Strona 1 z 1
silnik bierze olej,wymieniac czy naprawiac jakie koszty

Napisane:
14 sie 2007, 13:13
przez nakielskias
mazde posiadam od nie dawna silnik suchy,ale bierze olej okolo 1 litr na 200-300 km, od czego by trzeba zaczac i jakie beda tego koszty i czy silnik np 1300 by pasowal do mojej mazdy albo jakis inny z gory dzieki z apomoc

Napisane:
14 sie 2007, 13:18
przez brii
B3 do Xedosa6??

Napisane:
15 sie 2007, 21:17
przez Orin
No właśnie też tak mi to trochę nie pasuje

Re: silnik bierze olej,wymieniac czy naprawiac jakie koszty

Napisane:
16 sie 2007, 00:28
przez art3city
nakielskias napisał(a):mazde posiadam od nie dawna silnik suchy,ale bierze olej okolo 1 litr na 200-300 km, od czego by trzeba zaczac i jakie beda tego koszty i czy silnik np 1300 by pasowal do mojej mazdy albo jakis inny z gory dzieki z apomoc
Powiem tak mam 323F BA z tym samym silnikiem i miałem to samo. Przez bardzo długi czas, praktycznie do samego końca byłem skłonny remontować silnik.. Jednak po rozbiórce i przekalkulowaniu kosztów okazało się że to nie ma najmniejszego sensu. w końcu zacząłem szukać nowego serca do mazdy nie powiem aby było to łatwe. Ceny tych silników wahają się od 1800-3000zł. Mi udało się wyrwać taki za 1200 w dobrym stanie (podobno) od kolegi o nicku: "sopel" z tego forum. Szczerze odradzam remont takiego silnika to trochę jak grzebanie w gów...e. Zrobisz jak będziesz uważał.
http://moto.allegro.pl/item224264970_si ... _98r_.html

Napisane:
16 sie 2007, 16:10
przez nakielskias
xedos to moja stara mazda,teraz jest 323f ale to jest ta z rozkladanymi swiatlami to ten link co wyslal art3city to jest v6 to chyba nie bedzie pasowal co?

Napisane:
16 sie 2007, 17:53
przez Orin
Ten silnik na 100% nie będzie pasować. W remont osobiście bym się nie bawił, tylko poszukał na Allegro handlarza silników. Często dają tacy gwarancję na kilka miesięcy. Silniki są przywożone z za granicy i najczęściej mają udokumentowany przebieg i pochodzenie.

Napisane:
16 sie 2007, 18:42
przez Bartek1986
nakielskias napisał(a):1 litr na 200-300 km

może ktoś rozbierał silnik i zapomniał pierścieni włożyć
5l oleju na 100 km to jakby powiedzieć troche dużo..
Te silniki drogie nie są, ale zawsze możesz kupić w takim samym stanie jak masz
Moim zdaniem rozbierz ten silnik i zobacz czy się jeszcze do czegoś nadaje.. Jak by tak było to pierścienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki i bedziesz smigał dalej
hmmm jak on pali tyle oleju to jak wygląda odpalanie po nocy i jazda?? widać coś za tobą oprócz chmury dymu ?
Może nie zauważyłeś a gdzieś się wylewa ten olej. Bo nie wyobrażam sobie żeby aż tyle go palił..

Napisane:
16 sie 2007, 19:58
przez art3city
Sory za zamieszanie pomyliłem samochody
Bartek1986 napisał(a):Te silniki drogie nie są, ale zawsze możesz kupić w takim samym stanie jak masz smutny
Moim zdaniem rozbierz ten silnik i zobacz czy się jeszcze do czegoś nadaje.. Jak by tak było to pierścienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki i bedziesz smigał dalej usmiech
To niegłupi pomysł
Oczywiście ja najpierw mój rozebrałem i sprawdziłem czy coś z niego będzie.

Napisane:
17 sie 2007, 07:02
przez nakielskias
ale mam rozebrac i co sprawdzic? tylko odkrecic glowice?? a mam pytanie czy jak bym wstawil silnik 1600 to bym skrzynie i reszte rzeczy tez musial wymieniac??a odpalanie wyglada normalnie troche dymi na zimnym silniku i nic wiecej,a plamy nie widzialem nigdzie

Napisane:
17 sie 2007, 14:55
przez nakielskias
i czy silnik 1300 pasowalby?

Napisane:
17 sie 2007, 16:41
przez Orin
Jeśli masz silnik 1,8 z jednym wałkiem (SOHC – srebrna pokrywa zaworów) to skrzynia i reszta będzie ok. Do wymiany przepływomierz (od 1,3 bo w 1,6 ma bodajże ten sam symbol) oraz komputer. Jeśli masz 1,8 DOHC (czarna pokrywa zaworów) to dochodzi jeszcze przerobienie sprzęgła.

Napisane:
18 sie 2007, 09:36
przez nakielskias
mam 1800 ccm ze srebna kapa czyli bez problemu moge wstawic silnik 1300??

Napisane:
18 sie 2007, 10:11
przez Orin
Tak jak pisałem wyżej. Poszukaj zresztą w tym dziale słowa "swap". Jest tam kilka opisów tyle że w drugą stronę: 1,3 –>1,8
Problem z olejem 0,5 litra oleju w 3 tygodnie

Napisane:
18 sty 2009, 17:13
przez madejek86
Witam mam problem z moją madzią 3 tyg temu na bagnecie nie było oleju nawet przed min wlałem litr było nieco ponad max.Dzisiaj sprawdzam a tam ledwie przed min :O.Co może by tego przyczyną wcześniej myślałem że uciekał przez pokrywę zaworów ale została wymieniona ze 2 tyg a oleju i tak ubywa i to aż tyle.Przez ten czas przejechałem zaledwie ok 300km ,jeżdzę nim tylko mieście(praca,zakupy).Na rozgrzanym silniku wyjmuje bagnet nic nie dymi ,na korku od płyny chłodniczego i korka od oleju nie ma żadnej mazi,płynu też nie ubywa.Rano jak jest zimny coś klekocze zawór czy szklanka.Co może by przyczyną?

Napisane:
18 sty 2009, 17:23
przez madejek86
przeglądałem posty i nic nie znalazłem

Napisane:
18 sty 2009, 17:53
przez qbass
Ok, łączę z podobnym.