Strona 1 z 1

Wydłużona praca wentylatora chłodnicy

PostNapisane: 20 sie 2006, 02:56
przez klm84
;) Panowie pomozcie! Po kazdej jezdzie gasze motor ponownie wlaczam zaplon i wenty-
lator chlodnicy pracuje 3 do 4-ech minut . Czy to normalka? Np. Poczte czy sklep zamy-
kaja ja nie moge zostawic auta (z zalaczonym zaplonem) musze czekac i sklep mi zamy-
kaja itd..Takie czekanie 3 lub 4 min jet klopotliwe np mam termin itd.. Czy nie mozna tego wentylatora podlaczyc osobno pomijajac zaplon? Poziom plynu w chlodnicy jest w normie,poziom oleju wsilniku tez ok. Czekam na porade fachowca. ;)

PostNapisane: 20 sie 2006, 10:34
przez Sokool
Było już na forum o pracy wentylatora. Po prostu zgaś silnik, zamknij auto i się wentylatorem nie przejmuj.

PostNapisane: 20 sie 2006, 12:43
przez Winetou
poza tym nie zapomnij o przeczytaniu regulaminu i zastosowaniu się do niego

mazda323F sil 1.6 BG rok 90 wentylator

PostNapisane: 20 sie 2006, 14:48
przez klm84
Tak zrobilem 1 raz zgasilem silnik i przyszlem po obiedzie z restauracji do auta i pod autem byl wyciekajacy przez rurke (nadmiaru) z plastykowego pojemnika znajdujacego
sie z lewego boku chlodnicy i polaczonego nia, okolo pol litra plynu wycieklo pod samoch-
od na ulice. A wiec wylanczam silnik po jezdzie i silnik i chkodnica sa tak gorace chyba
nastepuje wrzenie gotowanie sie plynu i przez (rurke nadmiaru) wyplywa gotujacy sie plyn. Dlatego pytam o porade . Co mam zrobic zapytac ludzi mysle majacych ten sam sa-
mochod taki jak mam ja i zglaszam sie do Was. Bo przecietny czlowiek nie zna tego tematu.Jakie moga byc przyczyny pow, zachowan auta. Czytalem forum i nic o tym nie-
znalazlem. Dlatego po jezdzie ponownie wlanczam zaplon i wentylator studzi te chlodnice
i silnik ale pytam czy to tak musi byc czy to NORMALNE. Bo 4 min wydaje mi sie przydlugo.Andrzej

PostNapisane: 20 sie 2006, 21:29
przez tomekrvf
Ja przed wyłączeniem silnika czekam aż wyłączy się wentylator. Jeśli silnik nie pracuje nie obiegu cieczy i silnik nie schładza się mimo pracy wentylatora.
Najpierw sprawdź czy masz dobry korek chłodnicy.
Na nagrzanym silniku aż do włączenia wentylatorów, przewody układu chłodzenia powinne byc twarde. Jest to znak że układ pracuje pod ciśnieniem wyznaczonym przez ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego w korku(wartośc przy jakim się otwiera korek jest wytłoczona na nim/nadrukowana na naklejce)
Jedna rzecz którą bardzo często zauważam w starszych samochodach to kompletnie zasyfiony układ chłodzenia. Niestety jakoś tak jest że płyn w układzie chłodzenia nie jest wymieniany wtedy kiedy trzeba. To też może byc przyczyna długiej pracy wentylatora. Skrajnością jest rozpuszczenie przez płyn łopatek pompy wodnej.
W mojej BG BP SOHC wentylator nie chodzi nigdy dłużej jak minutę mimo ostrego katowania na 1 i 2 biegu. Tyle że silnik dostał kurację przeczyszczającą w postaci dosyc mocnego roztworu kreta. Tyle syfu wywaliło że szok.

PostNapisane: 20 sie 2006, 21:40
przez GofNet
1. Na 100% masz płyn chłodzący a nie wodę?
2. Przeczyść układ chłodzenia:
tomekrvf napisał(a):w postaci dosyc mocnego roztworu kreta.
Najlepiej później przepłucz pod ciśnieniem.
3. Zimą nie masz problemów z ogrzewaniam?

PostNapisane: 20 sie 2006, 23:45
przez tomekrvf
GofNet napisał(a):Najlepiej później przepłucz pod ciśnieniem.

I to nie jeden raz. Z tym kretem to zabawa dla ludzi o mocnych nerwach. Żaden środek do płukania układu chłodzenia nie daje takich efektów. Po wlaniu kreta, korek od chłodnicy zamienia się w gejzer. Zabawa z kretem na własną odpowiedzialnośc! Zbyt mocny roztwór i zbyt długie pozostawienie go w układzie może zniszczyc chłodnicę i nagrzewnicę!!!

PostNapisane: 22 sie 2006, 01:11
przez klm84
Bardzo dziekuje za dobra porade.Naqpewno tak zrobie. Mialem Kiedys Forda Aerostara i sam tak czyscilem
chlodnice wlalem 3- butelki octu 10% wego tak wyczyscilo , ze male dziurki sie porobily i wycieki z chlodnicy
Mialem nauczke wiec musze teraz byc ostroznym by nienarobic szkody.Ta mazde mam 2-mce i nie wiem czy
ktos wymienial plyn.Serdecznie Wam dziekuje .(mazda jezdzila jedna nauczycielka starsza jest dokumentac
ja warsztatowany wsz. na czas wymieniane) moze plynu nie wymieniono.POZDRAWIAM WAS Andrzej ;)

PostNapisane: 22 sie 2006, 13:17
przez klm84
Tomekrvf jak sie nazywa fachowo ten roztwor kreta czy v.3.8 ? Mieszkam w Berlinie
i pod jaka nazwa bedzie tutaj ten plyn roztwor? Morze wiesz na jakiej str jaki adres znajde schemat silnika
mojej mazdy? Pozdrawiam zycze milego dnia Andrzej. :) :)

PostNapisane: 22 sie 2006, 13:24
przez tomekrvf
klm84 napisał(a):Tomekrvf jak sie nazywa fachowo ten roztwor kreta czy v.3.8 ?

Kret to zwykły udrażniacz do rur. :D Jest w proszku albo w płynie. Kupisz go w każdym supermarkecie.

PostNapisane: 22 sie 2006, 13:32
przez klm84
dzieki Andrzej

PostNapisane: 22 sie 2006, 19:27
przez GofNet
klm84 napisał(a):na jakiej str jaki adres znajde schemat silnika
mojej mazdy?
klm84 napisał(a):ten roztwor kreta czy v.3.8?
Sam nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak blisko niego jesteś ;).