Strona 1 z 1

Co to za plastikowa rura nad chłodnicą? = komora rezonansow

PostNapisane: 9 lip 2007, 23:58
przez Palkerson
Witam ;) może wy (nam) pomożecie bo z koleszką zastanawiamy się co to jest i do czego jest to pokazane na zdjęciu ;) a mianowicie ta czarna plastikowa rura która idzie od chłodnicy do a raczej pod filtr powioetrza

Obrazek

PostNapisane: 10 lip 2007, 00:04
przez Vein
W mądrej książce o mazdach napisano że jest to kanał rezonansowy. Ale jakie ma zadanie to już nie wiem <glupek2> Może ktoś będzie wiedział...

PostNapisane: 10 lip 2007, 01:25
przez toady
Tak, odpowiedz jest w archiwum.

PostNapisane: 10 lip 2007, 15:48
przez GofNet
Amortyzator powietrzny... ;). Więcej i bez ściemy
toady napisał(a):jest w archiwum.

PostNapisane: 11 lip 2007, 00:01
przez banan84
Tak zwany tłumik szmerów ma za zadanie eliminować szum i świst lub gwizd powietrza zasysanego przez kolektor poprostu żeby było cicho.

PostNapisane: 11 lip 2007, 11:42
przez toady
banan84 napisał(a):ma za zadanie eliminować szum i świst lub gwizd powietrza

buahaha, dobre :D naprawde dobre :D

Ale wyglada na napisane calkiem powaznie, wiec zdementuje: szum i swist powietrza zasysanego przez kolektor jest NICZYM w porownaniu ze swistem powietrza owiewajacego samochod podczas jazdy. Polecam przejechac sie czymkolwiek (chocby maluchem) i sprawdzic, czy slyszysz swist od kolektora :D

Wiecej nie napisze. Wystarczy odszukac w archiwum – to nie boli.

PostNapisane: 11 lip 2007, 18:03
przez Mak
toady napisał(a):
banan84 napisał(a):ma za zadanie eliminować szum i świst lub gwizd powietrza

buahaha, dobre :D naprawde dobre :D

Ale wyglada na napisane calkiem powaznie, wiec zdementuje: szum i swist powietrza zasysanego przez kolektor jest NICZYM w porownaniu ze swistem powietrza owiewajacego samochod podczas jazdy. Polecam przejechac sie czymkolwiek (chocby maluchem) i sprawdzic, czy slyszysz swist od kolektora :D

Wiecej nie napisze. Wystarczy odszukac w archiwum – to nie boli.


Niczym, powiadasz...No nie wiem... Ja analogiczną rurę (B6 16v gaźnik) zdemontowałem ze względu na problemy z wolnymi obrotami na LPG...i wydaje mi się że jest jednak jakaś tam słyszalna różnica przy wkręcaniu silnika na obroty oraz podczas jazdy powyżej 3500rpm (~120kmh).

A co do malucha – on również posiada tłumik szmerów ssania... Tak na marginesie. :P

PostNapisane: 11 lip 2007, 23:37
przez banan84
wyjaśniłem ten problem na chłopski rozum a jeśl toady znasz inne wytłumaczenie dlaczego wybitnie uczeni konstruktorzy naszych pupili wsadzili tą rurkę to bardzo prosze o wyjaśnienie tego faktu bo mam kilka śiwych włosów na głowie od bawienia się w mechanikę samochodową ;)

PostNapisane: 11 lip 2007, 23:57
przez GofNet
     No dobra... Napiszę. Jest to "pojemnik" na powietrze. Nazywa się to komora rezonansowa i ma na celu zwiększenie elastyczności i zmniejszenie pulsowania dostarczanego powietrza. Te ostatnie jest wynikiem różnej prędkości obrotowej silnika a więc i zróżnicowanego zapotrzebowania na powietrze. Komora taka jest swego radzaju magazynej tymczasowym na powietrze. Dzięki niej ciśnienie jest bardziej jednorodne i wyższe a silnik pracuje stabilniej. Zdjęcie jej może i poprawi pracę silnika na LPG (gaz nie lubi wtłaczania pod zwiększonym ciśnieniem powietrza), ale niestety negatywnie oddziaływuje na PB – silnik gorzej pracuje.
     Dlatego też gazownicy zaślepiają oryginalny wlot powietrza a wykonują dodatkowy po przeciwnej stronie oryginalnego, aby powietrze nie było wtłaczane, tylko zasysane.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 12 lip 2007, 00:06
przez ravi
To moze sie dolacze do pytania... Seryjnie z tego co widze gumowa rura laczaca kanal rezonansowy z przeplywomierzem nie posiada zadnej obejmy uszczelniającej (po zadnej ze stron). Wnioskuje z tego że celowo kanał ten nie ma być do końca szczelny i silnik ma sobie poprzez nieszczelnosci na laczeniu kanał-rura i rura-przeplywomierz łykać trochę powietrza z zewnątrz. A moze sie myle i lepiej dac tam obejmy, bo ta guma jest tak naprawde tylko luźno nalozona na plastik...? :)

PostNapisane: 12 lip 2007, 00:14
przez GofNet
     Rura idzie do filtra powietrza. Przepływomierz jest tuż za nim. Zakłócenie dawki powietrza jest niewskazane za przepływomierzem a nie przed filtrem powietrza, choć im jest stabilniejsza, tym lepiej.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 12 lip 2007, 00:22
przez Palkerson
dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi :) nie mogłem znaleźć tego w archiwum poprzez opcję SZUKAJ bo niestety nawet nie wiedziałem co wpisać bo nie wiedziałem jak to się nazywa :) teraz dzięki wam wszystko się wyjaśniło :) dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam :)

PostNapisane: 14 lip 2007, 00:35
przez Mak
GofNet napisał(a): (...) Zdjęcie jej może i poprawi pracę silnika na LPG (gaz nie lubi wtłaczania pod zwiększonym ciśnieniem powietrza), ale niestety negatywnie oddziaływuje na PB – silnik gorzej pracuje.
     Dlatego też gazownicy zaślepiają oryginalny wlot powietrza a wykonują dodatkowy po przeciwnej stronie oryginalnego, aby powietrze nie było wtłaczane, tylko zasysane.
(...)


Niestety przy LPG dolot musi być prosty jak drut i koniecznie "zimny". Nie wchodzą w grę żadne termostaty ani rury rezonansowe... Inaczej będziemy mieli problemy z wolnymi obrotami. Taki to już "urok" posiadania instalki muchozolu, plus pogorszone osiągi auta... Ale za to jaka radość na stacji przy tankowaniu :D

PostNapisane: 21 lip 2007, 14:23
przez skibot
a ja mam termostat, rure rezonansową i lpg i wszystko działa jak powinno (z gazem:) ) bo jesli chodzi o inne podzespoły w tym aucie to mam sporo do roboty:D