Wymiana paska rozrządu (323F BG BP)

Postprzez newark » 24 sie 2004, 22:57

Jutro mam zamiar zakupic Mazde 323 F rocznik 92 1,8 pelny wtrysk (z tego co wyczytałem to BG DOHC choc moge sie mylic , bo nie znam sie na mechanice :–) ) i mam pare pytan:
1: Czy silnik w tej wersji jest bezkolizyjny? (chodzi mi o pasek rozrzadu)
2: Do jakiego przebiegu auta ( lub do ilu wytrzyma ) nie trzeba zmieniac paska rozrzadu? ( w tej chwili auto ma 123 tkm na liczniku ,udokumentowane jest do 77.000 km , auto jest przywiezione z niemiec i wlasciciel ( polak ) twierdzi ze napewno pasek byl wymieniany w co mi sie nie chce zbytnio wierzyc )


Przyszły właściciel MAZDY
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Jaksa » 24 sie 2004, 23:00

Czy silnik w tej wersji jest bezkolizyjny
Jak we wszystkich benzynkach.
Do jakiego przebiegu auta
wymieniasz pasek + rolki co 100tyś km.
auto jest przywiezione z niemiec i wlasciciel ( polak ) twierdzi ze napewno pasek byl wymieniany w co mi sie nie chce zbytnio wierzyc )
hehe mnie też.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newark » 24 sie 2004, 23:11

wiem ze pasek i rolki wymienia sie co 100.000 km (staram sie byc poimformowany dzieki temu forum (nigdzie sie czlowiek nie dowie wiecej o mazdzie jak tutaj ) tyle ze chodzi mi , czy jak zerwie sie pasek , czy moze sie cos uszkodzic w silniku )
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez MeGaM » 24 sie 2004, 23:29

Nie znam się zbytnio ale pierwsza literka z DOHC oznacza podwójny więc oczywiśćie po zerwaniu paska bedzie Gemela pod głowicą :((
Świat to nie ludzkość – Świat to ... MATRIX
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2004, 22:20
Posty: 12
Skąd: Obrzycko
Auto: Mazda 323 F 18.i DOHC 1991

Postprzez newark » 24 sie 2004, 23:43

wiec lepiej wymienic i miec z glowy , choc dodatkowo wzrasta cena auta
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez marek » 24 sie 2004, 23:46

MeGaM napisał(a):Nie znam się zbytnio ale pierwsza literka z DOHC oznacza podwójny więc oczywiśćie po zerwaniu paska bedzie Gemela pod głowicą :((


To że podwójny to nie znaczy że będzie źle, nie wiem jak w przypadku rzędowek ale V6 DOHC 24V jest bezkolizyjny. A Jaksa napisał że 1.8 16V DOHC też jest bezkolizyjny a on się zna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez newark » 25 sie 2004, 00:03

czyli nic nie powinno sie stac strasznego (kwestia jest jeszcze w tym ile jest licznik krecony choc auto jest bardzo zadbane i po wzrokowym ogladnieciu auta , siedzen , kierownicy ,pedal przebieg jest bardzo mozliwy )
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez iron » 25 sie 2004, 00:44

Czy w Madzi 323F 1.5 95r BA także pasek i napinacz wymienia się co 100 tys ??? Założyłem w zeszłym roku pasek JC. Czy ten zaminnik ma jakiś wpływ na czestotliwośc wymiany ?
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 07:56
Posty: 64
Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA

Postprzez Globy » 25 sie 2004, 01:20

Nie, z tego co slyszalem, paski JC nie urywaja sie. We wszystkich Mazdach okres miedzy wymiana paska rozrzadu wynosi 100k km, a wymiana napinacza nie zawsze jest konieczna (zalezy od stanu). Takie czesci jak paski lub filtry warto kupowac oryginalne, poniewaz Mazda ma na nie calkiem atrakcyjne ceny dla zwyklych smiertelnikow. Mozesz rozpoznac typ silnika po zdjeciach:

Obrazek

Silnik BP 1.8i 16V SOHC 103 KM

Obrazek

Silnik BP-DOHC 1.8i 16V DOHC 128 KM (z kat.)/137 KM (bez kat.)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Macho » 25 sie 2004, 11:21

Kurcze ja mam taki silnik jak ten ostatni tylko własnie u mnie koło swiateł są takie czerwone pokrętła i nie wiem do czego tu widze ze ich nie ma. Ale chyba to jest do podnosenia swiateł. nic to
Początkujący
 
Od: 8 sie 2004, 11:10
Posty: 11
Auto: Mazda 323 1.8 16v

Postprzez Macho » 25 sie 2004, 11:25

co do auta to zdaje sie ze mam takie jak chcedsz kupic:) silnik naprawde dobry co do paska to nie wiem bo sam mysle nad wymianą ale jesstem ciekawy ile chcą za tą madzie ?? Bo chce sie dowiedziec czy nie przepłaciłem. Moja jest starsza i ma wiekszy przebiek wydałem na nią 5 tyśęcy??
Początkujący
 
Od: 8 sie 2004, 11:10
Posty: 11
Auto: Mazda 323 1.8 16v

Postprzez Jaksa » 25 sie 2004, 15:11

Mozesz rozpoznac typ silnika po zdjeciach:
A Z5 nie masz..... :P :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 25 sie 2004, 16:33

Jak nie jak tak :P Juz nie mam co robic z tymi zdjeciami.

Obrazek
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 25 sie 2004, 16:39

No....teraz jest ok ,to jest Z5 :D <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez iron » 25 sie 2004, 19:22

No jaki ładny nówka :–) Mój już taki nie jest :–) Posiada nawet rezonator powietrza ktory potrzebuję do mojej Madzi :–) Jak się da odkręcić to ślij do mnie ;))) Masz może większe fotki gdzie widać więcej szczegółów?
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 07:56
Posty: 64
Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA

Postprzez xXx » 25 sie 2004, 21:06

Kurcze, bez obrazy ale Z5 ma obrzydliwy kolektor dolotowy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez newark » 25 sie 2004, 21:19

No i juz dzisiaj myslalem ze bede mial madzie ile nic z tego.Musialem siedziec troche dluzej w pracy i nie zdazylem pozalatwiac papierkowych spraw .Ale jutro tez jest dzien.Tak na marginesie , zdazylem ja jeszcze raz ogladnac i zajrzec pod maske.Jednak sie troche pomylilem bo silnik jest SOHC (dzieki za fotki , dzieki nim zauwazylem roznice).Ale mam pytanie jeszcze:
Czy w mazdzie z 92r z silnikiem 1,8 SOHC byl juz ABS? W komisie jest napisane ze posiada ABS (ja coraz bardziej sie zrazam do tego komisu , bo tez bylo napisane ze ma 130 KM , a z waszych opisow wychodzi 103 KM , lekka pomylka). Do tego niby miala miec el. lusterka a ma reczne .A jesli chodzi o cene to tez nie jest niska bo 13.000 zl .
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez xXx » 25 sie 2004, 21:22

ABS był w zależności od wyposażenia....sprawdź lepiej czy na piastach są pierścienie zębate od ABS-u oraz czujniki lub pod maską HU czyli pompa od ABS-u do któej dochodzą przewody hamulcowe...

Najprościej podczas jazdy próbnej depnij mocno w hamulec i sprawdź czy pedał podskakuje do góry.

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez newark » 25 sie 2004, 22:23

Tak jest maly problem na mechanice wogole sie nie znam :–) . Pozatym jechalem tym autem ale nie prowadzilem.Chyba bedzie trzeba jechac do jakiegos mechanika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Globy » 25 sie 2004, 22:35

Zobacz w ogole obecnosc kontrolki ABS. Cena dosc wysoka, ale silnik tez spoko :)

iron napisał(a):Masz może większe fotki gdzie widać więcej szczegółów?

Poszukam i przysle Ci, jak cos znajde – przegladajac swoje zbiory doszedlem do wniosku, ze najwiecej ma zdjec V6-tek :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323