Strona 1 z 2

Reakcja na mocne wciśnięcie gazu...

PostNapisane: 24 gru 2007, 21:38
przez faworyt
Witam serdecznie forumowiczów.
Mój pierwszy post na forum więc przy okazji witam się z Wami serdecznie i oczekuje pomocy.

Otóż , pod koniec tego tygodnia mogę stac się właścicielem Mazdy 323F 94rok 1.6 16V i pytanie moje jest ,czy ten silnik jest zasilany wtryskiem jednopunktowym ??
http://moto.allegro.pl/item286188319_sprzedam.html
Czy przez to ,ze ma taki wtrysk to ma zmuloną reakcje na nagłe naciśnięcie pedału gazu ?
Niewiem ,czy to pomoze ,ale jako przykład można podac Suzuki Swift 1.0 ,który tez posiada jednopunkt i po ostrym wciśnięciu pedału gazu do oporu na jedynce zmula się na prawie sekunde po czym jedzie i niemają znaczenia obroty silnika ,bo to się dzieje podczas obciążenia ,podczas jazdy.
Ponoc to typowe przy wtrysku jednopunktowym ,ze ma chwilowy spadek mocy przy głębokim ,szybkim dodaniu gazu podczas jechania juz ze stałą prędkością.
Pytam ,ponieważ bardzo mnie to irytuje i odbiera całą przyjemnosc z jazdy.
Może ktos cos ma do powiedzenia? Jak zachowuje się taka Mazda 1.6 16V na jednopunktowym wtrysku?

PostNapisane: 24 gru 2007, 22:07
przez karolq
Ta mazda jest na wielopunkcie o ile wiem bo sam taka mam. A jak wciskasz pod obciażeniem gaz do dechy to ja wspolczuje temu silnikowi :) <głaszcze>
Ten silnik pracuje idealnie pod warunkiem ze sie o niego dba :) I kopa ma też wystarczajacego dla mniej wybrednych :)

PostNapisane: 24 gru 2007, 22:13
przez faworyt
Wiesz...tam w ogłoszeniu pisze ,ze 16 V .

A jak wciskasz pod obciażeniem gaz do dechy to ja wspolczuje temu silnikowi

A przy wyprzedzaniu niewciskasz? Co jest złego w jechaniu 70km/h na trójce i dociśnięciu pedału do końca.
Czyli rozumiem ,ze karolq masz mazde 323 BG ,podobną jak ja na allegro chce kupic i jest na wielopunkcie <jupi> ?
hmm...to dobra wiadomośc ,bo znalazłem tylko info ,ze nie są. :|
Dzięki za zainteresowanie :D .
Jest może ktos jeszcze kto potwierdzi to, ze jest to sielnik MPI ?Ten z allegro w pierwszm poście.

PostNapisane: 24 gru 2007, 22:24
przez faworyt
Czy tak wygląda ten silnik co jest w tej maździe 323 1.6 na allegro co linka podałem ?

http://moto.allegro.pl/item287297948_si ... zesci.html

Na zdjciu tam widac jak byk ,ze są 4 wtryskiwacze tak samo jak 4 świece....
Na Mazda Speed znalazłem taką informacje ,ze .. CYTAT
"Silnik benzynowy 1600 jest zdecydowanie godny polecenia. Szesnastozaworowa jednostka łączy w sobie prawie same najlepsze cechy: jest bardzo elastyczna, sprawnie przyspiesza na najwyższym biegu już od 2000 obr./min, zapewnia autu więcej niż dobre osiągi. Jest przy tym cicha i wstrzemięźliwa w zużyciu paliwa. Aż dziw bierze, że ważące tonę auto mając zaledwie 88 KM, przyspiesza do "setki" w niecałe 10 sekund. Jednopunktowy wtrysk paliwa oraz hydrauliczne popychacze zaworów zapewniają bezobsługowość.



Dodatkowe pytanie , jak ma się zachowywac taki silnik podczas pracy na biegu jałowym ,po odkręceniu korka wlewu oleju? Ma zgasnąc ,czy chodzic dalej ?

PostNapisane: 25 gru 2007, 02:40
przez bocian
Jedno punktowy wtrysk = jeden "otwór"rozpylający paliwo we wtryskiwaczu , . Wielopunktowy posiada kilka takich otworów w jednym wtryskiwaczu. A silniczek jest super . Jak lubisz dynamiczną jazdę utrzymuj obroty powyżej 3500 a żadnego zamulenia nie odczujesz. Powinieneś z pewnością dać radę tym autem Audikowi z silnikiem 2.0 (115KM) .

PostNapisane: 25 gru 2007, 10:32
przez ravi
faworyt napisał(a):Wiesz...tam w ogłoszeniu pisze ,ze 16 V .

(...)

A przy wyprzedzaniu niewciskasz? Co jest złego w jechaniu 70km/h na trójce i dociśnięciu pedału do końca.


Nie ma co tutaj dywagowac o pierdolach. To jest silnik 16 zaworowy na jednym walku i wielopunktowym wtrysku. Innej opcji po prostu nie ma.... Tak – toto po drugiej stronie (jakby symetrycznie do swiec) to wtryskiwacze....

Co do 70km/h na trojce i docisniecia pedalu gazu, to absolutnie nie czuje zadnego zamulenia tylko całkiem fajne przyspieszanie, bo jest w okolicach maks momentu obrotowego (jeszcze lepiej docisnac przy 80km/h na 3jce :P)...

Nie znam sie na tyle, ale moze w tamtej jest tak jak mowisz to cus nie tak ma z przeplywomierzem?

PostNapisane: 25 gru 2007, 11:35
przez faworyt
Nie znam sie na tyle, ale moze w tamtej jest tak jak mowisz to cus nie tak ma z przeplywomierzem?


Nie , w tamtej z gliwic niewiem co jest nie ok , mam nadzieje ,ze nic! Opisywałem Suzuki Swift na jednopunkcie ,ze miał taką zmuloną reakcje na przyśpieszenie.
Jak ktos z was coś wie o tamtej mażdzie co podałem na początku linka z allegro to prosze pisac.
Co można sprawdzic na szybko w takiej maździe, rozumiem ,ze wszystkie podstawowe rzeczy ,czy jest coś wyjątkowego?

PostNapisane: 25 gru 2007, 12:24
przez ravi
Mnie intryguje ta "palaca kontrolka" hamulca... Byc moze gdzies sobie plynek [tiiit], a moze co gorsza przegnite przewody hamulcowe (typowka w tych mazdach i bardzo kosztowna wymiana)... Nie wiem czy te mazdy mialy czujniki zuzycia klockow... W kazdym razie przyjrzalbym sie problemowi dokladniej bo moze Cie to wpedzic w niezle koszta.

PostNapisane: 25 gru 2007, 13:00
przez Hannibal
A ja bym się zainteresował świecami. Czyli wykręcił je i obejrzał dokładnie, ostatecznie rozważył ich wymianę (jeżeli tak to tylko NGK).

Przy 70km/h na 3 biegu ten silnik reaguje natychmiast i nie może być mowy o jakimkolwiek myśleniu. Miałem podobny objaw i wymiana świec pomogła.

Pamiętaj też że ten silnik maksymalny moment obrotowy uzyskuje późno bo 4000 obrotów. W tedy przyspiesza baaardzo sprawnie :D

PostNapisane: 25 gru 2007, 13:09
przez faworyt
ravi napisał(a):W kazdym razie przyjrzalbym sie problemowi dokladniej bo moze Cie to wpedzic w niezle koszta.


Zobacze , czy poziom płynu będzie ok i jak hamulec reaguje. W każdym bądź razie chce samochodem podjechac na stacje diagnostyczną i oblukac je od spodu i przy okazji będzie rzut oka na przewody hamulcowe. Auto musze zobaczyc od spodu i miernikiem lakieru obadac ,bo kota w worku nie kupie.

PostNapisane: 25 gru 2007, 13:10
przez faworyt
Hannibal napisał(a):A ja bym się zainteresował świecami. Czyli wykręcił je i obejrzał dokładnie, ostatecznie rozważył ich wymianę (jeżeli tak to tylko NGK).


Świece to już pikuś , moge je wymienic zaraz po kupnie ,razem z kablami ,ale jak autko będzie dobrze jechac to tylko rozrządem się zainteresuje. Jest głowica kolizyjna ?? Zderzy sę zawór z tłokiem ?

PostNapisane: 25 gru 2007, 13:29
przez karolq
Przy 70 na 3 biegu to sie zgodze ze docisniecie gazu do dechy wbija w fotel :)Ale znam takich co przy 50 na 4 biegu daja do dechy <glupek2> wsadziłbym ich na miejsce walu wtym momencie hahaha
Faworyt pozostaje ci teraz dbać o samochodzik a bedzie ci sluzyl dluugo :)

PostNapisane: 25 gru 2007, 13:31
przez karolq
Duble.Skasowac :P Sorki

PostNapisane: 25 gru 2007, 13:31
przez karolq
Duble.Skasowac :P

PostNapisane: 25 gru 2007, 15:37
przez alien_pila
chciałbym dodac ze te modele niemaja czujników zuzycia klocków

PostNapisane: 25 gru 2007, 15:54
przez faworyt
Więc pewnie pali się gościowi lampka kółko zwykrzyknikiem,typu zamało płynu hamulcowego , lub inna usterka...

PostNapisane: 25 gru 2007, 16:14
przez bocian
ravi napisał(a):
faworyt napisał(a):Wiesz...tam w ogłoszeniu pisze ,ze 16 V .

(...)

A przy wyprzedzaniu niewciskasz? Co jest złego w jechaniu 70km/h na trójce i dociśnięciu pedału do końca.


Nie ma co tutaj dywagowac o pierdolach. To jest silnik 16 zaworowy na jednym walku i wielopunktowym wtrysku. Innej opcji po prostu nie ma.... Tak – toto po drugiej stronie (jakby symetrycznie do swiec) to wtryskiwacze....

Co do 70km/h na trojce i docisniecia pedalu gazu, to absolutnie nie czuje zadnego zamulenia tylko całkiem fajne przyspieszanie, bo jest w okolicach maks momentu obrotowego (jeszcze lepiej docisnac przy 80km/h na 3jce :P)...

Nie znam sie na tyle, ale moze w tamtej jest tak jak mowisz to cus nie tak ma z przeplywomierzem?

A skąd wiesz że wtrysk jest wielopunktowy ????
Tylko po tym że masz 4 wtryskiwacze???????

PostNapisane: 25 gru 2007, 20:00
przez faworyt
A skąd wiesz że wtrysk jest wielopunktowy pytajnikpytajnik
Tylko po tym że masz 4 wtryskiwacze?pytajnikpytajnikpytajnik


Dokładnie po tym ,a czym się to niby różni?
Jest albo jeden wtryskiwacz na 4 cylindry np.Ford Escort 1.3 96rok ,lub Suzuki Swift 1.0 ,lub Fiat Seicento 0.9 ,to wszystko jest SPI jednopunkt..., lub pojedyńczo na każdy jeden, np. Opel Calibrac20xe,Toyota Carina 2.03SFE. Jest jeszcze kwestia,czy jest wtrysk sekwencyjny na każdy cylinder osobno , czy sterowane podwójnie, czy wtrysk ciągły nawszystkie razem.

PostNapisane: 25 gru 2007, 23:00
przez bocian
faworyt napisał(a):
A skąd wiesz że wtrysk jest wielopunktowy pytajnikpytajnik
Tylko po tym że masz 4 wtryskiwacze?pytajnikpytajnikpytajnik


Dokładnie po tym ,a czym się to niby różni?
Jest albo jeden wtryskiwacz na 4 cylindry np.Ford Escort 1.3 96rok ,lub Suzuki Swift 1.0 ,lub Fiat Seicento 0.9 ,to wszystko jest SPI jednopunkt..., lub pojedyńczo na każdy jeden, np. Opel Calibrac20xe,Toyota Carina 2.03SFE. Jest jeszcze kwestia,czy jest wtrysk sekwencyjny na każdy cylinder osobno , czy sterowane podwójnie, czy wtrysk ciągły nawszystkie razem.

Faktycznie zgadza się. Wcześniej nasłuchałem się błędnych teorii i stąd mój błąd. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa

PostNapisane: 26 gru 2007, 12:18
przez Hazu
A wogóle był w jakiejś mazdzie jednopunktowy wtrysk paliwa?
Z tego co wiem to albo gaźnik abo wtrysk wielopunktowy (sekwencyjny)