problem z chlodnica, głowicą i temperatura silnika

Witam, pisałem po części o moim problemie 2 tygodnie temu. Problem jest taki: podnosi sie temperatura silnika (wskaźnik od temperatury wskazuje H) płyń z chłodnicy wyskakuje do góry na sporą wysokość. Cóż samochód stoi u "mechanika" bo już mi wymienił pompę wody, sprzęgło rozrząd (niby przy okazji) planował głowice i poszły do wymiany uszczelki w silniku ponoć wszystkie. Wczoraj odebrałem niby zrobiony samochód i wszystko było ok do póki nie dałem mu więcej gazu... Przejechałem ok 10km spokojnie, bez wchodzenia na wysokie obroty i temperatura się nie podnosiła, gdy wracałem dałem na większe obroty i momentalnie wskaźnik temperatury szedł w górę. Kolejny fakt po tej przejażdżce to taki że chłodnica w prawej części gdzie jest wiatrak była chłodna na górze, lekko ciepła na dole, a z kolei po lewej stronie była gorąca. I teraz mam pytanie czy to jest wina chłodnicy czy gorzej głowicy która jest pęknięta ?
dzięki za pomoc z góry i mam nadzieje że nazwa tematu jest poprawna bo sam nie wiem jak go dokładnie nazwać. Pozdrawiam