ile pali 323 GTR ile GTX??

Postprzez shady » 25 wrz 2006, 21:36

jak w temacie, no i jak jest z wytrzymaloscia przeniesienia napedu??
pozdrawiam
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez tomekrvf » 26 wrz 2006, 09:37

Taka madzia pali od 10-12 do 30 jak pałujesz ją na KJSach. Wytrzymałość napędu w tym samochodzie to już legenda czyli czasem coś się dzieje ze skrzynią :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 26 wrz 2006, 18:26

tomekrvf napisał(a):czyli czasem coś się dzieje ze skrzynią
Zwłaszcza, jeśli katuje się auto przewidziane do szutrów na asfaltowych odcinkach...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 26 wrz 2006, 18:40

GofNet, jeśli GTR miał byc autem rajdowym to nie ma czegoś takiego jak auto na szutry lub asfalt. Na szuter lub asfalt może byc zawieszenie, hamulce itp.
Samochód rajdowy ma po prostu zap....... :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez brii » 26 wrz 2006, 19:25

OT nt rajdówek – kumpel mi mówił, że w weekend na pokazie widział Imprezę ze skrzynią "kłową" ponoć biegi wchodzą jak w motocyklu :D
Ciekawe czy taką skrzynię się da rozsypać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez GofNet » 26 wrz 2006, 19:27

Może i tak, ale sam wiesz, że szutry nie są straszne GT-R'owi. Asflat zabija skrzynię. Oooo Subaru to się nadaje i na żwir i na czarną drogę. Drogi betonowe, czy asfaltowe nie są mu straszne, Mazda natomiast raczej nie przepada za butem na asfalcie. Chyba się wiele nie mylę...?

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 26 wrz 2006, 20:21

Problem GTRa to raczej właściciele którzy podnoszą moc silnika. Dopóki GTR jest w serii nic nie powinno się zdarzyc. W swojej BG mam skrzynię identyczną jak w GTR(poza przełożeniem 1 i 3) i zniosła ona niezliczoną ilośc strzałów ze sprzęgła tyle że moja mazda ma 103 KM :D Druga sprawa w GTR to obsługa takiego samochodu. Skrzynię w tym aucie przed rozpoczęciem jakichkolwiek zabaw należy przejrzec(wymiana łożysk itp) bo żaden z tych samochodów nie jest świeży a na 100% nie miał lekkiego życia.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez shady » 26 wrz 2006, 22:58

tomekrvf wlasnie zgadzam sie GTR to rajdowka, no i czy to szuter czy asfalt, to ma jechac.....no a skrzynia, coz w pezotach czesto szly dyferencjaly.....w madzi na skrzynie trzeba uwazac, co do kjs wlasnie najbardziej mnie interesuje tam zuzycie paliwa, co do strzalow ze sprzegla to slyszalem ze cos sie wzmacnia przy przeniesieniu napedu, ale a skrzyni nie slyszalem, ale chyba(pewnie napewno skoro tak to potwierdzacie) cos jest w tym co do skrzyni bo u mnie 2-ka przy wrzucaniu z 1-nki na jeszcze wyysokich obrotach, tez nie zawsze chce sie wbic, pare razy zgrzytnelo <glupek2> <killer> :( a gtx ile spali??
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez leddi » 26 wrz 2006, 23:48

Hmm, spalanie waha się na poziomie od 7.5 do 40l w zależności jak się jeździ <lol> takie są moje wyniki spalania GTRka seryjną. Jeżeli chodzi o skrzynię to jest bardzo dobra tyle że nowa i jeżeli jeździ się z głową, bo niektórzy mistrzowie prostej <killer> chcieliby się popisać i zapiszczeć czterema kołami <glupek2> <killer> , jedyny feler to tzw. dupka :D która przenosi napęd na tył ale jest na nią patent i nie powinna stwarzać problemów :] Jeżdżę GTRą od 5 lat i jest we beściak <jupi> na szutry i śliskie niesamowity samochód, na asfalt też luzik ale ciężko jest powalczyć z silną ośką ;) Temat skrzyni to temat rzeka, wymienić wszystkie łożyska? spoko jakieś 7tyś PLN hahaha lepiej kupić nową, rozebrać, poprawić niedoróbki fabryki i heja :D Z ciekawostek np. podczas spokojnej jazdy przy ok.120km/h wysypały mi się 3 zęby na kole 3 biegu hahaha Także wszystko jest możliwe bo wszystko jest stare a nie nowe <lol> A propo jak ktoś potrzebuje jakichś gratów do skrzyni GTR to mam kilka w częściach :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 gru 2003, 19:26
Posty: 16
Skąd: Lublin/okolice Londynu
Auto: Mazda 323 GTR/Astra 1.4

Postprzez tomekrvf » 27 wrz 2006, 00:28

leddi napisał(a):wymienić wszystkie łożyska? spoko jakieś 7tyś PLN

Aż tyle to w oryginale nawet nie wyjdzie. Wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni oprócz dwóch na wałku atakującym w transferze i operacja wraz z nowymi podkładkami do regulacji napięcia wstępnego(oczywiście ori)zamknęła się w około 1000PLN(z uszczelniaczami w środku skrzyni i wjściem z transferu) Dzięki uprzejmości Auto2000 łożyska ustawiłem specjalnym narzędziem mazdy przewidzianym do tego także nic na oko.Co do lożysk to dwa są niedostępne w zamienniku i trzeba kupic ori za okolo 160 PLN/sztuka. Reszta SKF, NTN, Koyo.
Skrzynia właśnie przechodzi testy – na razie wynik pozytywny :D
PS Skrzynia może jest dobra ale ostatnio miałem okazję porównac ją ze skrzynią od Evo VIII. Skrzynka od mazdy wygląda tak jakby była przeznaczona do roweru w porówniu z tą od Evo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Sokool » 27 wrz 2006, 12:33

tomekrvf napisał(a):PS Skrzynia może jest dobra ale ostatnio miałem okazję porównac ją ze skrzynią od Evo VIII. Skrzynka od mazdy wygląda tak jakby była przeznaczona do roweru w porówniu z tą od Evo

Tyle że pewnie ta od evo kosztuje tyle co cała GTRka :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez leddi » 27 wrz 2006, 21:12

tomekrvf napisał(a):Aż tyle to w oryginale nawet nie wyjdzie


Mówiłem o wszystkich łożyskach w skrzyni :D A jeżeli chodzi tylko o te na zewnątrz wałków to faktycznie tania impreza <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 gru 2003, 19:26
Posty: 16
Skąd: Lublin/okolice Londynu
Auto: Mazda 323 GTR/Astra 1.4

Postprzez shady » 27 wrz 2006, 22:09

jedyny feler to tzw. dupka która przenosi napęd na tył ale jest na nią patent
no wlasnie o tym slyszalem cosik, hmmm mysle ze do kjs ow narazie tansze auto sobie raczej musze znalezc :] 323f bg bardzieej mi sie podoba niz gtr tylko ze gtr to wlasnie cos fajnego do rajdow :] a 2 auta takie to hmm nie na moja kieszen ani najblizszych w domu hehe
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez mpwt » 29 wrz 2006, 17:16

Zgadzam się z Leddim :) Rekord najmniejszego spalania mojego GTX to 7,6l/100km. Rekord ten ustanowiła moja dziewczyna na trasie <jupi> Ile to pali jak szaleję to nie wiem i chyba za bardzo nie chcę wiedzieć. Największe zmierzone spalanie to 13l/100km.

A co do wytrzymałości. Mój GTX jest niemal seryjny (wymieniony na większy IC, co zwiększyło doładowanie do 0,7 bara) i cały czas się bronię przed ludźmi z mojego otoczenia żeby w nim nic nie robić. Moc w zupełności wystarcza i po 9 miesiącach jazdy nic się złego nie dzieje (zaliczony jeden zimowy KJS, treningi na placykach zimą, wyścig z podobno najszybszą Hondą Civic 1,5 w Polsce). :)

Ale w tym wszystkim nie tyle martwi mnie wytrzymałość wyżej wspomnianych elementów co ich dostępność <głaszcze>

Ale może takie GT 4x4 było by w sam raz dla Ciebie?

A tak na marginesie, znajomy kupił Daihatsu Charade 4x4 za 1000 zł – silnik używany kupił za 350 zł. Z częściami (co dziwne) nie ma problemu, więc autko tanie do KJS. Pewnie się zimą spotkamy na KJS w trójkę z Tomkiem :D
Pozdrawiam!
Marcin jid:mpwt@marchewka.waw.pl
Mazda 323GTX '90 Ford Escort CL '97
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2006, 23:01
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: 323 GTX

Postprzez tomekrvf » 29 wrz 2006, 19:40

mpwt napisał(a):Pewnie się zimą spotkamy na KJS w trójkę z Tomkiem

To jest bardziej niż pewne :D Postaram wyrobic się na Puchar Jesieni.
mpwt napisał(a):Ale w tym wszystkim nie tyle martwi mnie wytrzymałość wyżej wspomnianych elementów co ich dostępność

Dostępnośc w ASO mazdy praktycznie od ręki. Inna sprawa to cena. Kompletny transfer tzw dupka jedyne 5000PLN. Tak z ciekawostek to kompletna nowa buda do GTRa kosztuje 35000PLN ale to już na zamówienie.

shady napisał(a):hmmm mysle ze do kjs ow narazie tansze auto sobie raczej musze znalezc

Kup Subaru Justy. Ten samochód naprawdę jest niesamowity. Nie trzeba miec 200konnego potwora żeby wygrywac(przynajmniej zimą)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Puhcio » 29 wrz 2006, 19:53

Czym się różni BG GTX od GTR ? :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez tomekrvf » 29 wrz 2006, 20:03

Turbiną, hamulcami, zawieszeniem, kołami, silnikiem
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Puhcio » 29 wrz 2006, 20:09

No dobra, ale który jest który :P Który jest mocniejszy, czy oba są AWD ? :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez tomekrvf » 29 wrz 2006, 20:10

GTR jest mocniejszy. Wszystkie są Full Time 4WD Tak jak moja biała madzia <serce>
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Orin » 29 wrz 2006, 20:46

tomekrvf napisał(a):Wszystkie są Full Time 4WD Tak jak moja biała madzia


I moja :D Już się nie mogę doczekać na zimę <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323