Strona 1 z 1
Bierze olej i kopci

Napisane:
3 lut 2007, 17:43
przez loudner
mam spory problem auto mi kopci na biało niebiesko co oznacza ze bierze olej. olej znika szczególnie jak troche sie po gazuje. zamierzam gumki wymienic czy to cos da. najgorzej jest jak sie go po przeciąga na biegach a potem na luzie doda sie troche gazu to wtedy jest dosłownie chmura za mną w wtorek odaje do mechanika i wolał bym wiedzieć co ma on wymienc aby sie pozbyc takiego efektu?
Prosze o pomoc dodam ze jest to silnik turbo od gtx-a

Napisane:
3 lut 2007, 17:44
przez Adaś
pierscienie olejowe?

Napisane:
3 lut 2007, 17:53
przez loudner
jakie to koszta

Napisane:
3 lut 2007, 17:58
przez Adaś
duze:) do V6 oryginalne 1100zl a to nie koniec kosztow ale nie wiem jak to jest w Twoim silniku

Napisane:
3 lut 2007, 18:36
przez Puhcio
Albo turbo wali olejem ...

Napisane:
3 lut 2007, 19:22
przez Pyton162
dokladnei albo turbo, albo pierścienie olejowe

Napisane:
3 lut 2007, 22:23
przez loudner
jakie koszta napraw. i jak to sprawdzic czy turbo?

Napisane:
4 lut 2007, 00:19
przez Pyton162
jezeli turbo , to mozesz dac turbine do regeneracji, koszta nie wiem jakie ,napewno taniej niz uzywane czy nowe turbo. Jezeli turbo siada to napewno auto traci na mocy , bynajmniej moj stary mial tak w BMW tyle ze w dieslu, kupa dymu i olejem bylo czuc

Napisane:
4 lut 2007, 00:28
przez Winetou
eeehhhh, a miałeś takie fajne auto i Ci się turbo zachciało a teraz same problemy


Napisane:
4 lut 2007, 02:18
przez loudner
ale jak stwierdzić jedno znacznie ze to turbina rzuca olej?

Napisane:
4 lut 2007, 02:22
przez Briareos
Wymontować, rozebrać i obejrzeć...

Napisane:
4 lut 2007, 09:44
przez Łukasz
jedż do dobrego sprawdzonego mechanika ,ale moim zdaniem to zbieraj na remont silnika


Napisane:
4 lut 2007, 12:28
przez Waluś
Briareos napisał(a):Wymontować, rozebrać i obejrzeć
turbine

hehe sam bym tego nie robił
zdejm wąż między przepustnicą a turbiną (wszystko jedno który) i sprawdź czy nie ma w nim oleju. Jeśli jest to już wiesz wszystko

Napisane:
4 lut 2007, 13:14
przez PumaRST
Witam,
poczekaj chwile z naprawami silnika.
z twojego opisu wynika raczej że turbina sie kończy co nie bedzie oznaczać spadku mocy przynajmniej w chwili obecnej. ale też nie koniecznie.
Zdejmij wąż miedzy przepływką a turbina i zobacz czy jest tam olej. Jesli jest to posprawdzaj wszystkie odmy czy są drożne – czasem to pomaga to jest ta optymistyczna wersja;)
Przy okazji sprawdź luz wałka turbiny. nie powinna mieć luzów wzdłużnych i niewielkie luzy poprzeczne ( nie umiem tego inaczej nazwać ale mam nadzieje ze zrozumiesz)
Jak to nie to to zdejmij wąż wylotowy ze spreżarki i zobacz czy jest olej. Jak jest to znaczy ze turbina popuszcza na uszczelnienji.
Jeszcze mozesz odkrećić układ wydechowy od turbin i sprawdzic czy tam nie ma śladów oleju. zapewne spalonego.
Jesli uznasz że to Turbina to jej nie rozbieraj tylko zdaj sie na pomoc fachowców. I im predzej to zrobisz tym jest wieksza szansa ze jeszcze bedzie dało sie ją uratowac.
Co do kosztów to gdyby to był garrett to pewnei by wyszło miedzy 800-1000zł ale w wypadku IHI nie wiem ile kosztuja zestawy naprawcze. I raczej radze nie oszczedzać na naprawie bo jak zrobi to przysłowiowy "pan Stasiu" to bedziesz to poprwaiał i koszta bedziesz miał podwujne.
Pozdrawiam Puma
PS: to że pierscienie olejowe nie są juz w najlepszym stanie to chyba przypadłośc tych silników wiec jak naprawisz spreżarke i bedzie brał minimalne ilosci oleju to bym sie tym nie przejmował

Napisane:
4 lut 2007, 13:45
przez Briareos
Waluś napisał(a):hehe sam bym tego nie robił
Toć nie mówię że samemu. Chodzi mi o to, że może nie być widać oleju po stronie "czystej" – to zależy czy puściło uszczelnienie, czy ma już luzy i leci gdzie popadnie... A jak wiadomo, dolot w turbo jest zawsze troszkę zaolejony jak dmuchawka nie pierwszej młodości, co nie znaczy jeszcze że się kończy.
Mysz&Puma napisał(a):mozesz odkrećić układ wydechowy od turbin i sprawdzic czy tam nie ma śladów oleju
To, przepraszam, jak wskazuje na turbinę a nie na pierścienie?
IMO do poprawnej diagnozy trzeba i tak zdjąć turbinkę. Można najpierw pozaglądać bez rozbierania jej na części. Tak poza tym to widzę że nikt nie bierze pod uwagę wariantu pesymistycznego – turbina + pierścienie...


Napisane:
4 lut 2007, 13:50
przez PumaRST
Briareos napisał(a):Mysz&Puma napisał(a):mozesz odkrećić układ wydechowy od turbin i sprawdzic czy tam nie ma śladów oleju
To, przepraszam, jak wskazuje na turbinę a nie na pierścienie?
Po samych pierscieniach nie bedziesz miał
świeżego nalotu. bo ten olej jest spalany w komorze spalania. a wypadku uwalonego uszczelnienia turbiny po ciepłej jej stronie olej poprostu wycieka.

Napisane:
15 lis 2007, 11:21
przez Koser47
witam , a orientujecie sie jak to jest z MX3 ? bo mam zamiar kupic ale gosc mowi ze mu bieze troche oleju i to chyba beda pierscienie olejowe ? wie ktos ile to kosztuje ? i czy warto kupic ? bardzo prosze o rade gdyz chce kupic pozadne auto.
pozdrawiam

Napisane:
15 lis 2007, 11:33
przez brii
Koser47 – poszukaj trochę – na forum było ze 100 tematów odnośnie brania oleju, w MX-3 też


Napisane:
15 lis 2007, 16:13
przez Koser47
nierozumiem skoro juz napisalem to mozna by odpisac ? a jak szukam i nie znajduje to chyba oczywiste ze pisze tu gdzie jest taki temat. ale ok bede szukal nadal

Napisane:
15 lis 2007, 21:51
przez GofNet
Narzekasz, że
Koser47 napisał(a):skoro juz napisalem to mozna by odpisac
ale co Ty napisałeś? Przecież karoseria nie bierze oleju, tylko silnik, nie? No a co napisałeś o silniku? Podałeś model (B6, B6-DOHC, K8, K8-ZE)? Skąd mamy wiedzieć, o który silnik Ci chodzi? Oczekujesz a sam zlewasz temat.
Jeśli jest to silnik B6 lub B6-DOHC, to remon właściwie się opłaca. Przy K8 czasami warto się zastanowić chyba, że robi się go samemu. Inaczej mechanik skasuje i to zdrowo.
Czasami silniki biora olej, gdy instalacja LPG jest mało rozsądnie zaprojektowana i zamontowana. Tak to już bywa.
Powodzenia
..::GofNet::..