Bierze olej i kopci

Postprzez loudner » 3 lut 2007, 17:43

mam spory problem auto mi kopci na biało niebiesko co oznacza ze bierze olej. olej znika szczególnie jak troche sie po gazuje. zamierzam gumki wymienic czy to cos da. najgorzej jest jak sie go po przeciąga na biegach a potem na luzie doda sie troche gazu to wtedy jest dosłownie chmura za mną w wtorek odaje do mechanika i wolał bym wiedzieć co ma on wymienc aby sie pozbyc takiego efektu?

Prosze o pomoc dodam ze jest to silnik turbo od gtx-a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Adaś » 3 lut 2007, 17:44

pierscienie olejowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez loudner » 3 lut 2007, 17:53

jakie to koszta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Adaś » 3 lut 2007, 17:58

duze:) do V6 oryginalne 1100zl a to nie koniec kosztow ale nie wiem jak to jest w Twoim silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Puhcio » 3 lut 2007, 18:36

Albo turbo wali olejem ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Pyton162 » 3 lut 2007, 19:22

dokladnei albo turbo, albo pierścienie olejowe
Pyton162
 

Postprzez loudner » 3 lut 2007, 22:23

jakie koszta napraw. i jak to sprawdzic czy turbo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Pyton162 » 4 lut 2007, 00:19

jezeli turbo , to mozesz dac turbine do regeneracji, koszta nie wiem jakie ,napewno taniej niz uzywane czy nowe turbo. Jezeli turbo siada to napewno auto traci na mocy , bynajmniej moj stary mial tak w BMW tyle ze w dieslu, kupa dymu i olejem bylo czuc
Pyton162
 

Postprzez Winetou » 4 lut 2007, 00:28

eeehhhh, a miałeś takie fajne auto i Ci się turbo zachciało a teraz same problemy :|
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez loudner » 4 lut 2007, 02:18

ale jak stwierdzić jedno znacznie ze to turbina rzuca olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Briareos » 4 lut 2007, 02:22

Wymontować, rozebrać i obejrzeć...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Łukasz » 4 lut 2007, 09:44

jedż do dobrego sprawdzonego mechanika ,ale moim zdaniem to zbieraj na remont silnika :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Waluś » 4 lut 2007, 12:28

Briareos napisał(a):Wymontować, rozebrać i obejrzeć

turbine ?? hehe sam bym tego nie robił :P
zdejm wąż między przepustnicą a turbiną (wszystko jedno który) i sprawdź czy nie ma w nim oleju. Jeśli jest to już wiesz wszystko
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez PumaRST » 4 lut 2007, 13:14

Witam,

poczekaj chwile z naprawami silnika.
z twojego opisu wynika raczej że turbina sie kończy co nie bedzie oznaczać spadku mocy przynajmniej w chwili obecnej. ale też nie koniecznie.

Zdejmij wąż miedzy przepływką a turbina i zobacz czy jest tam olej. Jesli jest to posprawdzaj wszystkie odmy czy są drożne – czasem to pomaga to jest ta optymistyczna wersja;)
Przy okazji sprawdź luz wałka turbiny. nie powinna mieć luzów wzdłużnych i niewielkie luzy poprzeczne ( nie umiem tego inaczej nazwać ale mam nadzieje ze zrozumiesz)

Jak to nie to to zdejmij wąż wylotowy ze spreżarki i zobacz czy jest olej. Jak jest to znaczy ze turbina popuszcza na uszczelnienji.

Jeszcze mozesz odkrećić układ wydechowy od turbin i sprawdzic czy tam nie ma śladów oleju. zapewne spalonego.

Jesli uznasz że to Turbina to jej nie rozbieraj tylko zdaj sie na pomoc fachowców. I im predzej to zrobisz tym jest wieksza szansa ze jeszcze bedzie dało sie ją uratowac.
Co do kosztów to gdyby to był garrett to pewnei by wyszło miedzy 800-1000zł ale w wypadku IHI nie wiem ile kosztuja zestawy naprawcze. I raczej radze nie oszczedzać na naprawie bo jak zrobi to przysłowiowy "pan Stasiu" to bedziesz to poprwaiał i koszta bedziesz miał podwujne.

Pozdrawiam Puma

PS: to że pierscienie olejowe nie są juz w najlepszym stanie to chyba przypadłośc tych silników wiec jak naprawisz spreżarke i bedzie brał minimalne ilosci oleju to bym sie tym nie przejmował
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez Briareos » 4 lut 2007, 13:45

Waluś napisał(a):hehe sam bym tego nie robił

Toć nie mówię że samemu. Chodzi mi o to, że może nie być widać oleju po stronie "czystej" – to zależy czy puściło uszczelnienie, czy ma już luzy i leci gdzie popadnie... A jak wiadomo, dolot w turbo jest zawsze troszkę zaolejony jak dmuchawka nie pierwszej młodości, co nie znaczy jeszcze że się kończy.

Mysz&Puma napisał(a):mozesz odkrećić układ wydechowy od turbin i sprawdzic czy tam nie ma śladów oleju

To, przepraszam, jak wskazuje na turbinę a nie na pierścienie?

IMO do poprawnej diagnozy trzeba i tak zdjąć turbinkę. Można najpierw pozaglądać bez rozbierania jej na części. Tak poza tym to widzę że nikt nie bierze pod uwagę wariantu pesymistycznego – turbina + pierścienie... :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez PumaRST » 4 lut 2007, 13:50

Briareos napisał(a):
Mysz&Puma napisał(a):mozesz odkrećić układ wydechowy od turbin i sprawdzic czy tam nie ma śladów oleju

To, przepraszam, jak wskazuje na turbinę a nie na pierścienie?


Po samych pierscieniach nie bedziesz miał
świeżego nalotu. bo ten olej jest spalany w komorze spalania. a wypadku uwalonego uszczelnienia turbiny po ciepłej jej stronie olej poprostu wycieka.
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez Koser47 » 15 lis 2007, 11:21

witam , a orientujecie sie jak to jest z MX3 ? bo mam zamiar kupic ale gosc mowi ze mu bieze troche oleju i to chyba beda pierscienie olejowe ? wie ktos ile to kosztuje ? i czy warto kupic ? bardzo prosze o rade gdyz chce kupic pozadne auto.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 lip 2007, 21:12
Posty: 11

Postprzez brii » 15 lis 2007, 11:33

Koser47 – poszukaj trochę – na forum było ze 100 tematów odnośnie brania oleju, w MX-3 też :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Koser47 » 15 lis 2007, 16:13

nierozumiem skoro juz napisalem to mozna by odpisac ? a jak szukam i nie znajduje to chyba oczywiste ze pisze tu gdzie jest taki temat. ale ok bede szukal nadal
Początkujący
 
Od: 30 lip 2007, 21:12
Posty: 11

Postprzez GofNet » 15 lis 2007, 21:51

     Narzekasz, że
Koser47 napisał(a):skoro juz napisalem to mozna by odpisac
ale co Ty napisałeś? Przecież karoseria nie bierze oleju, tylko silnik, nie? No a co napisałeś o silniku? Podałeś model (B6, B6-DOHC, K8, K8-ZE)? Skąd mamy wiedzieć, o który silnik Ci chodzi? Oczekujesz a sam zlewasz temat.

     Jeśli jest to silnik B6 lub B6-DOHC, to remon właściwie się opłaca. Przy K8 czasami warto się zastanowić chyba, że robi się go samemu. Inaczej mechanik skasuje i to zdrowo.

     Czasami silniki biora olej, gdy instalacja LPG jest mało rozsądnie zaprojektowana i zamontowana. Tak to już bywa.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323