Strona 1 z 1

kody bledow 25 i 41

PostNapisane: 4 paź 2007, 00:08
przez sq2jul
Witam!

Dzisiaj zrobilem sobie diagnostyke, na odpalonym jak i zgaszonym silniku wyszly dwa bledy – 25 i 41, czyli odpowiednio 25=elektrozawor regulacji cisnienia i 41=elektrozawor. Czy ktos moze powiedziec co te bledy oznaczaja w praktyce? Aha i jeszcze jedno na poczatku mam jeden dlugii sygnal – podejzewam ze jest to start testow, a nastepnie 2 krotkie sygnaly – to chyba jest kod silnika (I4), te dwa krotkie takze powtarzaja sie co jeden cykl.

PostNapisane: 4 paź 2007, 08:36
przez KyRy
sq2jul napisał(a):elektrozawor regulacji cisnienia

silniczek krokowy (?)

PostNapisane: 4 paź 2007, 11:51
przez Michel
Podłączę się pod temat, aby nie tworzyć nowych.
Próbowałem u siebie sprawdzić błędy abs i po podłączeniu diody do styku diagnostycznego nic sie nie działo. To znaczy dioda świeci się non stop i ani drgnie. Kontrolka abs świeci się też cały czas, bo prawdopodobnie rozwaliłem czujnik, ale może ktoś z Was wie dlaczego nie mogę sczytać żadnych błędów.

PostNapisane: 5 paź 2007, 09:05
przez sq2jul
a zmostkowales TEN z GND, tak jak jest to napisane w opisie?

PostNapisane: 5 paź 2007, 14:31
przez Michel
Zmostkowałem i nic, potem podłączyłem diodę bezpośrednio do gniazda diagnostycznego i też nic. Mam wrażenie jakby ktoś coś w kablach grzebał i zwalił coś w gnieździe diagnostycznym.

W instrukcji napisane jest aby zmostkować GND i TBS, ale teraz sprawdziłem Twoją konfigurację i nadal dioda świeci non stop.
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

PostNapisane: 5 paź 2007, 14:56
przez Bonuz
Ja również mam takie same objawy jak kolega powyżej tzn. dioda cały czas się pali jak i również kontrolka ABS. Od jakiegoś czasu próbuje odczytać błędy ale nici z tego. Poruszałem ten temat juz kiedyś ale niestetyt nikt nie potrafił mi pomóc ,wsczyscy odsyłają do opisu który i tak nic nie daje .Mostkuje, cuduje i dalej porażka. Mam nadzieje że ktoś w końcu zaradzi co z tym zrobić ,dodam że mam mazde 323f BA 98 r.

PostNapisane: 18 paź 2007, 18:56
przez kiki
panowie a gdzie sie udac jak mam abs ale nie dziala zeby znalezc przyczyne kontrolka tez nie swieci

PostNapisane: 23 gru 2007, 17:04
przez sly1234
a ja zrobiłem wszystko wg instrukcji i było tak:

odpaliłem kluczykiem na " on" i dioda zaświeciła się na sekundę i się wyłączyła--cisza żadnych błysków

PostNapisane: 23 gru 2007, 18:44
przez brii
kiki – trzeba zdiagnozować błędy kompa ABS – jest o tym na stronie klubowej – dowiesz się co jest uszkodzone :)

PostNapisane: 18 maja 2008, 16:11
przez sq2jul
witam! po jakims czasie odgrzewam temat... Wlasnie wrocilem z garazu i dalej mam bledy 25 i 41... Czy ktos moze mi jednoznacznie powiedziec, ze jest to krokowiec? Pozdrawiam!

PostNapisane: 11 lip 2008, 22:54
przez Bonuz
Jeśli to komuś pomoże .Aby odczytac kody błędu ABS mostkujemy GND I TBS natomiast diode podłączamy pod FBS ----|<|----|1000Ohm|---- +B czyli FBS i + B w opisie jest błąd bo jest podane FEN ale to jest do testu silnika.