Strona 1 z 2

Przewody zapłonowe....a spalanie

PostNapisane: 2 mar 2008, 15:36
przez Łuki1986
Witam mam takie pytanie czy przewody zapłonowe mają jakikolwiek wpływ na spalanie? Prosze o opinie....

PostNapisane: 2 mar 2008, 17:34
przez Lukano
Moim zdaniem mają. Moja na złych przewodach plus słaba cewka zapłonowa paliła jak smok.

PostNapisane: 2 mar 2008, 23:05
przez Łuki1986
no wlasnie w tym rzecz ze u mnie z paleniem nie ma najmniejszego problemy- powiedzialbym ze palenie ma super... tylko chodzi mi wlasnie o spalanie.....bo niby jest wszystko ok ale jednak 9l benzyny na 1.6 silniczek przy jezdzie do 3 tys. obrótów to troszke duzo...

PostNapisane: 17 mar 2008, 11:59
przez positif
9l ? ja bym sie cieszyl :( moja bierze prawie 13 :/ juz naprawde brakuje mi pomyslow co z tym robic, a dzieje sie tak po wymianie rozrzadu.

Kable w sumie mam oki, a ciekawe jak sie ma tlumik do tego, bo w sumie takie jazdy ze spalaniem zauwazylem po wymianie rozrzadu i jakis tydzien pozniej wymienilem tlumik (od CIVIC'a).

PostNapisane: 17 mar 2008, 12:28
przez Docent D
positif napisał(a):9l ? ja bym sie cieszyl :( moja bierze prawie 13 :/ juz naprawde brakuje mi pomyslow co z tym robic, a dzieje sie tak po wymianie rozrzadu.


Przestawiony pasek rozrządu (?)

PostNapisane: 17 mar 2008, 12:52
przez grodek
no jacha ze maja ja sam to widze u siebie w tym tygodniu wymieniam bo niedosc ze jak popada to chodzi jak v6:P to spalanie tez ma jak v6 nie no przesadzam ale wieksze bo iskra zamiast na swiece to ucieka gdzies po drodze i mieszanka zamiast byc spalona to wylatuje sobie tak poprostu i musisz wiecej gazu wciskac zeby sie autko rozpędzało.

PostNapisane: 17 mar 2008, 13:17
przez Lukano
grodek napisał(a):mieszanka zamiast byc spalona to wylatuje sobie

A jak się nie spali, sonda lambda wykrywa więcej tlenu w spalinach i ECU podlewa więcej paliwka i sprawa się zamyka.

PostNapisane: 22 lut 2009, 21:28
przez grabu122
Witajcie. Odświeżam temat. Zanim zacznę "walkę" z słynnym aparatem zapłonowym -autko potrafi (ale nie zawsze) się lekko zmulić przy gwałtownym przyspieszaniu na rozgrzanym silniku(szczególnie odczuwalne na 2 i 3 biegu) tak gdzieś w okolicach 3-3,5tys obr.– to "zmulenie' jest... jak taka "niewidzialna ręka" która jakby na chwilkę przytrzymywała lekko samochód za tylny zderzak, ale przy wyższych obrotach jest już wszystko O.K.

Postanowiłem tak profilaktyczne wymienić przewody, wstąpiłem w piątek do małego okolicznego sklepu i zapytałem o NGK, nie było ich na stanie, ale właściciel powiedział, że może dowieść... cena 265zł :] Dzisiaj kopie na allegro i znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/item549496923_ngk ... f_p_s.html

Też NGK (oczywiście nowe) zastosowanie miedzy innymi do mazdy 323F 1.5 16V 94-98r, a cena 115zł.... coś tu chyba nie gra :| ??????

Aha, miał ktoś styczność z przewodami JAZAKI, bo właśnie takie mam teraz zamontowane (z takimi kupiłem auto), ale wyglądają już na zmęczone życiem, więc zanim zacznę tykać ten aparat, postanowiłem je wymienić ;P

PostNapisane: 23 lut 2009, 00:52
przez Lukano
Cena normalna. Zmień, sprawdz czy lepiej. najlepiej razem z palcem i kopułką i wtedy dopiero sprawdzaj aparat. Bo w większości wypadków to bardzie jest przyczyną.

PostNapisane: 23 lut 2009, 01:27
przez grabu122
Lukano no nie wiem, czy ceny są normalne.... różnica wielka... 265zł w sklepie, a 115zł na allegro za niby te same przewody.... nie wydaje mi się ;) Chodzi mi głownie o to, czy warto połasić się na taką meeega okazję. No rzeczywiście, chyba warto zainwestować jeszcze w palec i kopułkę, nowe świece NGK już mam.

PostNapisane: 23 lut 2009, 09:27
przez Dry
W IC przewody do B6 ngk rc-zx19 sa nawet po 190zl, a mozna dostac juz za 110... takze sklepy takie normlane (okoliczne) maja czasem ceny z kosmosu ;p To, ze jest taka cena na allegro to tez uznałbym za narmalna :P

popytaj/porównaj w innych sklepach :)

PostNapisane: 23 lut 2009, 11:12
przez Lukano
Dry napisał(a):takze sklepy takie normlane (okoliczne) maja czasem ceny z kosmosu ;p To, ze jest taka cena na allegro to tez uznałbym za narmalna język

Popieram.
Zapytaj Smirnoff z forum. Prowadzi sklep internetowo-wysyłkowy części. Za przewody NGK u niego zapłaciłem 190, a w sklepie chcieli ode mnie 360. Tak, że porównaj sobie.
Jak chcesz mieć tanio i pewność że są ori, wal do niego.
Pracowałem kiedyś w sklepie moto, wiem jakie mają marże.

PostNapisane: 23 lut 2009, 11:38
przez Kluska
http://www.ngkntk.pl
ale nie widzę tych przewodów z allegro aby pasowały do BA 1,5 94-98
one pasują ale do 98-01


ale te już pasują

PostNapisane: 23 lut 2009, 18:02
przez Lukano
Katalog NGK delikatnie mówiąc ma masę błędów. Tak, że lepiej się upewnić.

PostNapisane: 23 lut 2009, 18:24
przez grabu122
Sprzedawca z tej aukcji której link podałem oferuje przewody o oznaczeniu RC-ZE53, a wg katalogu NGK do mazdy 323 1.5 Z5 DOHC 94-98' pasują RC-ZE37 i to ON, a nie katalog wprowadza ludzi w błąd!!!!!! DZIĘKI Kluska że zwróciłeś na to uwagę. Właściwe przewody już zamówione.... ale nie z allegro :P

PostNapisane: 23 lut 2009, 19:31
przez Kluska
he he
nie ma problemu
a zwróciłem na to uwagę bo sam będę się szykował do wymiany, a cena mnie zadziwiła [bo zawsze ok 200PLN w górę]

PostNapisane: 23 lut 2009, 19:46
przez Lukano
hehe ja się nie wypowiadałem kto się myli i kto ma rację ;) Ja tylko napisałem, że czasem katalog się myli i warto sprawdzić ;) W moim wypadku katalog się mylił. Do mx-3 DOHC pasują przewody od BA 1,8

PostNapisane: 26 mar 2009, 23:50
przez +WODZU+
podepnesie,

Kupilem ostatnio przewody SYNTECH (chyba polskie) i zaplacilem w sklepie 90zl. Nie widze zadnych problemow a nawet silnik zaczal ładniej pracowac i bardzo dobrze reaguje:)

PostNapisane: 27 mar 2009, 22:57
przez marktds
no ja też będe musiał niedługo wymienić kable bo jak deszczowy i wilgotny dzień to z rana chodzi jak traktor i szarpie, po dobrym rozgrzaniu problem zanika.... a spalanie hmmm ostatnio wychodzi mi 7,3L w jeżdzie mieszanej nieraz zdarzy sie z piskiem ruszyc albo lecieć 140km/h , a jak ją 3 miesiące temu kupiłem to poniżej 9 za hu... nie chciało zejsć nawet przy jeżdzie do 3000rpm , ale wyregulowałem zapłon na słuch :) ustawilem tps, obroty itp no i spalanie zmalało aż chce się jeździć...........

PostNapisane: 28 mar 2009, 01:31
przez logimen
Madzia moja MX-3 kilka dni temu przeszla wymiane kabli WN (miala Sentech'y a teraz ma NGK) i swiec (NGK BKR5 E-11) przejechala jakies 70km na roznych obrotach ja testowalem na zimno i na cieplo i autko jak nowe po prostu az milo smigac nia teraz xD szarpala do prawie 3000obr a teraz plynnie sie rozpedza od samego dolu bez roznicy czy zimna czy ciepla. odchodzilem od zmyslow juz tak jak nie ktorzy tutaj z forum bo silniczek miala ok sprawdzony i elektryke tez i aparacik tez jest git ale zaden mechanik moj nie kojarzyl ze to moga byc kabelki. nawet mi powiedzial jeden ze to rozrzad zle ustawiony hehe :p DZIEKI ORGANO i reszcie FORUMOWICZOW za wskazowki! freszcie madzia jest zdrowa