Strona 1 z 1

Przepływomierz powietrza – oznaczenie

PostNapisane: 23 lut 2007, 12:47
przez karolq
Witam:)
Mam taki problem bo kiedys jak walnela mi przepływka to na szrocie stary dobral inna no i nie wiem czy ona jest akurat od tego modelu bo non stop wyskakuje mi blad przeplywki an kompie a wiem ze jest dobra bo elektronik stwierdzil ze działa i wszystko jest ok ale apetyt na benzynke to madzia ma i to zapewne dlatego ze przeplywomierz jest nie taki jak powinien byc . Nr tej przeplywki to: B6S7 B630 13 210A. I taka moaj prośba do osob ktore posiadaja taki sam silnik jak mój zeby ktos mi podal jakie sa numery u was na przepływce bo nigdzie nie moge znaleźć starego walniętego przeplywomierza zeby zczytac:(
Z gory dziekuje i sorki jesli temat jest zle nazwany :(

PostNapisane: 23 lut 2007, 21:52
przez tekkenfan
B6S7 13 210A czyly wyglada na to że ten sam;)

PostNapisane: 23 lut 2007, 22:05
przez karolq
tekkenfan napisał(a):B6S7 13 210A czyly wyglada na to że ten sam;)


Dzieki :)
No to widac cos jest nie ten teges ta przepływka bo przy niej sie nie da skorygowac wogole składu mieszanki tylko non stop na bogatym jade. Z odpaleniem nie ma problemu obroty tez rowno tylko non stop strasznie duzo pali :/ Przez miesiac na same odpalenia spalilem 12l beny :| A palilem samochód 4 razy na weekend :| Albo mi sie wydaje albo to jest sporo za duzo chyba ze w ziemie tyle chleje :)

PostNapisane: 24 lut 2007, 12:28
przez bocian
Chciałbym się podłączyć do pytania . Posiadam mazdę z 92 roku z silnikiem 1.6 16value . Chciałbym się zapytać jak w tym modelu czyścić przepływomierz ? Pytanie te zadaje bo w dziale obsługa znalazłem przepływomierze od innego modelu w którym była siateczka i dwa "pręciki " do czyszczenia . U mnie jest tylko taka przepustnica (nie wiem czy dobrze nazwałem) no a zamiast tych pręcików jest taka plastikowa osłonka z otworkiem . Pojęcia nie mam co tam się czyści.

PostNapisane: 24 lut 2007, 15:07
przez karolq
Jakos nei moge sobie tego zobrazowac jak to u ciebie wyglada ale u mnie jest przepływomierz klapkowy i za duzo elementow to do czyszcvze nia nie ma :)bo jest tylko metalowa klapka ktora sie odchyla bardziej lub mniej w zaleznosci od ilosci zasysanego powietrza. Ja tam nei widze jakichkolwiek elementow do czyszczenia :)

PostNapisane: 24 lut 2007, 18:46
przez bocian
karolq napisał(a):Jakos nei moge sobie tego zobrazowac jak to u ciebie wyglada ale u mnie jest przepływomierz klapkowy i za duzo elementow to do czyszcvze nia nie ma :)bo jest tylko metalowa klapka ktora sie odchyla bardziej lub mniej w zaleznosci od ilosci zasysanego powietrza. Ja tam nei widze jakichkolwiek elementow do czyszczenia :)

No właśnie tą klapkę nazwałem "przepustnicą " ale jeszcze w przepływomierzu od strony rezonatora (chyba bo jakiś czas temu wymontowywałem przepływomierz i na 100% nie jestem pewny czy od strony rezonatora czy od strony filtra) od góry wystaje taki plastikowy "dzyndzelek" gdzieś 1 cm z otworkiem :P Tam może coś trzeba czyścić. To co w takim razie potrafi się psuć w przepływomierzu klapkowym ? Owa klapka źle się domyka cz może coś innego ?

PostNapisane: 25 lut 2007, 14:41
przez Gość
Witam

bocian napisał(a):To co w takim razie potrafi się psuć w przepływomierzu klapkowym ?

Jeśli chodzi o ten co na zdjęciu:
http://www.czesci.p2.pl/index.php?co=szczegoly&id=1876

To w tym przepływomierzu najczęściej psuje się stojan na którym jest ta klapka osadzona... pęka aluminiowa obudowa zmienia się kąt i klapka zaczyna trzeć aż w końcu gdzieś się blokuje i przepływomierz do wywalenia:/ elektroniki tam za dużo nie ma... wiec nic innego raczej się nie psuje.

Już 2 mi się tak uszkodziły... teraz mam założony trzeci... na próbę pożyczony i on też jest uszkodzony... dobija mnie to... co może być przyczyną tak częstych usterek?

Czym różnią się modele(na naklejkach pisze np.: T, S, W... lub jeszcze inne litery)?

Pozdrawiam

PostNapisane: 26 lut 2007, 15:13
przez karolq
PyToN napisał(a):No właśnie tą klapkę nazwałem "przepustnicą " ale jeszcze w przepływomierzu od strony rezonatora (chyba bo jakiś czas temu wymontowywałem przepływomierz i na 100% nie jestem pewny czy od strony rezonatora czy od strony filtra) od góry wystaje taki plastikowy "dzyndzelek" gdzieś 1 cm z otworkiem język Tam może coś trzeba czyścić. To co w takim razie potrafi się psuć w przepływomierzu klapkowym ? Owa klapka źle się domyka cz może coś innego ?



ten dzyndzelek to czujnik temp powietrza zasysanego :)
i nie trzeba go czyscic. a jedyne co sie moze zepsuc w tej przeplywce klapkowej to klapka sie moze wygiac albo ułamac na osi obrotu i tyle :)wtedy albo sie ją prostuje albo wyrzuca przepływke :)