Zawór powietrza dodatkowego – wpływ na prace silnika

Postprzez karolq » 8 lut 2007, 15:00

Witam ponownie :)
Skonczyly sie problemy z moja madzia to teraz kumplowi sie zaczely :/
Ostatnio zaprowadzil samochod do mechanika bo mial dosc spore kichniecie na LPG po ktorym madzia zaczela mu dziwnie chodzic :( Obroty zaczely falowac, pojawilo sie olbrzymie spalanie :(.No i pan mechanik odeslal nas do elektronika bo stwierdzil ze problem zapewne lezy po stronei elektroniki. Elektronik stwierdzil ze przeplywka nadaje sie do wymiany bo jak walnelo to az klapka pękła :( Kazal nam ja dokupic. Ze kumpel za bardzo z kasa nie stoi to dobralismy przeplywke na szrocie od takiego samego modelu. Po wymianie przepływki obroty dalej falowały a elektronik stwierdzil ze ta tez nie jest dobra bo wyskakiwal blad 8. Samochod palił od 1 razu na tej przepływce a blad wyskakiwał :| No ale dalej sprawdzil stan mieszanki i okazalo sie ze na PB samochod jest zalewany :| Probowal cos pokombinowac ale wyregulowal na maxa ile sie daje ale i tak pali sporo jak na ten silnik :( W zaden sposob nei potrafil w calosci wyelimonowac problemu falowania obrotów i dopiero jak odlaczyl wtyczke od zaworu powietrza dodatkowego czy jak on tam sie nazywa :) ( ten pod rura dolotu powietrza) obroty ustabilizowaly sie :| Wszystko bylo ok i elektronik powiedzial ze kumpel moze jeździc z odlaczonym zaworem . Do tego powiedzial ze bedzie samochod mniej palil :| I teraz moje pytanie: czy zeczywiscie odlaczenie tego zaworu powoduje mniejsze spalanie ?? I czy nie spowoduje to poźniejszych problemow ?? Dodam ze madzia dalej pali 14l/100 LPG a PB okolo 12l/100 :| Dla mnie to deko za duzo jak na taki silnik szczegolnie ze moja pali sporo mniej a silnik mam taki sam.Z góry dziekuje za pomoc:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Orin » 8 lut 2007, 18:25

karolq napisał(a):Po wymianie przepływki obroty dalej falowały a elektronik stwierdzil ze ta tez nie jest dobra bo wyskakiwal blad 8

A czy ten elektronik wpadł na to by skasować pamięć ECU by komputer sprawdził czy nadal występuje ten błąd? Jeśli tak to tak i pomimo tego nadal wyskakuje cyfra 8 to kolega ma kolejną przepływkę do wymiany/naprawy.
karolq napisał(a):dopiero jak odlaczyl wtyczke od zaworu powietrza dodatkowego czy jak on tam sie nazywa

Zapewne Ci chodzi o silniczek krokowy regulujący obroty biegu jałowego przy zimnym silniku. Skoro odłączył od niego wtyczkę, to jakie są obroty po odpaleniu jak jest zimny silnik? Pewnie nieźle trzęsie autem...
karolq napisał(a):czy zeczywiscie odlaczenie tego zaworu powoduje mniejsze spalanie

Teoretycznie tak, bo nie jeździsz na ssaniu jednak to nie jest za zdrowe...
karolq napisał(a):Dodam ze madzia dalej pali 14l/100 LPG a PB okolo 12l/100

Za dużo, w szczególności Pb.

Wniosek jeden – spróbujcie z inną przepływką pojeździć tylko na Pb, by jej na kolejny strzał nie narazić i koniecznie skasujcie po jej wymianie pamięć ECU.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez karolq » 8 lut 2007, 19:33

Ten elektronik chyba z 5 razy resetowal bledy. Zreszta non stop mial podpiety pod komputer samochod jak tylko cos robil przy nim. Stwierdzil tez ze przeplywka moze byc nie do tego modelu bo czasem sa roznice nawet jak tak samo wyglada jak poprzednia. A odnosnie obrotow po odpaleniu to odziwo sa rowne tak jak po nagrzaniu samochodu okolo 800 obr :| i wszystko chodzi ok nic nie telepie :|, a jak tylko sie podlaczy ta wtyczke to zaczynaja sie wariacje.Ten brak telepania to moze dlatego ze samochod dostaje i tak spora dawke Pb.Sonda jest ok bo sprawdzona byla na kompie.Wykresy ma wporzadku. Wszystko wskazuje na to ze ten silnik krokowy cos jest rypniety chyba <jelen> Jutro siadziemy i pojedziemy znow na ten szrot ta madzia to wymienimy przeplywke na jakas inna :) dioda jest to moze trafimy :) Tylko dlaczego on tyle gazu jara skoro przy zasilaniu LPG przeplywka nie jest brana pod uwage :| Korci zeby jakis mechanik do rozrzadu zajrzal. Jutro pogadamy i bedziemy dzialac dalej a o wynikach napisze :)
Pozdrawiam :)
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Orin » 8 lut 2007, 20:26

Co do przepływki to się zgadza – jest kilka modeli w identycznej obudowie. Co do kompa – popularną metodą kasowania błędów jest odpięcie (–) klemy od akumulatora. Jeśli ma jakiś tani miernik do odczytu kodów to kody odczyta lecz przy kasowaniu błędów... to być może będzie mógł go sobie co najwyżej w buty wsadzić...
A silniczek krokowy od którego zostało odpięte zasilanie odpowiada za tzw "automatyczne ssanie". Tylko i wyłącznie. Zamiast inwestować w niego, posprawdzajcie bardzo dokładnie czy nie został w którymś miejscu uszkodzony wąż doprowadzający do niego powietrze. W ogóle polecam zweryfikować także resztę dolotu gdyż silnik może wariować w momencie dostawania lewego powietrza między przepływką a przepustnicą.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez karolq » 9 lut 2007, 12:11

Jestem juz po wymianie przeplywki :) Ta ktorą kupil kumpel wczesniej miala troche inne numery i nei nadawala sie do tego auta :/ Teraz dobralismy odpowiednia i blad juz nie wyskakuje :)Jedna usterka zneutralizowana :) Dzwonil do mnie wczoraj wieczorem newark i doradzil zebym sprawdzil regulator fazy nagrzewania. Dzis rano rozebralismy to ustrojstwo i okazalo sie ze zeczywiscie zostal po strzale uszkodzony :( Odrazu na szrocie dobralismy dobry razem z przeplywka :) Gosciu na szrocie za flaszke go zepchnal <faja> Zamontowalismy wszysko tak jak powinno byc no i madzia odzyla :) Na podlaczonym krokowcu wszystko jest ok:) W poludnie wybieramy sie na regulacje do elektronika :) No i zalozyc antywybuch bo to podstawa przy zapobieganiu takim sytuacjom :)

Pozdrawiam :)
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Orin » 9 lut 2007, 16:24

Gratuluję rozwiązania problemu. <spoko>
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323