Dymi przy starcie

Postprzez elgato » 24 lis 2006, 11:36

Witam!
Pisałem już ale nie uzyskałem odpowiedzi, mianowicie madzia STRASZNIE dymi przy starcie. Jak odpalam ją rano to aż strach bo pół osiedla w dymie, aczkolwiek nie zawsze – czasem sobie delikatnie popierdzi troszkę dymu i po jakimś czasie, w obu przypadkach już nawet nie ma śladu i dym jest czyściutki. Dym jest biały ale czuć olejem.
Zaznaczam że autko przed kupnem musiało bardzo długo stać, nawet tarcze hamulcowe były mocno skorodowane.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Początkujący
 
Od: 29 paź 2006, 11:00
Posty: 14
Auto: 323f BG EXTRA 1992 1.8 SOHC

Postprzez magicadm » 24 lis 2006, 12:13

elgato napisał(a): Dym jest biały ale czuć olejem.


Specjalistą nie jestem, ale dla mnie to agonia uszczelniaczy i pierścieni.
Jak wynik pomiaru sprężania?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Michel » 24 lis 2006, 12:38

Miałem kiedyś taki przypadek, ale w Oplu. Ja stawiał bym na uszczelkę głowicy. Zwróć uwagę na to, czy pod korkiem wlewu oleju nie ma białego nalotu, czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego. Co do zapachu oleju, to trudno doszukiwać się w 15 letnim samochodzie 100 % szczelności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Rascal » 24 lis 2006, 12:48

Witam Ja miałem to samo Czasami kopcił jak dziki hehehe + nierówna praca. Jak pogazeowalem to sie przepalało i było oki. U mnie poszła uszczelka pod głowicą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez elgato » 24 lis 2006, 13:05

cisnienie pod zaworami 12 atmosferek na jednym cylindrze 11.5 więc chyba nie jest tak źle na wolnych obrotach troszeczkę faluje ale nieznacznie, możliwe świece/kable? Zapala przy 4/5 obrocie wału ale kopciiiiii normalnie jak lokomotywa:P hehe aha nalotu nie ma zmieniłem olej pojeżdżę i zobaczymy czy nalocik się zrobi, zmieniłem na mineralny mam nadzieje że dobrze bo nie wiem co było zalewane
Początkujący
 
Od: 29 paź 2006, 11:00
Posty: 14
Auto: 323f BG EXTRA 1992 1.8 SOHC

Postprzez Gengol » 24 lis 2006, 17:18

Ja mam podobnie ale tylko zimą. Na zimnym silniku kopci a jak się nagrzeje to można pocisnąć i jest czyściutko. Uszczelka pod głowicą zmieniona. W przyszłym roku pewnie jeszcze zrobie pierścionki + panewki (i oczywiście kolejna uszczelka).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez elgato » 24 lis 2006, 22:23

a zmieniałeś świece lub kable?? mi to doradzają że jak niby wilgotne to może dymić:/
Początkujący
 
Od: 29 paź 2006, 11:00
Posty: 14
Auto: 323f BG EXTRA 1992 1.8 SOHC

Postprzez Gengol » 25 lis 2006, 14:41

Nie zmieniałem. Kable w tej chwili mają, wg tego co mówił poprzedni właściciel, półtora roku. A świece, nie wiem. Może i racja, warto spróbować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323