Przegrzewający się silnik podczas jazdy powyżej 3500 obrotów...

Postprzez skibot » 21 lip 2007, 12:33

Witam problem jest następujący: Jakiś miesiąc temu podczas "ostrzejszej" jazdy pękła mi górna część chłodnicy – czarny plastik – konkretniej szczelina długosci około 10 cm. Płyn automatycznie wytrysnął daną szczeliną powodując straty jakichś 4 litrów. Od razu się zatrzymałem i następnie auto stało do momentu kiedy nie postanowiłem zakleić danej dziury. Po zaklejeniu różnymi masami klejącymi okazało się że ciśnienie jest zbyt duże żeby cokolwiek klejącego mogło zespoić daną szczelinę. Kupiłem nową chłodnicę (250 pln) identyczna w wymiarach i kształcie. Po założeniu, napełniłem wodą destylowaną odpowietrzyłem i się przejechałem. jeździła normalnie ale po jakichś 20 km postanowiłem sprawdzić czy aby się coś nie stanie przy mocniejszym "depnięciu". Efekt – minuta jazdy w zakresie 4000-4500 obrotów powoduje przegrzanie. Temperatura rośnie do około 100 stopni. automatycznie wrzuciłem luz, szyby, szyberdach i ogrzewnaie na maxa zeby odciągnąć ciepło z silnika. temperatura po chwili spada. po zgaszeniu silnika slysze gotowanie się cieczy. Myślełem że to może termostat. ale po ostygnięciu silnika otworzyłem chłodnicę i zapaliłem silnik na otwartej chłodnicy. Przy temperaturze około 82 stopnie kiedy otwiera się termostat wciskam gaz i widać że poziom wody w miejscu korka chłodnicy spada o jakies 2 cm – znaczy termostat się otworzył i ciecz wpływa do bloku silnika. po odpuszczeniu poziom wody wraca.
Co jest powodem przegrzania?
Ciecz – może to zbyt duży silnik żeby chłodzić go wodą destylowaną?
Termostat – nie otwiera się do końca i obieg cieczy jest zbyt wolny żeby zdążyła się schłodzić?
jest jeszcze jedna ewentualność:
wraz z nową chłodnicą nie dostałem nowego korka – jest stary korek z tej pękniętej chłodnicy. Czy możliwe że korek nie daje odpływu-nie pobiera-cieczy ze zbiorniczka wyrównawczego, co jest przyczyną niepełnego obiegu w ukłądzie chłodzenia?
Wdzięczny będę jeśli ktoś w miarę szybko tu odpisze bo muszę to jak najszybciej naprawić – wybieram się na wakacje i dojeżdzam do pracy a nie chcę teraz jej "dożynać" tymbardziej że na remont silnika mnie nie stać;/
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 08:58
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1,8 78 kW 1989/90

Postprzez Grzyby » 21 lip 2007, 12:38

Chyba dział 6/626 nie jest odpowiednim miejscem dla tego tematu.
Przenoszę
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez skibot » 21 lip 2007, 12:51

? Mi wyswietla ten temat w dziale 3/323/?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 08:58
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1,8 78 kW 1989/90

Postprzez koksik » 21 lip 2007, 14:23

mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi się że woda destylowana nie jest za dobra do układu chłodzenia jakiegokolwiek silnika, za niska temp wrzenia i krzepnięcia, zalej płynem do chodnic i sprawdź, destylowana to przecież woda i przy deptaniu i to w obecnych temp powietrza norma że szybko osiągnie temp wrzenia.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez skibot » 21 lip 2007, 14:34

tez tak mysle ale z drugiej strony wielu moich znajomych jezdzi na wodzie takimi autami jak Civic gdzie moment obrotowy jest podobny do mojej madzi wiec i styl jazdy musi wymagac "depniecia". ok jesli to woda to jaki plyn mam wlac? z tego co wiem zalezy od tego z jakiego metalu jest zrobiona glowica – a ja nie mam o tym pojecia;/

zauwazylem jeszcze ze korek od starej chlodnicy jest nieco skorodowany i byc moze nie odskakuje tak jak powinien – czy to moze byc przyczyna nieprawidlowego obiegu?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 08:58
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1,8 78 kW 1989/90

Postprzez koksik » 21 lip 2007, 14:41

co do korka to nie mam pojęcia, a wpływ na to jaki płyn zalać ma też rodzaj metalu z którego jest zrobiona chłodnica.
Najlepiej niech się wypowie o tym jaki rodzaj płynu i na temat korka ktoś obeznany z tematem
P.S jak chcesz więcej info o autku to znajdź usera gofnet i w jego podpisie masz mase instrukcji/manuali do pobrania:)
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez skibot » 21 lip 2007, 14:56

ok thx będę drążył temat
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 08:58
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1,8 78 kW 1989/90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323