mazda przerywa po nagrzaniu sie silnika mazda 323f 1.6 16V BG 93r

Postprzez metek323 » 12 paź 2007, 11:08

witam mam taki problem z mazda podczas jazdy zaczyna przerywac na rozgrzanym silniku, a podczas postoju obroty skacza i tez na rozgrzanym silniku. kupilem przewody zaplonowe bosch i widze na nich przebicie. czy przyczyna takich zachowan mazdy moga byc zepsute przewody zaplonowe. prosze o rade
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez Bartheez » 12 paź 2007, 12:26

Witam z tego co wiem to moga byc takie objawy z samych przewodow ale nie tylko :|

Ja obecnie walcze z podobnymi objawami u siebie tylko ze umnie mazda gasnie jak sie rozgrzeje i wahluja obroty a co ciekawsze jak zgasze swiatla to obroty sie normuja i niegasnie !! juz sam niewiem co mam robic <killer>

Dolaczam sie do kolegi i prosze o pomoc !!
Pozdrawiam wszystkich !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2006, 20:56
Posty: 1034
Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991

Postprzez metek323 » 15 paź 2007, 19:42

prosze o pomoc?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez novis » 15 paź 2007, 21:40

metek323 napisał(a):witam mam taki problem z mazda podczas jazdy zaczyna przerywac na rozgrzanym silniku, a podczas postoju obroty skacza i tez na rozgrzanym silniku. kupilem przewody zaplonowe bosch i widze na nich przebicie. czy przyczyna takich zachowan mazdy moga byc zepsute przewody zaplonowe. prosze o rade


jak najbardziej może to być wina przewodów. Przebicia raczej nie powinno być – przeskok moe\że coś bruździć, stąd mogą być przerywania.

Wachlowanie obrotów może być spowodowane jakąś usterką silniczka krokowego, bądź, z czym też się spotkałem, wadą wtrysku.
Generalnie ciężko będzie coś zdiagnozować. Jak masz gdzieś kogoś znajomego z Mazdą taką jak Twoja spróbuj się umówić i podmień przewody, zobaczysz jak zareaguje.

Możesz też spróbować pogadać bądź napisać do <b>Jaksy</b> – zbiera same pochlebne opinie – dobry z niego fachowiec :)

Bartheez – może też coś z przewodami? Niekoniecznie wysokiego napięcia. Może też jakieś przebicie Ci się robi po włączeniu świateł? Sprawdź – może jakaś kostka przy światłach jest naruszona i skacze iskra na blachę?
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 15:14
Posty: 191
Skąd: Kętrzyn
Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r

Postprzez Bartheez » 16 paź 2007, 12:38

kolego ja uporalem sie z problemem poprostu pojechalem do sprawdzenia kompem bledow i okazalo sie ze to czujnik temp silnika na kolektorze dolotowym :| wiec i tobie radze bys udal sie na sprawdzenie bledow !!

Pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2006, 20:56
Posty: 1034
Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991

Postprzez metek323 » 17 paź 2007, 21:05

ok dzieki za rade
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez metek323 » 22 paź 2007, 17:40

ale co z tymi kablami co maja przebicie?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez karolq » 22 paź 2007, 17:55

1. Przewody
2. Aparat zapłonowy
3. Silniczek krowkowy biegu jałowego ( obstawiał bym na to jak ci po włączeniu swiatel obroty faluja)
4. Czujnik temperatury na kolektorze

Sprawdz kody błędów kompa.

ale co z tymi kablami co maja przebicie?

wymienić bo jak jest przebicie to gubią iskre.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez kiki » 23 paź 2007, 17:19

mialem podobny problem wymienilem swiece i kable i jest git
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 10:44
Posty: 145
Skąd: miasto świetej wieży
Auto: była mazda 323f,teraz audi a4

Postprzez metek323 » 23 paź 2007, 21:04

tez stawiam ze to beda kable. wymienie te kable i napisze co i jak.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez metek323 » 10 lis 2007, 22:19

metek323 napisał(a):witam mam taki problem z mazda podczas jazdy zaczyna przerywac na rozgrzanym silniku, a podczas postoju obroty skacza i tez na rozgrzanym silniku. kupilem przewody zaplonowe bosch i widze na nich przebicie. czy przyczyna takich zachowan mazdy moga byc zepsute przewody zaplonowe. prosze o rade
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez metek323 » 10 lis 2007, 22:20

przewody wymienilem i jest dalej tak samo pomocy!
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez novis » 10 lis 2007, 22:59

metek323 napisał(a):
metek323 napisał(a):witam mam taki problem z mazda podczas jazdy zaczyna przerywac na rozgrzanym silniku, a podczas postoju obroty skacza i tez na rozgrzanym silniku. kupilem przewody zaplonowe bosch i widze na nich przebicie. czy przyczyna takich zachowan mazdy moga byc zepsute przewody zaplonowe. prosze o rade


Jak nie przewody, to, jeśłi pozbyłeś się przebić i dalej przerywa na ROZGRZANYM silniku, stawiałbym na dolot. Sprzawdź, czy nie bierze Ci gdzies lewego powietrza. Jeśłi nie, to silniczek krokowy.
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 15:14
Posty: 191
Skąd: Kętrzyn
Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r

Postprzez metek323 » 11 lis 2007, 15:05

a gdzie jest ten silniczek krokowy. poprosil bym o fotke
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez metek323 » 11 lis 2007, 18:09

a czy te przerywania moga byc spowodowane zepsutym alternatorem. podczas gdy wlacze ogrzewanie tylniej szyby, swiatla dlugi, przeciwmgielne to mazda przerywa
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez novis » 11 lis 2007, 20:00

Może, ewentualnie gdzieś mogą być zwarcia. Zajedź gdzieś, żeby sprawdzili Ci ładowanie (ile podaje alternator), przynajmniej będziesz wiedział gdzie szukać usterki.
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 15:14
Posty: 191
Skąd: Kętrzyn
Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r

Postprzez metek323 » 15 lis 2007, 16:17

ładowanie ponad 14 jest. a rano jest jeszcze taki problem ze niepali na wszystkie "gary" swiece przewody nowe. czym to moze byc spowodowane
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez metek323 » 18 lis 2007, 16:01

prosze o pomoc z tym przerywaniem mazdy
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Postprzez Bo_Lo » 25 lis 2007, 14:01

wymien dwupinowy czujnik temp.na kolektorze ssacym.ale podstawa to diagnostyka kompa.mi wymiana czyjnika pomogla.juz nie gasnie.krokowy steruje wolnymi tylko w zakresie ok 200-250obr.w wiekszym zakresie jest odpowiedzialny ukllad chlodzenia.stan plynu musi byc po korek.kiedy auto sie nagrzeje ssanie odlacza wlasnie plyn przeplywajac przez przepustnice i" zamykajac" bimetal.wazny jest rowniez w/w czujnik podajacy dane o temp do kompa.najlepiej sdtary wykrec na wzor bo sa 2 typy wtyczek.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez metek323 » 25 lis 2007, 22:02

a masz moze fotke jak to wyglada bo niewiem gdzie to jest
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2006, 13:52
Posty: 124
Skąd: szczecin
Auto: mazda323f BG 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323