Gwałtowny skręt i kontrolka smarowania

Postprzez luca » 1 lip 2004, 23:30

Od jakiegoś czasu obserwuję skorelowane zapalanie się na moment kontrolki smarowania (jakaś 1 sekunda), przy gwałtownym skręcie. Czy taka sytuacja ma jakieś uzasadnienie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Paweł » 1 lip 2004, 23:36

Malo oleju? Przestawiony smok pompy?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez luca » 1 lip 2004, 23:37

Olej sprawdze, ale hmm jakies 4 setki lalem ze 2 tysiace temu.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Jaksa » 1 lip 2004, 23:38

Malo oleju?
lub sprawa elepstryczna ( cos od czujnika cisnienia oleju ) Jak wlewałes 2 tys temu to może czas sprawdzic stan na bagnecie ;)
Ostatnio edytowano 1 lip 2004, 23:39 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez luca » 1 lip 2004, 23:39

A to się daje jakoś sprawdzić bez demontażu połowy samochodu?
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Jaksa » 1 lip 2004, 23:40

A to się daje jakoś sprawdzić bez demontażu połowy samochodu?
Spoko....Daje się!
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 1 lip 2004, 23:41

lub sprawa elepstryczna


Ale wtedy prawodpodobnie kontrolka by migala, blyskala. Wydluzony czas swiecenia moim zdaniem wskazuje na brak smarowania.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez luca » 1 lip 2004, 23:44

Tco ale u mnie ona się zapala podczas skrętu na max 1 sekundę i zaraz gaśnie na prostej. Jutro sprawdzę olej i zobaczę. Może to faktycznie niski poziom smaru daje takie objawy.

Cóż filozoficznie rzecz ujmując, to dawno nie byłem w Broniszach.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Paweł » 1 lip 2004, 23:45

Hehe. To jedz i nie marudz. Zreszta sam musze sie wybrac z ABSem, ale zupelnie nie mam na to czasu... <oczy>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 1 lip 2004, 23:48

Zreszta sam musze sie wybrac z ABSem
Myslałem ze juz po sprawie.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 1 lip 2004, 23:50

Myslałem ze juz po sprawie.....


Cos sie nie chce sam naprawic. <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez adam626 » 2 lip 2004, 09:11

zwykły objaw
jak samochód jest w porządku to znaczy że za mało oleju
inaczej coś z układem smarowania
np lekko wgnieciona miska i zgięty smok

w samochodach sportowych aby unikac tego zjawiska stosuje się suchą miskę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez luca » 2 lip 2004, 10:18

Hmm a może miską w coś przypierdzieliłem, co jest wysoce możliwe, bo pare razy ostatnio szorowałem samochodem po ziemi (klimat polskich dróg).
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Kruk11 » 2 lip 2004, 11:43

W malcu to normalka przy lewym nawrocie na ręcznym, przy niskim poziomie oleju, lub przy kiepskim oleju.

Co do możliwości wgniecenia miski – nie sądzę aby to było to, bo o ile mi wiadomo miski są dwie, jedna w drugiej, więc jak przydzwonisz to najpierw gnie się zewnętrzna, a ta właściwa jest chroniona.

Jak gadam bzdury to mnie poprawcie :D

Tak czy inaczej sprawdziłbym olej, jak mało to dolał, a jak w normie to może czas wymienić wraz z filtrem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez luca » 2 lip 2004, 12:11

Do wymiany oleum jeszcze trochę czasu, z tą miską to mnie pocieszyłeś :D, Smirnoff zasygerował że może to być spowodowane rozrzedzaniem oleju, co przy dolewce zrobiłem. No nic zobaczymy jaki będzie efekt pomiaru poziomu oleju.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Rafal » 2 lip 2004, 15:39

a może po prostu gdzieś na elektryce jest przebicie...>? tak tylko sobie kombinuję:)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez mtaranti » 2 lip 2004, 19:48

mi tak sie raz zapaliła i patrze a tu olej tylko na końcu bagnetu.
dolałem i po problemie
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez termis » 4 lip 2004, 00:56

Miałem to samo z płynem hamulcowym, tylko ,że przy ostrzejszym hamowniu lub przyspieszaniu. Zależy gdzie czujnik jest . Ale dolałem i po sprawie.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2004, 10:08
Posty: 116
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez Jaksa » 4 lip 2004, 01:06

Ale dolałem i po sprawie
I teraz kolega nie będzie wiedzial kiedy się klocki skończą. Poziom plynu to wskaznik grubosci klockow hamulcowych......Przy wymianie klockow tłok zostaje wcisniety i poziom plynu sie podnosi, z biegiem czasu ( km ) klocek się jak wiadomo wyciera a tłok wysówa sie co powoduję obnizanie się poziomu plynu w zbiorniczku az wreszcie poziom jest tak niski że plywak zwiera styki i zaczyna się świecic kontrolka hamulca ręcznego.Heh...ale co Ja tu piszę wszyscy pewnie o tym wiedzą. Pozdrawiam!
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez misiolot » 4 lip 2004, 20:40

mi ja zapala się kontrolka oleju to znak że czas go dolać jest to przy ostrzejszym hamowaniu bo silnik ustawiony jest wzdłużnie ,a jak masz go w poprzek to zapalać się bedzie na zakretach
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323