Strona 1 z 1

olej, przy srubie obudowy paska rozrządu

PostNapisane: 21 kwi 2007, 23:19
przez Blumek
Witam od 2 lat mam mazdę 323, 1.3 i , BG 91' ..... ale dopiero od kilku dni moja zona jest szczęśliwym posiadaczem tego autka,(2 lata czekałem na auto ale nie będę wnikał).
tak wiec chodzi mi o to ze przy dolnej śrubie obudowy rozrządu (czyli 2 od góry) sączy sie olej,Pytanie moje jest takie czy to raczej uszczelka pod głowicą, czy coś w rozrządzie? Jak wygląda w takiej maździe rozrząd?

Mazda która byle jak opisałem stała 2 lata po sprowadzeniu z Niemiec.była co jakiś czas odpalana i ze tak powiem grzana, blacha zrobiona ale wiadomo po takim czasie NIE Eksploatacji musiało coś sie popsuć,nie jestem w tej chwili w stanie wkleić zdjęć, ale chodzi mi o miejsce z lewej (patrząc od przodu...droga śruba od góry),pasek rozrządu jest suchy, ogólnie nie ma żadnych więcej wycieków.

za ewentualne podpowiedzi dziękuje.

PostNapisane: 21 kwi 2007, 23:37
przez ravi
To moze byc wszystko, od uszczelki pod pokrywa zaworow, przez simmering po uszczelke pod glowica. Poki co wyczysc to miejsce i obserwuj, jak nie ma dodatkowych niepokojacych obajwow, a wyciek nie jest az taki znaczny to to po prostu olej.

Jak wyglada rozrzad? Najprosciej zobacz w ksiazce – kolega GofNet w swojej stopce umiescil link do mazdowskiej literatury ;–)

PostNapisane: 22 kwi 2007, 01:47
przez Blumek
"Jak wygląda rozrząd?" tu chodzi mi bardziej o to jak są uszczelniane poszczególne "koła" w mazdzie.

RAVI[/b],uszczelkę pokrywy zaworów wykluczam , bo jest sucho, chodzi naprawdę o to miejsce gdzie druga śruba,dosłownie wygląda to tak jakby prze nią sie sączył co oczywiście nie jest realne, bardziej podejrzewam głowice,skoro pasek jest suchy, to miejsce razrzadu chyba jest ok.

nie wiem co mam myslec, zmeczony jestem od rana walcze z pewnymi rzeczami w Mazdzie....książkę mam jakaś, ale nie ma nic napisane na temat uszczelniaczy walka rozrządu itp.

PostNapisane: 22 kwi 2007, 02:30
przez poflek
U mnie puszczał uszczelniacz (simering) wałka rozrządu i uszczelniacz wału (oba takie same, ori za ok 40PLN).

Z uszczelniacza wałka rorządu olej nad pompą wodną wydostaje się na przód silnika w miejscu gdzie jest uszczelka głowicy (długo myślałem że to ona puszcza:D) i obudowe paska rozrządu pod kołem pasowym pompy wodnej skutecznie zaoleja :|

Po wymianie uszczelniaczy.... super <jupi>

Nie wiem jak to jest w silniku 1.3i ale myślę, że podobnie o ile nie tak samo:)

PostNapisane: 23 kwi 2007, 16:46
przez Blade
Sprawdź też..

bagnet od mierzenia poziomu oleju. W mojej puścił uchwyt od tej rurki w której bagnet siedzi, był przez to wykrzywiony i olej walił tamtędy.