Strona 1 z 1

Złącze OBD1 – jak odczytać obroty silnika itp

PostNapisane: 17 cze 2007, 13:12
przez jackkpl
Pytanie jak w podtemacie, jak odczytać obroty i/lub prędkość przez to złącze. W internecie o takim złączu jak w mojej mazdzie informacji nie ma (albo nie umiem szukać w googlach). Niestety nigdzie nie znalazłem opisu tych magicznych symboli , które są pokazane na obrazku http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... chemat.png . Czy przez to złącze można odczytać coś innego niż kody błędów? Może ma ktoś ładny opis tych symboli ze złącza, bo tego też nie udało mi się znaleźć ani w necie,ani na forum

PostNapisane: 17 cze 2007, 14:37
przez mdubik

PostNapisane: 17 cze 2007, 14:51
przez jackkpl
Ehh, przecież napisałem wyraźnie,ze na stronie mazdaspeed jest obrazek,ale brak jego opisu, a właśnie opisu tych symboli poszukuje

PostNapisane: 19 cze 2007, 08:31
przez toady
jackkpl,
Opisy sygnalow diagnostycznych znalazlem kiedys na schematach w jakiejs ksiazce (nie pamietam jakiej, ale wydrukowalem sobie i mam w domu).

EDIT: Po opis sygnalow zerknij nizej.

Generalnie zasada byla w miare prosta:
piny Txx to sygnaly wymuszajace tryb testowy poszczegolnych ukladow (jesli je oczywiscie masz), piny Fxx to wyjscia testowe do podlaczenia diodki, odpowiednio FEN, FAT, FAB....
Sygnał F/P to Fuel Pump – poziomem niskim uruchamiasz pompe paliwa.

Jest tez sygnal IG (Ignition) i na nim masz impulsy z aparatu zaplonowego. Jesli wezmiesz ten sygnal i bedziesz zliczal impulsy w ciagu okreslonego czasu to mozesz sobie obliczyc obroty silnika. Zakladajac, ze zliczasz impulsy przez sekunde, to:
obroty = 60 * zliczone_impulsy / 2 (silnik 4 cylindrowy 4 suwowy ma 2 zaplony na obrot)

Czyli masz pomiar z dokladnoscia do 30 obr/min.

PostNapisane: 19 cze 2007, 08:36
przez jackkpl
Dzieki ci bardzo za info, oczywiscie odezwe sie na priva po wiecej info i wkleje do watku :)

PostNapisane: 29 cze 2007, 15:38
przez toady
Oto opis sygnałów, ktory udalo mi sie wygrzebac z czelusci dysku twardego:
<pre>+B – 12V
GND – masa
TEN – Test ENgine –> GND
FEN – Engine trouble code output –> dioda
MEN – Engine computer switch monitor output
TAT – Test A/T (automatic transmission)
FAT – A/T trouble code output
TBS – Test ABS control
FBS – ABS trouble code output
TAC – Test A/C /not documented for North American vehicles/
FAC – A/C code output /not documented for North American vehicles/
TWS – ?? /not documented for North American vehicles/
FWS – ?? /not documented for North American vehicles/
TSC – Test Speed Control – cruise (speed) control
FSC – Speed (Cruise) Control trouble code output
TAB – Test AirBag (air-bag diagnostic monitor)
FAB – Airbag trouble code output
TFA – diagnostic-mode input /not documented for North American vehicles/
IG- – Igniter coil output (to the external tachometer)
F/P – FuelPump –> podanie GND załącza pompę paliwa</pre>

PostNapisane: 1 lip 2007, 09:57
przez jackkpl
Dziekuje bardzo za informacje. Mysle, ze mozna dodac ten opis do strony warsztat – obd.

PostNapisane: 5 lip 2007, 00:42
przez sysop9012
ciekawe do czego służy "MEN – Engine computer switch monitor output" i jak to wykorzystać...

Re: Złącze OBD1 – jak odczytać obroty silnika itp

PostNapisane: 17 lut 2010, 00:06
przez Janusz626
Odswieze temat.
Jesli jakies tam skanery potrafia ze swojego poziomu po kablu podpietym do naszego DIAGNOSIS skasowac ewentualne bledy to czy jest mozliwosc skasowania bledow nie odkrecajac klemy i hamowac bez skutku na postoju ?? czy jest mozliwosc skasowania bledu w tym naszym gniezdzie ?? nie wiem np. zmostkowac TFA z GND ? (taki przyklad) lub jakos inaczej