olej, przy srubie obudowy paska rozrządu

Postprzez Blumek » 21 kwi 2007, 23:19

Witam od 2 lat mam mazdę 323, 1.3 i , BG 91' ..... ale dopiero od kilku dni moja zona jest szczęśliwym posiadaczem tego autka,(2 lata czekałem na auto ale nie będę wnikał).
tak wiec chodzi mi o to ze przy dolnej śrubie obudowy rozrządu (czyli 2 od góry) sączy sie olej,Pytanie moje jest takie czy to raczej uszczelka pod głowicą, czy coś w rozrządzie? Jak wygląda w takiej maździe rozrząd?

Mazda która byle jak opisałem stała 2 lata po sprowadzeniu z Niemiec.była co jakiś czas odpalana i ze tak powiem grzana, blacha zrobiona ale wiadomo po takim czasie NIE Eksploatacji musiało coś sie popsuć,nie jestem w tej chwili w stanie wkleić zdjęć, ale chodzi mi o miejsce z lewej (patrząc od przodu...droga śruba od góry),pasek rozrządu jest suchy, ogólnie nie ma żadnych więcej wycieków.

za ewentualne podpowiedzi dziękuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez ravi » 21 kwi 2007, 23:37

To moze byc wszystko, od uszczelki pod pokrywa zaworow, przez simmering po uszczelke pod glowica. Poki co wyczysc to miejsce i obserwuj, jak nie ma dodatkowych niepokojacych obajwow, a wyciek nie jest az taki znaczny to to po prostu olej.

Jak wyglada rozrzad? Najprosciej zobacz w ksiazce – kolega GofNet w swojej stopce umiescil link do mazdowskiej literatury ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Blumek » 22 kwi 2007, 01:47

"Jak wygląda rozrząd?" tu chodzi mi bardziej o to jak są uszczelniane poszczególne "koła" w mazdzie.

RAVI[/b],uszczelkę pokrywy zaworów wykluczam , bo jest sucho, chodzi naprawdę o to miejsce gdzie druga śruba,dosłownie wygląda to tak jakby prze nią sie sączył co oczywiście nie jest realne, bardziej podejrzewam głowice,skoro pasek jest suchy, to miejsce razrzadu chyba jest ok.

nie wiem co mam myslec, zmeczony jestem od rana walcze z pewnymi rzeczami w Mazdzie....książkę mam jakaś, ale nie ma nic napisane na temat uszczelniaczy walka rozrządu itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez poflek » 22 kwi 2007, 02:30

U mnie puszczał uszczelniacz (simering) wałka rozrządu i uszczelniacz wału (oba takie same, ori za ok 40PLN).

Z uszczelniacza wałka rorządu olej nad pompą wodną wydostaje się na przód silnika w miejscu gdzie jest uszczelka głowicy (długo myślałem że to ona puszcza:D) i obudowe paska rozrządu pod kołem pasowym pompy wodnej skutecznie zaoleja :|

Po wymianie uszczelniaczy.... super <jupi>

Nie wiem jak to jest w silniku 1.3i ale myślę, że podobnie o ile nie tak samo:)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Blade » 23 kwi 2007, 16:46

Sprawdź też..

bagnet od mierzenia poziomu oleju. W mojej puścił uchwyt od tej rurki w której bagnet siedzi, był przez to wykrzywiony i olej walił tamtędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323