dr lipke napisał(a):sie kolega nie zagalopował troszeczkępytajnikpytajnikpytajnik
wszak, towarzyszu, moderatorem nie jesteście język
jest pare tematów podobnych do tego wystarczy poszukać ale jak zwykle nikomu sie nie chce prosciej zakladać nowe tematy i zaśmiecać forum nie
dobra to i ja odpowiem na ten wontek ... od poczatku
Radek89 napisał(a):Siemka. Pytanie do uzytkowników 323F BG 1.6 16V
każda jedna mazda nei ważne z jakim silnikiem po rozgrzaniu wskazuje połowe albo milimetr ponad połowe wazne ze koło0 połowy jest dobrze u mnei wskazuje poniezej połowy pier.. w deske idzie do gory .. to nei sa nowe auta
dr lipke napisał(a):no dobra, a u mnie jest minimalnie poniżej połowy.
czy to znaczy, że coś nie tak?pytajnik
dodam, że nagrzewa się w prawidłowym tempie (do ok.1,5 – 2 km od startu z zimnym silnikiem)
nic nie jest nie tak jesli do tego poziomu posob noirmalny czyli szybko zaraz po zejscia z ssania zas jesli by sie rozgrzewał bardzo długo do tej temperatury zalecam zmiane termostatu ktory sie zaciol na opcji otwartej i puszcza odrazu obieg autio sie neimoze dogrzać
dr lipke napisał(a):kubi2410 napisał:
miałem podobnie czujnik trochę przed połową myślałem że to termostat się nie domyka wymieniłem nie pomogło okazało się że czujnik padł i pokazywał do tej temperatury a więcej już nie koszt czujnika 30-40zł
nie bedzie zadnej roznicy w spalaniu ani nic padl czujnik od wskazowki roznei dobrze mozesz go odpiac i jezdzic bez nie bedzie wskazywal tylko temepreatury nic sie nei stanie nawet wentylator bedzie opracowal poprawnei bo ma drugi czujnik dla siebie
dr lipke napisał(a):podczas jazdy pękł gumowy wąż od chłodnicy i wyciekła większość płynu chłodzącego, to wskazówka żwawo szła do góry, gdy zacząłem zwalniać i opadała, gdy przyspieszyłem (czyli, kiedy powietrze efektywniej chłodziło). i z powrotem poszła do góry(na szczęście nie do końca-tak do 80%), kiedy znów zwolniłem i w końcu zjechałem na pobocze (bo było wreszcie gdzie).
jednak trochę zastanawia mnie, patrząc na tę wskazówkę, czy czujnik i termostat działają 100% poprawnie, bo jeśli nie, to mogę mieć niedogrzany silnik, czyli większe spalanie...
jak to sprawdzićpytajnik
to co zaistnialo u Ciebie z tym ze im szybciej jedziesz tym wskazowka nizej to prawda tak sie bedzie dzialo bo zasuwasz i dobrze jest chlodzona ciesz w chlodnicy jakis tam obieg jest bo cos tego plynu zostalio zwlaniasz i auto sie grzeje postalbys to by zagotowalo wode
jak sprawdzic czy termostat otwiera poprawnie prosto bardzo sciagnij weza gomowego za termostatu tego po prawej tonie w chlodnicy odpal auto jak zacznei schodzic z ssania jzu wtedy powinien puscic termostat i powininna zaczac leciec cieopla woda z tego weza wtedy maszjasnosc ze termostat otwiera i zamyka jak trzeba aha jak odpalisz z tego weza ma nie lkecic woda diopiero ja kzacznei z ssania zchodzic i osiagac wlasnie mniej wiecej polowe na skali jak sprawdzic czujnik temperatury hmm tez prosto odpal auto odepnij wiatrak jest na kostce zanim Ci auto zagotuje wode juz tempetratura na sklai pojdzie ponad polowe na 3\4 a jak zacznei gfotowac juz bedzie na full ale do tego nei msusiz doprowadzac

wiec juz wszystko jasne mam nadzieje