj zmieniałem układ dolotowy w mojej BG i takie same objawy miałem jak byl nieszczelny ... poszukaj w swoim dolocie czy przypadkiem przez przypadek dolotu nie przeciąłeś, albo to przepływka.. albo sprawdź węzyk od silniczka krokowego

PostNapisane: 10 maja 2008, 12:34
przez romek58
Sprawdziłem i poprawiłem dolot ,wyczyściłem silniczek krokowy i wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego na kolektorze ssącym i moja madzia się uspokoiła teraz na wolnych obrotach tyka sobie na 800 nie wiem czy nie za niskie ale na razie zostawiam tak jak jest.

Re: Falujące obroty i gasnący silnik – jaka przyczyna?

PostNapisane: 20 mar 2012, 13:19
przez kastasqad89
witam, podepne sie pod temat

JAK WYCZYSCIC TPS (czarne pudelko pod przepustnica z wtyczka, tak mi sie wydaje ze to TPS) jest to przyczyna falujacych obrotow i juz raz rozkrecilem to i do wtyczki napsikalem WD i chyba benzyny troszke wlalem zeby "wyczyscic" ale kiedys gdzies czytalem ze mozna zrobic dziurke i do srodka wlac jakis preparat do czyszczenia takich rzeczy. Slyszal ktos cos o tym??

Musze przyznac ze jak sama wtryczke wyczyscilem to mazda miala obroty jak z salonu.

PostNapisane: 20 mar 2012, 13:46
przez patryk240
TPS-u to raczej za dużo nie masz do czyszczenia najważniejsze jest ustawienie jeśli nie odkręcałeś tych 2 śrubek na klucz chyba 7 i jest fabrycznie nie ruszane to lepiej nie dotykaj z ustawieniem tego jest poważny problem a możesz zdjąć tą czarną obudowę i wyczyścić nie zdejmując jest ona na takie jakby zakładki lekko podwadzasz i ściągasz.

Spadek i falowanie obrotów po dodaniu gazu

PostNapisane: 16 maja 2012, 10:45
przez tristan
Mazda BG 323F 1.6 .16V 93 rok.

Mam pewien problem. Występuję u mnie pewne zjawisko. Na wolnych obrotach, po dodaniu gazu silnik nie wraca od razu na swoje wolne obroty, tylko najpierw łapie krótką zamułę na poziomie 500rpm i dopiero potem obroty się stabilizują (czasami od razu, czasami falują przez 2-3s.).

Zjawisko występuje zarówno na benzynie jak i na gazie, z tym że na gazie jest to bardziej zauważalne.

Re: Spadek i falowanie obrotów po dodaniu gazu

PostNapisane: 16 maja 2012, 11:05
przez gogo
A jak dasz po gazie to na wszystkich chodzi czy nie?

Re: Spadek i falowanie obrotów po dodaniu gazu

PostNapisane: 16 maja 2012, 11:27
przez tristan
Chodzi Ci o cylindry? Tak, chodzi na wszystkich.

PostNapisane: 16 maja 2012, 20:06
przez patryk240
Czyli falowanie obrotów, przeczyść krokowca sprawdź czy nie łapie lewego powietrza

PostNapisane: 16 maja 2012, 22:26
przez szmudi323bg
Silnik dostaje za malo powietrza na wolnych. Spróbuj odkręcić troche srubke od wolnych obrotów do momentu ustabilizowania sie obrotów. Bo moze przepustnica sie zabrudziła i teraz tym malym otworem co jest w przepustnicy leci za mało powietrza.

Re: Spadek i falowanie obrotów po dodaniu gazu

PostNapisane: 17 maja 2012, 12:55
przez tristan
Wolne obroty regulowałem. Dawałem niższe, wyższe – efekt jest ten sam.
Przepustnica jest czysta. Dzisiaj biorę na tapetę silnik krokowy, do niego nigdy nie zaglądałem. Czym go najlepiej wyczyścić?

Re: Spadek i falowanie obrotów po dodaniu gazu

PostNapisane: 17 maja 2012, 13:56
przez gogo
Paliwem

Re: Spadek i falowanie obrotów po dodaniu gazu

PostNapisane: 18 maja 2012, 11:34
przez tristan
ktoś może wie jakimi śrubami to jest przykręcone? Bo nie mam dobrego dojścia, wydaje mi się ze to jakiś torx.
Jakieś rady, przeciwwskazania, co robić czego nie robić podczas czyszczenia krokowca? Nie chciałbym tego uszkodzić:)