Strona 1 z 2
jazda na 3ech cylindrach

Napisane:
21 gru 2006, 21:49
przez Wazup
dzisiaj wymianilem klocki i tarcze hamulcowe w mojej Mazdzie.
Mechanik po odpaleniu auta i przejazdzce stwierdzil ze silnik pracuje na trzech cylindrach co jest oczywiscie nieprawidlowe i grozi calkowitym unieruchomieniem silnika.
Na ile jest w tym prawdy, co moze byc przyczyna tego ze pracuja tylko 3 cylindry i jak dlugo moge tak jezdzic bez wiekszych konsekwencji (jezeli tak wogole mozna)?

Napisane:
21 gru 2006, 23:03
przez BILON
Przyczny moga być banalne lub nie
Np. stare świece sprawdź czy nie są poupalane lub przewody czy nie maja przebicia, zapchany wtrysk paliwa, to tylko kilka z przyczyn
Re: jazda na 3ech cylindrach

Napisane:
21 gru 2006, 23:57
przez Yard
Wazup napisał(a):... jak dlugo moge tak jezdzic bez wiekszych konsekwencji (jezeli tak wogole mozna)?
Długo lub krótko, a konsekwencje są zawsze.


Napisane:
22 gru 2006, 10:16
przez xANDy
A czy jesteś pewny, że to prawda, że jeździ na trzech cylindrach? Moc, osiągi itp. są zdecydowanie mniejsze? Ktoś może szukać pracy

Ciekawe, że sam na to nie wpadłeś, że masz silnik bez jednego cylindra...

Napisane:
22 gru 2006, 10:28
przez Winetou
tego nie da się nie zauważyć

praca silnika na trzech cylindrach jest nierówna, silnik się "trzęsie" i osiągi są conajwyżej mizerne

nie chce mi się wierzyć że tak jeździłeś i o tym nie wiedziałeś...

Napisane:
22 gru 2006, 12:09
przez damian
mam ten sam problem. sprawdzalem swiece, przewody, kopulke aparatu zaplonowego, cisnienie w cylindrach i nic. wszystko jest ok, a mazda nadal mi nie pracuje na jeden cylinder. co to moze byc?

Napisane:
22 gru 2006, 12:10
przez damian
dodam ze mam zamontowana ilstalacje LPG i pali na 3 cylindry na gazie i na benzynie

Napisane:
22 gru 2006, 12:13
przez sołtys
damiaaans
Jaki gaz sekwencja czy II gen??

Napisane:
22 gru 2006, 13:07
przez Wazup
co do tego ze nie zauwazylem to powiem tylko tyle, nie mam pojecia jakie osiagi powinna miec moja mazda, bo mam ja od 3 miesiecy, i od samego poczatku na luzie samochod sie trzesie, silnik ma jakies dziwne drgania. poza tym duuzo pali, 10-11l przy jezdzie do 3,5tys obrotow.

Napisane:
22 gru 2006, 14:16
przez damian
sołtys II generacja. ale przed chwilka znalazlem nekniecie na rurze doprowadzajacej powietrze (przy takiej cienkiej rurce wchodzacej do glowicy, jest troche jakby lepiej, ale nadal nie to samo. na benzynie tez juz troszke lepiej pali ale nadal na jeden cylinder nie pracuje. jeszcze sprawdzilem bledy i jest jeden (17), zaraz sprawdze co to jest

Napisane:
22 gru 2006, 14:25
przez sołtys
Jeżeli II gen i nie chce chodzić zarówno na benzynie ja i na gazie to problem tkwi w układzie zapłonowym lub dolocie powietrza.

Napisane:
22 gru 2006, 14:31
przez damian
a moze cos z zaworami? sprawdzilem co oznacza blad 17 – Układ sprzężenia zwrotnego. nie wiem co to jest, wie ktos moze?

Napisane:
22 gru 2006, 15:42
przez xANDy
Może jest zapchany dolot do tego jednego cylindra. Czy świeca jest "mokra" na tym niepracującym garze? Jeśli także na gazie też odmawia współpracy, to wyraźny znak braku powietrza, paliwa albo iskry (ew. totalny brak sprężania).

Napisane:
22 gru 2006, 18:06
przez damian
swieca jest taka sama jak reszta, nie jest mokra, wydaje mi sie ze na wyzszych obrotach pracuja wszystkie cylindry (na gazie) a na benzynie caly czas pracuje nierowno. teraz sprawdzilem caly dolot powietrza i znalazlem 2 podejrzane miejsca ktorymi moglo byc zasysane lewe powietrze, zdjalem tez kolektor ssacy i uszczelnilem silikonem. jutro jak juz wyschnie silikon sprawdze czy to cos dalo.

Napisane:
22 gru 2006, 18:22
przez Sokool
damiaaans napisał(a):jeszcze sprawdzilem bledy i jest jeden (17)
Ponoć to normalne przy LPG.
Wazup napisał(a):co do tego ze nie zauwazylem to powiem tylko tyle, nie mam pojecia jakie osiagi powinna miec moja mazda, bo mam ja od 3 miesiecy, i od samego poczatku na luzie samochod sie trzesie, silnik ma jakies dziwne drgania.
Raz mi spadł kabel WN z kopułki. Auto ledwo ruszyło na jedynce. Drgania takie że chciałem głową wybić dach. Raczej nie da się tego pomylić z normalną pracą silnika.

Napisane:
22 gru 2006, 18:46
przez Wazup
drgan az tak silnych nie ma, ale czuc ze na luzie silnik pracuje inaczej.
co do samej jazdy to przy spokojny, ruszaniu na jedynce jakby Mazda sie dlawila.

Napisane:
28 gru 2006, 13:37
przez damian
Wazup i co, zrobiles juz cos z tym jednym niepracujacym cylindrem?

Napisane:
28 gru 2006, 15:32
przez Wazup
niesttey, nie. nie ma kiedy bo w kolko robota. ale jestem dogadany ze znajomym mechanikiem, ze po sylwestrze 2 stycznia zaporwadze mu Mazde i sprawdzi co to jest. Od razu jak sie dowiem to napisze. Mam nadzieje ze to cos malo powaznego i nie naruszy zbytnio mojej kieszeni.

Napisane:
2 sty 2007, 11:51
przez PaTiS
U mnie jest troche inny problem...otoz od jakiegos czasu nie pali mi jeden gar,ale tylko na wolnych obrotach....na wiekszych...powyzej 2000rpm pali normalnie...mam LPG,ale problem jest taki sam dla Pb i LPG...W ASO sprawdzqali mi instalacje LPG i jest OK...
Wymienilem caly zaplon, kable WN, paluch,kopulke,swiece i nadal to samo...
Sytuacja jest o tyle dziwna,ze nie pali mi tylko na niskich obrotach,a podczas normalnej jazdy juz pali...
Czy ktos moglby mi doradzic co mam sprawdzic i czego moze to byc przyczyna?

Napisane:
4 sty 2007, 17:21
przez Wazup
damiaaans napisał(a):Wazup i co, zrobiles juz cos z tym jednym niepracujacym cylindrem?
narazie wiem tyle ze na dwoch cylindrach mam cisnienie w granicach 11 , w jednym mam 9 a w jednym mam 4.
jak odbiore sluzobwy samochod od blacharze, to wtedy wstawie Mazde do mechanika, rozbiora silnik (czy cos tam zrobia) i powiedzieli ze bedzie dzialac. robota ma portwac jakies 4 dni. a samochod planuje wstawic za tydzien w piatek
bede informowal o rozowoj wydarzen
pozdr.