Strona 1 z 1
323 gtx czy gtr jak poznać

Napisane:
19 sie 2007, 09:27
przez mx6sc
witam z powodu kończenia jednego projektu zadbałem o kolejny i zakupiłem następne ciekawe autko ale tak do końca nie wjem czy to gtx czy gtr i to moje pytanie jak (po czym rozpoznać)
i druga prośba czy ktoś ma może dostemp do gratów , głównie chodzi o układ jezdny
a no i jeszcze poszukuje serwisówki do starych gtx/gtr

Napisane:
19 sie 2007, 10:24
przez tomekrvf
Jak BF to tylko gtx

Napisane:
19 sie 2007, 10:37
przez polnik@studio
przenoszę do działu ogólnego

Napisane:
3 wrz 2007, 00:02
przez Yoshi323
To chyba raczej BG.
GT-R ma potrójny wlot powietrza na masce, poza tym ma duże, okrągłe halogeny w przednim zderzaku.

Napisane:
3 wrz 2007, 00:04
przez Globy
Jesli BG, to 4 sruby dla GTX'a na piascie i 5 srub dla GT-R'a. Powodzenia.

Napisane:
5 gru 2007, 00:29
przez Gość
BF poznasz też po pokrywie zaworów – w BF GT-X jest poprowadzona gumowa rura po niej oraz blow off jest po prawej stronie od pokrywy zaworów – właściwie jak patrzysz to obok nie j po prawej.

Napisane:
5 gru 2007, 00:40
przez strOOs
mx6sc jak chcesz to moge miec taka ksiazke – znaczy niedlugo u mnie bedzie
http://www.spielzeug-secondhand.de/repa ... p1535.html

Napisane:
5 gru 2007, 01:16
przez Bartek1986
nie te silniki ... i chyba karoseria tez..

Napisane:
25 lip 2008, 21:24
przez dawidoff82
Witam wszystkich, przyłączam się do tematu, jednak z trudniejszym wyzwaniem!!!
Pytanie brzmi jak rozpoznać silnik, który został wymontowany, czy pochodzi on od gtx czy gtr? Dodam, że silnik to 1.8 z turbo VJ23 (niby gtr), jednak proszę o podanie dodatkowych cech tych silników dzięki czemu można w 100% je rozróżnić. Dodatkowe pytanie brzmi, czy pokrywa zaworów, aparat zapłonowy, przepustnica, alternator oraz rozrusznik są takie same jak w modelu 1.8 DOHC bez turbo? Albo czy przynajmniej rozrusznik z alternatorem od 1.6 DOHC z MX3 podejdą do silnika 1.8 turbo?

Napisane:
10 wrz 2009, 21:37
przez Jacek176
Żeby nie zakładać nowego wątku to dodam to tutaj. Może komuś się przyda. Ciekawy artykuł opisujący chyba wszystkie różnice pomiędzy silnikami GT-R i GT-X:
http://fordlaser.com/viewtopic.php?t=44821

Napisane:
10 wrz 2009, 21:41
przez BratCukierka
dobra tylko wklej ten artykuł lub adres a nie adres tego wątku


Napisane:
10 wrz 2009, 21:45
przez Jacek176
Już poprawione.
Tak to jest jak po piwie się siada do kompa

Re: 323 gtx czy gtr jak poznać

Napisane:
5 maja 2012, 22:38
przez Prezes22
Mam pytanie do znawców tematu – czy te silniki mają taki sam potencjał i jaka jest między nimi różnica mocy? I najważniejsze – czy mocowania silnika są takie same jak w 2.0 FE3N? Chciałbym taki wsadzic do swojego Probe i w związku z tym kolejne co zrobic ze skrzynią skoro moje auto ma tylko napęd na przód?
Re: 323 gtx czy gtr jak poznać

Napisane:
6 maja 2012, 08:11
przez Jacek176
Podejrzewam, że mocowania będą inne. Potencjał GTR jest napewno większy niż GTX aczkolwiek trudno już znaleźć nawet zwykły GTX a znalezienie silnika z GTR graniczy z cudem

(wyprodukowano 2500szt.)

Napisane:
6 maja 2012, 08:17
przez BratCukierka
mocowania porównaj sobie ze zwykłym BP DOHC z BG, ale pewnie inne
Jeśli chcesz silnik z GTX, z osprzętem niekompletnym ( z tego co wiem to brak turbiny – więc możnaby włożyć coś większego i wysterować to na nowo, ale jest i ECU i przepływka , wiązka itp.) to mogę dać Ci jakieś namiary.
Re: 323 gtx czy gtr jak poznać

Napisane:
6 maja 2012, 22:24
przez Prezes22
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

No to utwierdziliście mnie w przekonaniu, że łatwo nie będzie

, w sumie to znalazłem już silnik GTR zza oceanu z przebiegiem 0k. 40 mil tyle, że bez wiązki, ecu za to z kompletnym osprzętem. Najgorzej z tymi mocowaniami będzie, poszukam jeszcze dokładnie. Bracie Cukierka jak możesz to daj jakieś namiary na PW nie zaszkodzi zapytac.
Jeszcze raz wielkie dzięki.

Napisane:
27 maja 2012, 21:40
przez tekkenfan
a czemu chcesz zmienić FE3N na BP?
Przecież te silniki (FE3N) posiadają grube korby które sporo powinny znieść (tyle samo jak nie więcej) mocy co silnik z GTRa, a z racji większej pojemności będzie trochę więcej niutona no i silnik przy tej samej mocy nieco mniej wyżyłowany.
Jak na moje to bez sensu, lepiej turbić FE3Na.
Prezes22 napisał(a):co zrobic ze skrzynią skoro moje auto ma tylko napęd na przód?
Możesz zatosować skrzynie z GTeka tylko będziesz musiał zasotosować zamach i sprzęgło z GTeka bo w GTRach zamach był większy a sprzęgło miało chyba coś koło 230-240mm. (jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi)