Strona 1 z 4

Problem z predkością max.

PostNapisane: 12 kwi 2008, 18:13
przez Radek89
Wracałem sobie dzisiaj z dziewczyna z zakupów, i chciałem sprawdzić V-max mojej mazdy na nowych felgach. Oponki mam 195/50 R15, dynamika jest ok, ale jedynie do czwartego biegu, jeśli na 4 krece do odcięcia to po wrzuceniu na 5 auto już prawie nie przyspiesza. Prędkośąć max. wyszła mi dzisiaj 160 km/h. Może to wina ciśnienia w kołach – mam przód 2,1 a tył 1,9. Może filtr powietrza jest zapchany – wstyd ale nie wiem nawet jaki jest bo nie patrzyłem od kupna na niego. kurcze macie jakieś pomysły ???? Może to katalizator ??

cholera!! 160 km/h to troszkę mało ..... ;((

PostNapisane: 12 kwi 2008, 18:14
przez Czacha
Brudny filtr powietrza zabiera sporo mocy, warto go sprawdzić.

PostNapisane: 12 kwi 2008, 18:37
przez plbubu
ja mam 180 max w 323f Ba 1.5 i tez cos mi sie zdaje ze mało bo ledwo do tych 180 sie rozkreca az mi sie obwodnica skonczyla :/ filtry wszystkie smienoone jaka moze byc jeszcze przyczyna?

PostNapisane: 12 kwi 2008, 18:41
przez Xenocyd
plbubu napisał(a):ja mam 180 max w 323f Ba 1.5

a ile Ty bys chcial wyciagnac z tych 88koni?? to auto szybciej nie pojedzie, no chyba ze na autostradzie, z wiatrem to moze 190 pociagnie :)

PostNapisane: 12 kwi 2008, 18:48
przez onyxboy
ja swoja Bg 88km 185km/h jechalem na autobahnie ale na ta chwile rowniez przy wyzszych obrotach lapie mula ze tak powiem i mysle ze jest to wlasnie wina filtra powietrza i dlatego zle chodzi na wyzszych obrotach

PostNapisane: 12 kwi 2008, 18:56
przez bikus
Xenocyd napisał(a):plbubu napisał:
ja mam 180 max w 323f Ba 1.5

a ile Ty bys chcial wyciagnac z tych 88koni?? to auto szybciej nie pojedzie, no chyba ze na autostradzie, z wiatrem to moze 190 pociagnie


i tak szybko pojechal przy tej mocy i tej masie to nie tak zle... to i tak chyba z wiatrem jechales :D

PostNapisane: 12 kwi 2008, 19:51
przez Radek89
plbubu napisał:
ja mam 180 max w 323f Ba 1.5

a ile Ty bys chcial wyciagnac z tych 88koni?? to auto szybciej nie pojedzie, no chyba ze na autostradzie, z wiatrem to moze 190 pociagnie


Mogę coś powiedzieć na ten temat bo wracałem ojca madzia 323F 95 r. Z5, i jechałem w 3 osoby i wiatr był raczej sprzyjający. Leciałem max 185 km/h i to był już max. Mogę śmiało powiedziec że to był max. bo leciałem tak praktycznie całą drogę z Katowic do wrocka – czasem tylko odpoczywałem przy ok. 15-- 160 km / h , także madzia dostała sowity wycisk ;)))))) A co do mojej to wyrzuce jeszcze kata, bo napewno jest on troszkę dobity ;))

Aha – właśnie odkręciłem obudowę filtra i to co zobaczyłem – zgroza !!!!! Kawałki liści, piach ( pod filtrem ) a filtr dosłownie czarny, jak myślicie to może być przyczyna ??? Bo jak jade do odcięcia to już na czwartym biegu powyżej 5 tys. obrotomierz wolno chodzić zaczyna, a na 5 to już wogóle ....

PostNapisane: 12 kwi 2008, 20:42
przez piotras155
ja miałem gaznik 1.3 16V 74km to doszło do 190i dalej niewiem bo niechciałem ryzykowac zatarciem silnika pozdr

PostNapisane: 12 kwi 2008, 20:53
przez Czacha
Mazda 323F BG ma też "hamulce aerodynamiczne", które na pewno dają się we znaki przy większych prędkościach. Konstruktorzy raczej nie uwzględnili faktu, że jacyś idioci wpadną na pomysł, aby musiały być one cały czas otwarte...

PostNapisane: 12 kwi 2008, 21:01
przez konrad278
też sie wypowiem miałem taką samą madzie jak autor i max to 190 nic wiecej a teraz mam Ba 2.0 V6 i max to 175<lol>

PostNapisane: 12 kwi 2008, 21:01
przez liroy79
moją 323 1.6 91 rok 84KM 8V wycisnąłem troszkę ponad 180 i więcej nie chciała :D

PostNapisane: 12 kwi 2008, 21:27
przez Radek89
ok, to teraz mi powiedzcie od czego zacząć diagnostyke, bo silnik mam raczej zdrowiutki. Jak jest z zapłonem w moim silniku ?? Wywale kata i wymienei filtr i zobzczymy ... leciałem nią już 180, ale na kołach 175/70. Czy to możlwe że na 195 az tak spada prędkośc ?
kurcę najlepsze jest to że do tych 160 km/h przyspiesza super, w mieście to taki mały wymiatacz – do setki 10,5 s, więc chyba naprawdę miałem taki problem przez te liście w dolocie – miał on pewnie za mala przepustowość ..:)

PostNapisane: 12 kwi 2008, 21:29
przez Radek89
też sie wypowiem miałem taką samą madzie jak autor i max to 190 nic wiecej a teraz mam Ba 2.0 V6 i max to 175<lol>


jak znajdziesz przyczynę to daj znać, ale ja jednak stawiam na dolot i wydeszek u mnie ;)

PostNapisane: 12 kwi 2008, 21:30
przez Radek89
Mazda 323F BG ma też "hamulce aerodynamiczne", które na pewno dają się we znaki przy większych prędkościach. Konstruktorzy raczej nie uwzględnili faktu, że jacyś idioci wpadną na pomysł, aby musiały być one cały czas otwarte...


Oj tak, ale kiedy tylko moge to je zamykam. Fajny był dzisiaj efekt jak otworzyłem oczka przy 160 km/h – myślałem że odlecą :) ale o dziwo prędkość mi ani troszkę nie spadła :)

PostNapisane: 13 kwi 2008, 01:29
przez Michel
Hamulce aerodynamiczne mają duży wpływ na prędkość i oponki również. 175/70R14 są węższe więc stwarzają mniejszy opór, są też wyższe od 195/50R15 więc osiągną wyższą prędkość przy tych samych obrotach, lecz stracą na sile przy wyższych obrotach.

PostNapisane: 13 kwi 2008, 08:53
przez Radek89
są też wyższe od 195/50R15


Wydaje mi się że oponki 175/70 13 i 195/50 15 mają identyczne promienie, a co za tym idzie i obwody.

PostNapisane: 13 kwi 2008, 08:57
przez Radek89
Słuchajcie a co myślicie o tym zebym wsadził wkładkę K&N, do tego wywaliol katalzator i troszkę wybebeszył ostatni garnek ??

Jak myślicie czy przyczyna mógł byc ten filtr powietrza ?? – przypomnę – pełno śmieci pod nim a filtr aż czarny . . .

PostNapisane: 13 kwi 2008, 10:15
przez Palkerson
tak na 100000000 % był to filtr powietrza wkłądka jest dobra jak jestes leniwy i nie chcesz robic dolotów i osłonek do filtra stożkowego więc polecam a TY mi odpowiedz na takie pytanie


po wywaleniu kata widzis różnice w dźwięku ??? jest głośniejszy ?

PostNapisane: 13 kwi 2008, 10:25
przez Radek89
po wywaleniu kata widzis różnice w dźwięku pytajnik? jest głośniejszy ?


Obiecuje, ze ci powiem i nawet nagram dźwięk przed i po ale . . . kiedy już wywalę kata. Narazie nie mam czasu za bardzo, ale myslę że już w przyszłym tygodniu kata nie będzie. :)

PostNapisane: 13 kwi 2008, 13:27
przez Palkerson
super... :) mam nadzieje i daj mi jakos znac na PRIV albo gg albo w moim temacie ze juz to zrobiłes bo kolega wsadziuł kata bo wcześniej nie miał i mówił ze strasznie muli silnik.... ale teraz pytanie..... czy będzie głośno bo jak się ma sportowy wydech to po prostu moze byc za głosno jak sie ma seryjny to moze ten dźwięk tylko polepszyć .... :) ale chce bys powiedział co i jak :) bo tez bym chętnie go wywalił a raczej dał ojcu do nissana :P