Zawór powietrza dodatkowego – wpływ na prace silnika

Witam ponownie
Skonczyly sie problemy z moja madzia to teraz kumplowi sie zaczely :/
Ostatnio zaprowadzil samochod do mechanika bo mial dosc spore kichniecie na LPG po ktorym madzia zaczela mu dziwnie chodzic
Obroty zaczely falowac, pojawilo sie olbrzymie spalanie
.No i pan mechanik odeslal nas do elektronika bo stwierdzil ze problem zapewne lezy po stronei elektroniki. Elektronik stwierdzil ze przeplywka nadaje sie do wymiany bo jak walnelo to az klapka pękła
Kazal nam ja dokupic. Ze kumpel za bardzo z kasa nie stoi to dobralismy przeplywke na szrocie od takiego samego modelu. Po wymianie przepływki obroty dalej falowały a elektronik stwierdzil ze ta tez nie jest dobra bo wyskakiwal blad 8. Samochod palił od 1 razu na tej przepływce a blad wyskakiwał
No ale dalej sprawdzil stan mieszanki i okazalo sie ze na PB samochod jest zalewany
Probowal cos pokombinowac ale wyregulowal na maxa ile sie daje ale i tak pali sporo jak na ten silnik
W zaden sposob nei potrafil w calosci wyelimonowac problemu falowania obrotów i dopiero jak odlaczyl wtyczke od zaworu powietrza dodatkowego czy jak on tam sie nazywa
( ten pod rura dolotu powietrza) obroty ustabilizowaly sie
Wszystko bylo ok i elektronik powiedzial ze kumpel moze jeździc z odlaczonym zaworem . Do tego powiedzial ze bedzie samochod mniej palil
I teraz moje pytanie: czy zeczywiscie odlaczenie tego zaworu powoduje mniejsze spalanie
I czy nie spowoduje to poźniejszych problemow
Dodam ze madzia dalej pali 14l/100 LPG a PB okolo 12l/100
Dla mnie to deko za duzo jak na taki silnik szczegolnie ze moja pali sporo mniej a silnik mam taki sam.Z góry dziekuje za pomoc:)
Skonczyly sie problemy z moja madzia to teraz kumplowi sie zaczely :/
Ostatnio zaprowadzil samochod do mechanika bo mial dosc spore kichniecie na LPG po ktorym madzia zaczela mu dziwnie chodzic