Strona 1 z 2
Wymiana paska rozrządu (323F BG BP)

Napisane:
24 sie 2004, 22:57
przez newark
Jutro mam zamiar zakupic Mazde 323 F rocznik 92 1,8 pelny wtrysk (z tego co wyczytałem to BG DOHC choc moge sie mylic , bo nie znam sie na mechanice :–) ) i mam pare pytan:
1: Czy silnik w tej wersji jest bezkolizyjny? (chodzi mi o pasek rozrzadu)
2: Do jakiego przebiegu auta ( lub do ilu wytrzyma ) nie trzeba zmieniac paska rozrzadu? ( w tej chwili auto ma 123 tkm na liczniku ,udokumentowane jest do 77.000 km , auto jest przywiezione z niemiec i wlasciciel ( polak ) twierdzi ze napewno pasek byl wymieniany w co mi sie nie chce zbytnio wierzyc )
Przyszły właściciel MAZDY

Napisane:
24 sie 2004, 23:00
przez Jaksa
Czy silnik w tej wersji jest bezkolizyjny
Jak we wszystkich benzynkach.
Do jakiego przebiegu auta
wymieniasz pasek + rolki co 100tyś km.
auto jest przywiezione z niemiec i wlasciciel ( polak ) twierdzi ze napewno pasek byl wymieniany w co mi sie nie chce zbytnio wierzyc )
hehe mnie też.....

Napisane:
24 sie 2004, 23:11
przez newark
wiem ze pasek i rolki wymienia sie co 100.000 km (staram sie byc poimformowany dzieki temu forum (nigdzie sie czlowiek nie dowie wiecej o mazdzie jak tutaj ) tyle ze chodzi mi , czy jak zerwie sie pasek , czy moze sie cos uszkodzic w silniku )

Napisane:
24 sie 2004, 23:29
przez MeGaM
Nie znam się zbytnio ale pierwsza literka z DOHC oznacza podwójny więc oczywiśćie po zerwaniu paska bedzie Gemela pod głowicą

(

Napisane:
24 sie 2004, 23:43
przez newark
wiec lepiej wymienic i miec z glowy , choc dodatkowo wzrasta cena auta

Napisane:
24 sie 2004, 23:46
przez marek
MeGaM napisał(a):Nie znam się zbytnio ale pierwsza literka z DOHC oznacza podwójny więc oczywiśćie po zerwaniu paska bedzie Gemela pod głowicą

(
To że podwójny to nie znaczy że będzie źle, nie wiem jak w przypadku rzędowek ale V6 DOHC 24V jest bezkolizyjny. A Jaksa napisał że 1.8 16V DOHC też jest bezkolizyjny a on się zna


Napisane:
25 sie 2004, 00:03
przez newark
czyli nic nie powinno sie stac strasznego (kwestia jest jeszcze w tym ile jest licznik krecony choc auto jest bardzo zadbane i po wzrokowym ogladnieciu auta , siedzen , kierownicy ,pedal przebieg jest bardzo mozliwy )

Napisane:
25 sie 2004, 00:44
przez iron
Czy w Madzi 323F 1.5 95r BA także pasek i napinacz wymienia się co 100 tys

? Założyłem w zeszłym roku pasek JC. Czy ten zaminnik ma jakiś wpływ na czestotliwośc wymiany ?

Napisane:
25 sie 2004, 01:20
przez Globy
Nie, z tego co slyszalem, paski JC nie urywaja sie. We wszystkich Mazdach okres miedzy wymiana paska rozrzadu wynosi 100k km, a wymiana napinacza nie zawsze jest konieczna (zalezy od stanu). Takie czesci jak paski lub filtry warto kupowac oryginalne, poniewaz Mazda ma na nie calkiem atrakcyjne ceny dla zwyklych smiertelnikow. Mozesz rozpoznac typ silnika po zdjeciach:
Silnik BP 1.8i 16V SOHC 103 KM
Silnik BP-DOHC 1.8i 16V DOHC 128 KM (z kat.)/137 KM (bez kat.)

Napisane:
25 sie 2004, 11:21
przez Macho
Kurcze ja mam taki silnik jak ten ostatni tylko własnie u mnie koło swiateł są takie czerwone pokrętła i nie wiem do czego tu widze ze ich nie ma. Ale chyba to jest do podnosenia swiateł. nic to

Napisane:
25 sie 2004, 11:25
przez Macho
co do auta to zdaje sie ze mam takie jak chcedsz kupic:) silnik naprawde dobry co do paska to nie wiem bo sam mysle nad wymianą ale jesstem ciekawy ile chcą za tą madzie

Bo chce sie dowiedziec czy nie przepłaciłem. Moja jest starsza i ma wiekszy przebiek wydałem na nią 5 tyśęcy??

Napisane:
25 sie 2004, 15:11
przez Jaksa
Mozesz rozpoznac typ silnika po zdjeciach:
A Z5 nie masz.....


Napisane:
25 sie 2004, 16:33
przez Globy
Jak nie jak tak

Juz nie mam co robic z tymi zdjeciami.


Napisane:
25 sie 2004, 16:39
przez Jaksa
No....teraz jest ok ,to jest Z5


Napisane:
25 sie 2004, 19:22
przez iron
No jaki ładny nówka :–) Mój już taki nie jest :–) Posiada nawet rezonator powietrza ktory potrzebuję do mojej Madzi :–) Jak się da odkręcić to ślij do mnie

)) Masz może większe fotki gdzie widać więcej szczegółów?

Napisane:
25 sie 2004, 21:06
przez xXx
Kurcze, bez obrazy ale Z5 ma obrzydliwy kolektor dolotowy!

Napisane:
25 sie 2004, 21:19
przez newark
No i juz dzisiaj myslalem ze bede mial madzie ile nic z tego.Musialem siedziec troche dluzej w pracy i nie zdazylem pozalatwiac papierkowych spraw .Ale jutro tez jest dzien.Tak na marginesie , zdazylem ja jeszcze raz ogladnac i zajrzec pod maske.Jednak sie troche pomylilem bo silnik jest SOHC (dzieki za fotki , dzieki nim zauwazylem roznice).Ale mam pytanie jeszcze:
Czy w mazdzie z 92r z silnikiem 1,8 SOHC byl juz ABS? W komisie jest napisane ze posiada ABS (ja coraz bardziej sie zrazam do tego komisu , bo tez bylo napisane ze ma 130 KM , a z waszych opisow wychodzi 103 KM , lekka pomylka). Do tego niby miala miec el. lusterka a ma reczne .A jesli chodzi o cene to tez nie jest niska bo 13.000 zl .

Napisane:
25 sie 2004, 21:22
przez xXx
ABS był w zależności od wyposażenia....sprawdź lepiej czy na piastach są pierścienie zębate od ABS-u oraz czujniki lub pod maską HU czyli pompa od ABS-u do któej dochodzą przewody hamulcowe...
Najprościej podczas jazdy próbnej depnij mocno w hamulec i sprawdź czy pedał podskakuje do góry.
pozdro

Napisane:
25 sie 2004, 22:23
przez newark
Tak jest maly problem na mechanice wogole sie nie znam :–) . Pozatym jechalem tym autem ale nie prowadzilem.Chyba bedzie trzeba jechac do jakiegos mechanika

Napisane:
25 sie 2004, 22:35
przez Globy
Zobacz w ogole obecnosc kontrolki ABS. Cena dosc wysoka, ale silnik tez spoko
iron napisał(a):Masz może większe fotki gdzie widać więcej szczegółów?
Poszukam i przysle Ci, jak cos znajde – przegladajac swoje zbiory doszedlem do wniosku, ze najwiecej ma zdjec V6-tek
