Strona 1 z 1
jak ustawić zapłon w silniku B6?

Napisane:
31 sty 2007, 00:12
przez Lukasz_zdw
Witam. Mam pytanie odnosnie zapłonu w mojej maździe. Mam lampe stroboskopową do ustawiania zapłonu i chcialem sie dowiedziec jak to sie robi w silniku B6, czy nalezy odłączac jakies przewody podcisnienia czy tylko na rozgrzanym silniku i z powylączanymi wszystkimi odbiornikami prądu przystąpic do operacji? jeśli trzeba coś odłączać to co i gdzie? Z gory dzieki. pozdro

Napisane:
31 sty 2007, 17:40
przez Lukasz_zdw
Juz wiem jak nalezy to zrobic. przedstawie tu instreukcje dla innych ktorzy mieliby ten sam problem.
1. Doprowadzić silnik do normalnej temperatury pracy.
2. Sprawdzić, czy wszystkie odbiorniki pradu są wyłączone
3. Zdjąc kołpak ochronny ze złącza diagnostycznego i połączyć przewodem zaciski oznaczone "TEN" i "GND"
4. Podłączyć lampę stroboskopową do przewody wysokiego napięcia cylindra nr 1 oraz podłączyć miernik prędkości obrotowej.
5. Uruchomić silnik.
6. Biorąc za punkt odniesienia oznaczenie T na skali płytki nad kołem pasowym wału korbowego, sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu w stopniach.
7. Znak na kole pasowym wału korbowego powinien sie znajdować przed znakiem "T" na skali płytki ( oznaczającym GMP tłoka cylindra nr1)
8. Poluzować aparat zapłonowy
9. Ustawić prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu obracając aparat zapłonowy ( 7stopni plus minus 1 przed GMP dla silników B6 lub 10 stopni plus minus 1 przed GMP dla silników BP)
10. Dokrecić sruby mocujące aparat zapłonowy.
Przedstawiona instrukcja pochodzi z ksiązki i dotyczy tylko silników B6 oraz BP w przypadku silników B3 i silników gaźnikowych jest juz inaczej. Niestety ale w odniesieniu do punktu trzeciego nie jest jasno napisane ktore z gniazd GND nalezy połączyc gdyz w złączu diagnostycznym są dwa. Być moze trzeba poaczyć wszystkie 3 czyli GND+GND+TEN ale tego nie jestem pewnien. Pozdro mam nadzieje ze komuś ułatwiłem sprawe:)

Napisane:
31 sty 2007, 19:44
przez GofNet
GND ground – uziemienie, masa...

Napisane:
1 cze 2007, 10:35
przez lukster
Lukasz_zdw napisał(a):oraz podłączyć miernik prędkości obrotowej.
W jakim celu podłącza się ten miernik? Czy tylko aby wiedzieć czy silnik pracuje w zakresie obrotów podanych w serwisówce przy których ustawiamy zapłon? Czy nie wystarczy sprawdzić na obrotomierzu? Dla K8 jest to 550-900 więc bez problemu da się wyczytać z "obrotka"

Napisane:
19 lip 2007, 22:38
przez Lukasz_zdw
Sory za odkopanie tematu, ale dzisiaj dowiedzialem sie ze zapłon w maździe 323 F BG 1,6 8V powinien byc ustawiony tak jak pisalem wczesniej czyli 7+ – 1 natomiast 1.6 16V na 10+ – 1. W związku z tym chcialbym dowiedziec sie od kogoś kto zna sie na rzeczy jak to rzeczywiście powinno być. Dodam ze moje auto jeździ na gazie a z tego co slyszalem do gazu lepiej jak jest zapłon lekko przyspieszony czy to prawda nie wiem, dlatego poszukuje fachowej porady bo kazda ksiązka mowi co innego i nie wiem juz co ejst prawdą. U mnie po wprowadzeniu w tryb serwisowy zapłon pokoazuje 7 stopni nawet lekko przed mozna powiedziec ze 6 stopni a mam silnik szesnastozaworowy. Pozdrawiam i prosze o szybką odpowiedź.