Strona 1 z 1

problem z chlodnica, głowicą i temperatura silnika

PostNapisane: 7 kwi 2007, 14:47
przez tyles
Witam, pisałem po części o moim problemie 2 tygodnie temu. Problem jest taki: podnosi sie temperatura silnika (wskaźnik od temperatury wskazuje H) płyń z chłodnicy wyskakuje do góry na sporą wysokość. Cóż samochód stoi u "mechanika" bo już mi wymienił pompę wody, sprzęgło rozrząd (niby przy okazji) planował głowice i poszły do wymiany uszczelki w silniku ponoć wszystkie. Wczoraj odebrałem niby zrobiony samochód i wszystko było ok do póki nie dałem mu więcej gazu... Przejechałem ok 10km spokojnie, bez wchodzenia na wysokie obroty i temperatura się nie podnosiła, gdy wracałem dałem na większe obroty i momentalnie wskaźnik temperatury szedł w górę. Kolejny fakt po tej przejażdżce to taki że chłodnica w prawej części gdzie jest wiatrak była chłodna na górze, lekko ciepła na dole, a z kolei po lewej stronie była gorąca. I teraz mam pytanie czy to jest wina chłodnicy czy gorzej głowicy która jest pęknięta ? :( dzięki za pomoc z góry i mam nadzieje że nazwa tematu jest poprawna bo sam nie wiem jak go dokładnie nazwać. Pozdrawiam

PostNapisane: 7 kwi 2007, 16:42
przez GofNet
tyles napisał(a):mam nadzieje że nazwa tematu jest poprawna
     Zgodnie z regulaminem. Co prawda mógłbyś stosować polskie znaki diakrytyczne oraz wielkie litery tam, gdzie trzeba (początek nazwy tematu), ale nie będziemy z tego powodu robić szumu :).
     A co z termostacikiem?

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 7 kwi 2007, 16:54
przez karolq
sprawdź termostat bo moze ci blokuje przepływ wody :/ najlepiej wyjmij go i wsadz do garnka z gotujaca woda i zobacz czy sie otwiera. a jak sie otwiera to sprawdz przy jakiej temp jakims termometrem jak masz.

PostNapisane: 7 kwi 2007, 16:58
przez tyles
Termostat był wymieniany 2 miesiące temu i myślę że był sprawdzany również teraz.

PostNapisane: 7 kwi 2007, 17:10
przez karolq
a czujnik wentylatora ??
wentylator zalącza sie wogole ??

PostNapisane: 7 kwi 2007, 17:11
przez tyles
tak wentylator sie załącza..

PostNapisane: 7 kwi 2007, 17:13
przez karolq
hmm to moze masz zasyfiona chlodnice ??
u mnie ostatnio wymienialem bo byla tak zgnita ze zostaly same kanaly wodne :) i mi sie co chwila zalaczal wentylator a po wymianie nawet nie drgnie:) moze cos z obiegiem wody masz nie tak ??

a odpowietrzony masz uklad chlodzenia ??

PostNapisane: 7 kwi 2007, 17:17
przez tyles
ych powiem Ci że teraz ciężko mi powiedzieć. we wtorek będę u tego "specjalisty" to się dokładnie dowiem, swoją drogą już mnie skasował na 1500 zl

PostNapisane: 7 kwi 2007, 17:21
przez karolq
no to zeczywiscie za ta kase to bys wymienil caly układ chlodzenia :)

PostNapisane: 7 kwi 2007, 17:22
przez tyles
albo silnik :) policzył mi w tym ponad 800zl za robociznę, tylko przyjechałem z tym problemem i po 2 tygodniach jest to samo

PostNapisane: 7 kwi 2007, 18:16
przez GofNet
     Generalnie nie rozpisywałem się w tym wątku, bo jest wiele innych, w których napisałem tysiące linijek na ten czy podobny temat.
     Możliwości jest jak zywkle wiele:
         Uszkodzony termostat – układ albo nie nagrzewałby się, albo wręcz przeciwnie – przegrzewałby się. Wszystko zależy od tego, w której pozycji by się zatrzymał.
         Zapowietrzony układ chłodzenia. Jeśli w układzie chłodzenia jest powietrze, to nie odbiera ono ciepła z jednostki napędowej, w skutek czego silnik uzyskuje podwyższoną temperaturę, płyn chłodzący się gotuje i wylewa.
         Uszkodzony korek na chłodnicy, który w jedną stronę wypuszcza nadmiar płynu z chłodnicy, zaś w chwili potrzeby nie czyni tego w drugą stornę – nie zasysa ze zbiorniczka wyrównawczego.
         Nieszczelny układ chłodzenia – dziurą dostaje się powietrze a ubywa płyn chłodzący. Układ się zapowietrza a silnik przegrzewa.
         Uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Efekt może być podobny. Spaliny przedostają się do układu chłodzącego, wypychając płyn chłodzący do zbiorniczka wyrównawczego i zapowietrzając tym samym układ chłodzenia. Sktukiem czego może być przegrzewanie się silnika i towarzyszące temu kłopoty.
    Sprawdź szczelność głowicy w specjalistycznym warsztacie regenerującym głowice lub zapytaj o to swojego mechanika, który przy takich objawach powinien przeprowadzić kontrolę szczelności głowicy oraz wykonać planowanie – jeśli to niezbędne.
         Zakamieniony układ chłodzenia – Przy wyższych obrotach generowane jest większe ciepło i zakamieniony układ chłodzenia może ie odprowadzać nadmiaru ciepła z jednostki napędowej. Dodatkowo załączający się wentylator może niezbyt skutecznie radzić sobie ze schładzaniem chłodnicy, gdyż osadzony na jej wewnętrznych ściankach kamień skutecznie przeciwdziała jemu.
         Sprawdź pompę wodną oraz naciągi pasków. Jeśli pompa jest uszkodzona, to gorąca woda nie cyrkuluje po układzie, lecz stoi w miejscu. Silnik się przegrzewa a resztę już znasz...


Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS1. Nie używaj w układzie chłodzącym wody, czy koncentratu, lecz dobry, odpowiedni płyn chłodzący.
PS2. Złóż reklamację, że usterka nie została usunięta i haracz pobrany...

PostNapisane: 7 kwi 2007, 18:32
przez tyles
Wielkie dzięki. Pompa wody jest wymieniona na nowa wiec chociaż to odrzucam. Glowica była planowana ale chyba nie sprawdzał szczelności wiec to widzę musze przypilnować i układ chłodzenia. póki co kasy mu jeszcze nie dałem ale zamierzam się potargować bo nic nie zrobione do tej pory. zdam relacje z wtorkowej wizyty w warsztacie.

PostNapisane: 12 kwi 2007, 20:32
przez tyles
Witam. ponoć to wina chłodnicy.. staram się ograniczyć koszty i sam organizuje chłodnicę :) możecie mi powiedzieć czy taka będzie pasować ?
http://www.allegro.pl/item184519126_nowa_chlodnica_wody_mazda_323f_323_1_6_1_8_89_94.html

Może to głupie pytanie.. Czytałem forum i wiem ze te wymiary są ok, ale typ silnika BP30, BP31, BP32, BPC2 nie mam pojęcia.. sorki za takie laickie pytanie ale potrzeba pilna..
ja mam 323f BG 1.8 (1840) 16v 1992r manualna skrzynia
dzięki

PostNapisane: 12 kwi 2007, 22:20
przez misiolot
tyles odkad sam naprawiam swoje auta przestałem wierzyc mechanikom tyle widze partactwa które narobili lepij obejrzyj ta pompę :)

PostNapisane: 13 kwi 2007, 10:27
przez tyles
ech możliwe ale sam raczej nie naprawie tego, chłodnice jeszcze wymienię ;] a pompa była nowa wkłada to akurat widziałem