Strona 1 z 2
		
			
				Wymiana paska rozrządu (323F BG BP)
				
Napisane: 
24 sie 2004, 22:57przez newark
				Jutro mam zamiar zakupic Mazde 323 F rocznik 92 1,8 pelny wtrysk (z tego co wyczytałem to BG DOHC choc moge sie mylic , bo nie znam sie na mechanice :–) ) i mam pare pytan:
1: Czy silnik w tej wersji jest bezkolizyjny? (chodzi mi o pasek rozrzadu)
2: Do jakiego przebiegu auta ( lub do ilu wytrzyma ) nie trzeba zmieniac paska rozrzadu? ( w tej chwili auto ma 123 tkm na liczniku ,udokumentowane jest do 77.000 km , auto jest przywiezione z niemiec  i wlasciciel ( polak ) twierdzi ze napewno pasek byl wymieniany w co mi sie nie chce zbytnio wierzyc )
Przyszły właściciel MAZDY
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 sie 2004, 23:00przez Jaksa
				Czy silnik w tej wersji jest bezkolizyjny
 Jak we wszystkich benzynkach.
 Do jakiego przebiegu auta 
wymieniasz pasek + rolki co 100tyś km.
auto jest przywiezione z niemiec i wlasciciel ( polak ) twierdzi ze napewno pasek byl wymieniany w co mi sie nie chce zbytnio wierzyc )
hehe mnie też.....
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 sie 2004, 23:11przez newark
				wiem ze pasek i rolki wymienia sie co 100.000 km (staram sie byc poimformowany dzieki  temu forum (nigdzie sie czlowiek nie dowie wiecej o mazdzie jak tutaj ) tyle ze chodzi mi , czy jak zerwie sie pasek , czy moze sie cos uszkodzic w silniku )
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 sie 2004, 23:29przez MeGaM
				Nie znam się zbytnio ale pierwsza literka z DOHC oznacza podwójny więc oczywiśćie po zerwaniu paska bedzie Gemela pod głowicą 

(
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 sie 2004, 23:43przez newark
				wiec lepiej wymienic i miec z glowy , choc dodatkowo wzrasta cena auta
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 sie 2004, 23:46przez marek
				MeGaM napisał(a):Nie znam się zbytnio ale pierwsza literka z DOHC oznacza podwójny więc oczywiśćie po zerwaniu paska bedzie Gemela pod głowicą 

(
 
To że podwójny to nie znaczy że będzie źle, nie wiem jak w przypadku rzędowek ale V6 DOHC 24V jest bezkolizyjny. A Jaksa napisał że 1.8 16V DOHC też jest bezkolizyjny a on się zna 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 00:03przez newark
				czyli nic nie powinno sie stac strasznego (kwestia jest jeszcze w tym ile jest licznik krecony choc auto jest bardzo zadbane i po wzrokowym ogladnieciu auta , siedzen , kierownicy ,pedal przebieg jest bardzo mozliwy )
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 00:44przez iron
				Czy w Madzi 323F 1.5 95r  BA także pasek i napinacz wymienia się co 100 tys 

? Założyłem w zeszłym roku pasek JC. Czy ten zaminnik ma jakiś wpływ na czestotliwośc wymiany ?
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 01:20przez Globy
				Nie, z tego co slyszalem, paski JC nie urywaja sie. We wszystkich Mazdach okres miedzy wymiana paska rozrzadu wynosi 100k km, a wymiana napinacza nie zawsze jest konieczna (zalezy od stanu). Takie czesci jak paski lub filtry warto kupowac oryginalne, poniewaz Mazda ma na nie calkiem atrakcyjne ceny dla zwyklych smiertelnikow. Mozesz rozpoznac typ silnika po zdjeciach:
 
Silnik BP 1.8i 16V SOHC 103 KM
 
Silnik BP-DOHC 1.8i 16V DOHC 128 KM (z kat.)/137 KM (bez kat.)
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 11:21przez Macho
				Kurcze ja mam taki silnik jak ten ostatni tylko własnie u mnie koło swiateł są takie czerwone pokrętła i nie wiem do czego tu widze ze ich nie ma. Ale chyba to jest do podnosenia swiateł. nic to
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 11:25przez Macho
				co do auta to zdaje sie ze mam takie jak chcedsz kupic:) silnik naprawde dobry co do paska to nie wiem bo sam mysle nad wymianą ale jesstem ciekawy ile chcą za tą madzie 

 Bo chce sie dowiedziec czy nie przepłaciłem. Moja jest starsza i ma wiekszy przebiek wydałem na nią 5 tyśęcy??
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 15:11przez Jaksa
				Mozesz rozpoznac typ silnika po zdjeciach: 
 A Z5 nie masz..... 
 
  
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 16:33przez Globy
				Jak nie jak tak 

 Juz nie mam co robic z tymi zdjeciami.

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 16:39przez Jaksa
				No....teraz jest ok ,to jest Z5 
 
  
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 19:22przez iron
				No jaki ładny nówka :–) Mój już taki nie jest :–) Posiada nawet rezonator powietrza ktory potrzebuję do mojej Madzi :–) Jak się da odkręcić to ślij do mnie 

)) Masz może większe fotki gdzie widać więcej szczegółów?
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 21:06przez xXx
				Kurcze, bez obrazy ale Z5 ma obrzydliwy kolektor dolotowy!
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 21:19przez newark
				No i juz dzisiaj myslalem ze bede mial madzie ile nic z tego.Musialem siedziec troche dluzej w pracy i nie zdazylem pozalatwiac papierkowych spraw .Ale jutro tez jest dzien.Tak na marginesie , zdazylem ja jeszcze raz ogladnac i zajrzec pod maske.Jednak sie troche pomylilem bo silnik jest SOHC (dzieki za fotki , dzieki nim zauwazylem roznice).Ale mam pytanie jeszcze:
Czy w mazdzie z 92r z silnikiem 1,8 SOHC byl juz ABS? W komisie jest napisane ze posiada ABS (ja coraz bardziej sie zrazam do tego komisu , bo tez bylo napisane ze ma 130 KM , a z waszych opisow wychodzi 103 KM , lekka pomylka). Do tego niby miala miec el. lusterka a ma reczne .A jesli chodzi o cene to tez nie jest niska bo 13.000 zl .
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 21:22przez xXx
				ABS był w zależności od wyposażenia....sprawdź lepiej czy na piastach są pierścienie zębate od ABS-u oraz czujniki lub pod maską HU czyli pompa od ABS-u do któej dochodzą przewody hamulcowe...
Najprościej podczas jazdy próbnej depnij mocno w hamulec i sprawdź czy pedał podskakuje do góry.
pozdro
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 22:23przez newark
				Tak jest maly problem na mechanice wogole sie nie znam :–) . Pozatym jechalem tym autem ale nie prowadzilem.Chyba bedzie trzeba jechac do jakiegos mechanika
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sie 2004, 22:35przez Globy
				Zobacz w ogole obecnosc kontrolki ABS. Cena dosc wysoka, ale silnik tez spoko 
 
iron napisał(a):Masz może większe fotki gdzie widać więcej szczegółów?
Poszukam i przysle Ci, jak cos znajde – przegladajac swoje zbiory doszedlem do wniosku, ze najwiecej ma zdjec V6-tek 
