Strona 1 z 2

Chlodnica 323F BG

PostNapisane: 20 sie 2007, 12:52
przez underground
Witam. Lekko ponad dwa tygodnie temu stalem sie posiadaczem Mazdy takiej jak pod avem ;) To moj pierwszy post na forum, mam nadzieje ze tu zostane i tak w ogole Witam Wszystkich Mazdziarzy :D Duzo nasluchalem sie o rzekomej bezawaryjnosci, znajomy mechanik tez "pokierowal" mnie odpowiednio, pozatym w golfie/calibrze/bmw sie nie widzialem od poczatku :P Jednak juz przy kupnie widzialem ze chlodnica poklejona jest jakims czerwonym silikonem i ze z niej cieknie. Poprzedni wlasciciel mowil: "zostaw to jak jest nic nie rob". Jednak nie moge tego tak zostawic, zaraz po kupnie zaznaczylem ile bylo plynu w zbiorniczku i wczoraj po ok. 2tyg jezdzenia i 500 km plynu jest mniej o 5-6mm :(. Znalazlem dosc pokazny watek na tym forum z ktorego dowiedzialem sie ze niestety gora tych chlodnic wykonana jest z jakiegos dziwnego tworzywa ktorego zaden/klej spawanie na dluzsza mete nie uszczelni. Pogodzilem sie juz z mysla ze trza kupic nowa moje pytanie do was brzmi tylko tak. Jesli bede chcial szukac uzywanej to czy musi byc ona koniecznie z takiej samej 323F BG 1,6i 16V, czy z innych "trojek" a jesli tak to z jakich chlodnice rowniez pasuja? Czy moze jest jakas szansa i jakis nowy/specjalny srodek ktorym to pokleje? No bo dolewac ciagle plynu to mi sie nie widzi a nie chce jej przegrzac bo jak mi przyjdzie uszczelke pod glowica zmieniac i planowac to juz w ogole <jelen> Pozdrawiam Wszystkich Radek

Edit : Trochę poprawiłem Twój temat :) – moderator

PostNapisane: 20 sie 2007, 13:04
przez StRuSs
Hmm moge sie mylić ale chlodnice moga pasowac od 323F|(bg) 1.8 16V i od mazdy 323 BG powiny pasowac ale niedaje 100% pewnosci. Mozesz pozbierac pare złotych i popytac w sklepie o nowa chłodnice niebedzie ona kosztowała fortuny albo poszukac z innej efki w dobrym stanie....

PostNapisane: 20 sie 2007, 13:05
przez Blade
Kleić nie warto moim zdaniem. Pozorna oszczędność, zwłaszcza jak przegrzejesz silnik ;) Najlepiej szukać chłodnicy od takiego samego modelu. Masz pewność, ze silnik będzie odpowiednio chłodzony i pracował w odpowiedniej temperaturze.
Na aukcjach trafiają się czasem nówki sztuki za roządne pieniądze :]

PostNapisane: 20 sie 2007, 13:34
przez underground
Wlasnie przegrzania boje sie najbardziej w ogole to ona jest moim oczkiem w glowie :) Chcialem ja doprowadzic do stanu idealnego z blacharka ale tera ta chlodnica :/ 358 zl nowa chyba trza bedzie tak zrobic ale popytam jeszcze bo kilka osob na forum sprzedaje czesci od takich Mazd. A czy razem z chlodnica trzeba zmieniac termostat?

PostNapisane: 20 sie 2007, 13:38
przez Globy
Blade napisał(a):Kleić nie warto moim zdaniem. Pozorna oszczędność, zwłaszcza jak przegrzejesz silnik

Zgadzam sie!

Po piewrsze, zapytaj w sklepach, czy chlodnice do silnikow 1.6 i 1.8 SOHC 103 KM maja te same wymiary. Mozesz to zrobic pod adresem polecanej hurtowni naszego Klubowicza => biuro@carspeed.pl Tam tez spytaj o cene ww. chlodnicy.

Rownolegle po uzyskaniu odpowiedzi zacznij poszukiwania uzywanej, sprawnej chlodnicy na Allegro od modeli z rodziny 323 (takze innych wersji nadwoziowych). Jednak moim zdaniem, jesli roznica cenowa nie przekroczy kilkudziesieciu procent, lepiej kupic nowa chlodnice z gwarancja. Sprawnosc termostatu mozesz sprawdzic w goracej wodzie.

Inna opcja jest dopasowanie od Fiata 125p, co uczynil ravo (Vice Prezes) – uderz do niego z mojego polecenia, na pewno Ci pomoze <usmiech>

PostNapisane: 20 sie 2007, 14:08
przez underground
@ Globy wielkie dzieki zaczne robic zgodnie z Twoimi poleceniami.
P.s. widze ze mile klimaty tu panuja sczerze mowiac to myslalem ze uzyskam odp w stylu "uzyj szukajki i masz 10% ostrzezenia" ;) Fajnie tu. Chyba sie szykuje przelew 50pln na wasze konto :D

PostNapisane: 20 sie 2007, 14:21
przez Globy
Bardzo nam milo, ze Ci sie podoba – ale ostrzegam, to tylko z powodu urlopu Moderatorow <lol> W kazdym razie polecam rowniez ogromne archiwum naszego forum, oczywiscie standardowa lekture Regulaminu i mam nadzieje, ze bedziemy mieli jeszcze okazje sobie pomoc! Powodzenia <usmiech>

PostNapisane: 20 sie 2007, 15:07
przez ravo
Globy napisał(a):Inna opcja jest dopasowanie od Fiata 125p, co uczynil ravo

ma ona ogromny plus nie ma grama plastiku :) niestety chlodnice w efkach bardzo czesto pekaja a klejenie nic nie daje, probowalem 3 razy :P

PostNapisane: 20 sie 2007, 15:19
przez LoboAlien
Fakt moja juz sklejalem 3 razy :P za kazdym razem sie rozszczelnia, czerwony silikon na wysokie temperatury nic nie daje, ani osmiorniczka. Spawanie tez dlugo nie wytrzyma ale dluzej niz silikon i kosztuje to 50 zl z wyciagnieciem i wlozeniem chlodnicy. Nowka kosztuje jakies 220 -280 zl zaleznie od sklepu. Lepiej kup nowa niz uzywana. Pozdro

PostNapisane: 20 sie 2007, 15:34
przez underground
WOW jak 280 by nowa kosztowala to nawet bym sie nie zastanawial? W jakim sklepie? Ja znalazlem na chlodnicesamochodowe.pl za 358pln sztuka nowka :| Mozesz mi podac jakies namiary do tych sklepow gdzie sa tak tanie? Z carspeed.pl jeszcze nie dostalem odp :(

PostNapisane: 20 sie 2007, 15:57
przez Globy
Uderz szybko jeszcze do K8 z InterCarsu => http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... ile&u=5042 Na pewno Ci pomoze <usmiech>

PostNapisane: 20 sie 2007, 17:38
przez underground
Z carspeed odpisali ze 360zl chlodnica NISSENS'a. Pisza jeszcze ze maja po 245zl zamienniki ale aktualnie sie skonczyly – poczekalbym. Teraz tylko pytanie czy kupic zamiennik i czy bede miec spokojna glowe czy nie. Warto i lepiej tego NISSENS'a? Jak waszym zdaniem i dlaczego?
edit: skoro zamienniki sie skonczyly czyli ludzie je biora czyli chyba nie sa takim najgorszym badziewiem ;>

PostNapisane: 20 sie 2007, 21:26
przez Hannibal
Hmm. Ja mam poklejoną chłodnicę od góry silikonem do szyb.
Jak na razie od dłuższego czasu trzyma.
Mam nadzieję że nie będę musiał wymieniać – przynajmniej na razie.
W sumie chłodnica ma pół roku i praktycznie nową potłukłem :(

Chociaż opcja z fiatem 125p brzmi interesująco ;]

PostNapisane: 20 sie 2007, 21:47
przez K8
NIS 62408A cena detal 435zl dla klubu 300zl dostepna z dnia na dzien NR OE MAZDY B6S7-15-200E wymiary radiatora 350 x 649 x 22 mm ! underground co do jakiejs alternatywy cenowej masz info na Pw

LoboAlien napisał(a):Fakt moja juz sklejalem 3 razy za kazdym razem sie rozszczelnia, czerwony silikon na wysokie temperatury nic nie daje

zalezy jaki np EL465763 ELRING masa sil. elast. DIRKO HT (tuba 310ml) [zakres temp. -50:250°C] wspaniala sprawa aczkowliek cena detal 91,27zl dla klubu 53,21 zl

underground moze jeszcze warto spróbowac LIM2676/3330 ŚRODEK USZCZELN.CHŁODN. I UKŁAD CHŁODZENIA 0,25L LM preparat firmy LIQUI MOLY naprawde niesamowite wycieki pouszczelnial cena detal 21,30zl dla klubu 14,93zl

P.s Marcinku dzieki za polecenie mojej osoby czuje sie potrzebny <jupi> hahaha hahaha

PostNapisane: 20 sie 2007, 23:51
przez underground
@ K8 no tak ale wolalbym nie wlewac zadnych dodatkow, szczegolnie plyn chlodniczy jest noweczka. Zreszta tak jak pisalem pogodzilem sie z mysla ze trzeba nowa a Twoja oferta jest bardzo przystepna. Tylko jeszcze chcialbym waszych opinii czy zamiennik to takie wielkie zlo czy mozna spokojnie brac – LoboAlien mowil o chlodnicy za 220-280zl czyli mial pewnie wlasnie zamiennik na mysli?

PostNapisane: 21 sie 2007, 09:52
przez Leniu
Ja w 2004r. wymieniałem chłodnicę przebieg 213 kkm jakiś zamiennik dziś przebieg 279 kkm żadnych problemów z chłodnicą przez ten czas, też próbowałem kleić różnymi środkami, strata czasu.

PostNapisane: 21 sie 2007, 13:36
przez Globy
Mysle, ze nie bedziesz Nia jezdzil 15 lat i mozesz zdecydowac sie na tanszy wariant ;)

PostNapisane: 21 sie 2007, 15:32
przez K8
Globy napisał(a):Mysle, ze nie bedziesz Nia jezdzil 15 lat i mozesz zdecydowac sie na tanszy wariant

Dokładnie chłodnica jest takim elementek który nie powinien bez mechanicznej , fizycznej pomocy sie popsuc
wiec tu mozna pozwolic sobie na oszczednosci wazne by chłodnica odpowiadała własciwoscią starej i była tak samo wydajna jak ta montowana seryjnie własinie na tym polega sens słowa ZAMIENNIK .

PostNapisane: 22 sie 2007, 21:12
przez kryniu9
Witaj ja także kupiłem zamiennik za 260zł miesiąc temu i jakos jezdze i wymiary miała identyczne jak orginana.A kleić nie polecam-nic nie daje.

PostNapisane: 24 sie 2007, 18:45
przez Inte
ravo powiesz coś więcej o tym Twoim sposobie? Może jest to jakieś rozwiązanie bo jakoś mi sie ie uśmiecha kupować chłodnicę za 280 zł bo taka znalazłem niedaleko siebie, choć jak nic nie wykombinuje to będę musiał ją kupić...