mazda przerywa po nagrzaniu sie silnika mazda 323f 1.6 16V BG 93r
1, 2
witam mam taki problem z mazda podczas jazdy zaczyna przerywac na rozgrzanym silniku, a podczas postoju obroty skacza i tez na rozgrzanym silniku. kupilem przewody zaplonowe bosch i widze na nich przebicie. czy przyczyna takich zachowan mazdy moga byc zepsute przewody zaplonowe. prosze o rade
- Od: 26 maja 2006, 13:52
- Posty: 124
- Skąd: szczecin
- Auto: mazda323f BG 1.6 16V
Witam z tego co wiem to moga byc takie objawy z samych przewodow ale nie tylko
Ja obecnie walcze z podobnymi objawami u siebie tylko ze umnie mazda gasnie jak sie rozgrzeje i wahluja obroty a co ciekawsze jak zgasze swiatla to obroty sie normuja i niegasnie
juz sam niewiem co mam robic
Dolaczam sie do kolegi i prosze o pomoc
Pozdrawiam wszystkich
Ja obecnie walcze z podobnymi objawami u siebie tylko ze umnie mazda gasnie jak sie rozgrzeje i wahluja obroty a co ciekawsze jak zgasze swiatla to obroty sie normuja i niegasnie


Dolaczam sie do kolegi i prosze o pomoc

Pozdrawiam wszystkich

- Od: 16 mar 2006, 20:56
- Posty: 1034
- Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991
metek323 napisał(a):witam mam taki problem z mazda podczas jazdy zaczyna przerywac na rozgrzanym silniku, a podczas postoju obroty skacza i tez na rozgrzanym silniku. kupilem przewody zaplonowe bosch i widze na nich przebicie. czy przyczyna takich zachowan mazdy moga byc zepsute przewody zaplonowe. prosze o rade
jak najbardziej może to być wina przewodów. Przebicia raczej nie powinno być – przeskok moe\że coś bruździć, stąd mogą być przerywania.
Wachlowanie obrotów może być spowodowane jakąś usterką silniczka krokowego, bądź, z czym też się spotkałem, wadą wtrysku.
Generalnie ciężko będzie coś zdiagnozować. Jak masz gdzieś kogoś znajomego z Mazdą taką jak Twoja spróbuj się umówić i podmień przewody, zobaczysz jak zareaguje.
Możesz też spróbować pogadać bądź napisać do <b>Jaksy</b> – zbiera same pochlebne opinie – dobry z niego fachowiec
Bartheez – może też coś z przewodami? Niekoniecznie wysokiego napięcia. Może też jakieś przebicie Ci się robi po włączeniu świateł? Sprawdź – może jakaś kostka przy światłach jest naruszona i skacze iskra na blachę?
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
- Od: 28 maja 2007, 15:14
- Posty: 191
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r
kolego ja uporalem sie z problemem poprostu pojechalem do sprawdzenia kompem bledow i okazalo sie ze to czujnik temp silnika na kolektorze dolotowym
wiec i tobie radze bys udal sie na sprawdzenie bledow
Pozdrawiam wszystkich

Pozdrawiam wszystkich
- Od: 16 mar 2006, 20:56
- Posty: 1034
- Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991
1. Przewody
2. Aparat zapłonowy
3. Silniczek krowkowy biegu jałowego ( obstawiał bym na to jak ci po włączeniu swiatel obroty faluja)
4. Czujnik temperatury na kolektorze
Sprawdz kody błędów kompa.
wymienić bo jak jest przebicie to gubią iskre.
2. Aparat zapłonowy
3. Silniczek krowkowy biegu jałowego ( obstawiał bym na to jak ci po włączeniu swiatel obroty faluja)
4. Czujnik temperatury na kolektorze
Sprawdz kody błędów kompa.
ale co z tymi kablami co maja przebicie?
wymienić bo jak jest przebicie to gubią iskre.
- Od: 5 wrz 2006, 16:15
- Posty: 148
- Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
- Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.
metek323 napisał(a):witam mam taki problem z mazda podczas jazdy zaczyna przerywac na rozgrzanym silniku, a podczas postoju obroty skacza i tez na rozgrzanym silniku. kupilem przewody zaplonowe bosch i widze na nich przebicie. czy przyczyna takich zachowan mazdy moga byc zepsute przewody zaplonowe. prosze o rade
- Od: 26 maja 2006, 13:52
- Posty: 124
- Skąd: szczecin
- Auto: mazda323f BG 1.6 16V
metek323 napisał(a):metek323 napisał(a):witam mam taki problem z mazda podczas jazdy zaczyna przerywac na rozgrzanym silniku, a podczas postoju obroty skacza i tez na rozgrzanym silniku. kupilem przewody zaplonowe bosch i widze na nich przebicie. czy przyczyna takich zachowan mazdy moga byc zepsute przewody zaplonowe. prosze o rade
Jak nie przewody, to, jeśłi pozbyłeś się przebić i dalej przerywa na ROZGRZANYM silniku, stawiałbym na dolot. Sprzawdź, czy nie bierze Ci gdzies lewego powietrza. Jeśłi nie, to silniczek krokowy.
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
- Od: 28 maja 2007, 15:14
- Posty: 191
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r
Może, ewentualnie gdzieś mogą być zwarcia. Zajedź gdzieś, żeby sprawdzili Ci ładowanie (ile podaje alternator), przynajmniej będziesz wiedział gdzie szukać usterki.
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
- Od: 28 maja 2007, 15:14
- Posty: 191
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r
wymien dwupinowy czujnik temp.na kolektorze ssacym.ale podstawa to diagnostyka kompa.mi wymiana czyjnika pomogla.juz nie gasnie.krokowy steruje wolnymi tylko w zakresie ok 200-250obr.w wiekszym zakresie jest odpowiedzialny ukllad chlodzenia.stan plynu musi byc po korek.kiedy auto sie nagrzeje ssanie odlacza wlasnie plyn przeplywajac przez przepustnice i" zamykajac" bimetal.wazny jest rowniez w/w czujnik podajacy dane o temp do kompa.najlepiej sdtary wykrec na wzor bo sa 2 typy wtyczek.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości