Strona 1 z 1

kolektor wydechowy

PostNapisane: 23 lip 2006, 04:43
przez pepe24
Mam pytanko
Zauważyłem ze mam pęknięty kolektor wydechowy. Załatwiłem sobie inny ale od 1300 16V i jest trochę inny ma wyprowadzenie osobno z każdego kanału z głowicy czterech rur złączony na końcu w jedność. Natomiast mój jest inny wygłąda jak by był zlany w jedność. Ja mam pojemność 1600. Czy będzie pasował ten kolektor i ewentualnie czy nie będzie ruznicy w pracy silnika?Może juz ktoś doświadczył podobnej wymiany?
Proszę o porade.

PostNapisane: 23 lip 2006, 10:08
przez toady
Jezeli ten kolektor bedzie pasowal do bloku silnika to powinno dzialac.
Mam wrazenie, ze jestes pierwszym smialkiem, ktory sie na to porywa i bedziesz mial okazje podzielic sie z nami doswiadczeniami :)

P.S. Mam 1.6i 16V i moj kolektor wyglada jakby 4 rury idace w dol i laczace sie w jedną.
Zrobie dzis zdjecie i wkleje, to sobie porownasz.

PostNapisane: 24 lip 2006, 14:26
przez Grzyby
pepe24 – doczytaj proszę regulamin i popraw temat

PostNapisane: 13 wrz 2006, 15:42
przez Xus
podlacze sie z pytaniem do watku czy ktos juz robil sobie kolektor na zamowienie do mx-3 1,6 jaka jest jego cena i czas oczekiwania na niego?

a moze pasuje z jakiesgos innego auta chodzi mi jakis lepszy niz mam teraz bo jest tragiczny zakoczony katalizatorem;/

4w1 lub 4/2w1

PostNapisane: 14 wrz 2006, 19:25
przez carlo80
dolaczam sie do pytania :]

czy pasuje kolektor z 323f 1600 do 323bg 1300?

Ktos ma jakies doswiadczenia?

PostNapisane: 5 paź 2006, 09:30
przez carlo80
nikt nie pomoze ? nikt nie wie?

PostNapisane: 16 paź 2006, 23:43
przez corey
pasuje na 100%

kolektor w 1.3 jest stalowy rurowy , jest mega niedopracowany , przerabialismy i szlifwalismy juz taki kolektor , po portingu i szlifie roznica jest zauwazalna

PostNapisane: 17 paź 2006, 09:05
przez Pyton162
moze warto podpasowac kolektor od poloneza caro plus 4w2w1 , tak wyglada:
Obrazek
ja jestem na etapie dopasowywania tego kolektora do mojego fiata

PostNapisane: 17 paź 2006, 23:35
przez carlo80
ten z caro , wyglada na pewno lepiej od mazdowskiego gdzie krotkie sa ramiona i zlaczone prawie od razu w jednosc.
CZy sama polerka i ewentualny szlif da zauwazalna zmiane w pracy auta?
Corey, robiles taka poprawke w aucie?

Czy zmieniac jednak na kolektor chociazby z caro , a jak nie to na mazdowski 323 z 1600cm3?
[/b]

PostNapisane: 18 paź 2006, 23:14
przez corey
Obrazek


tutaj niedokonczony , zeszlifowalismy jeszcze wejscia na rurkach
w seri byly wystajace bomble nawet na pol centymetra!!!

Obrazek

silnik bardziej elastyczny i lepiej sie wkreca

roznica nie kolosalna ale odczuwalna

PostNapisane: 18 paź 2006, 23:16
przez corey
ogolnie kolektor z caro bym sobie darowal

PostNapisane: 5 cze 2007, 20:24
przez check
jako,że temat jest o kolektorze to pozwólcie,że się przyłącze.. otóż mam pytanie.Czy kolektor będzie pasował z 323f bg 1.6 16v do 323f bg 1.8 16v SOHC ?
Pozdrawiam,Kamil :)

PostNapisane: 5 cze 2007, 20:30
przez carlo80
na oko to powinien z tego co widzialem :)

PostNapisane: 5 cze 2007, 20:44
przez tekknoraver
Corey może pytanie i laikowate...ale jak się wykonuje taką polerkę?bo u mnie coś chyba się stało z kolektorem że auto nieprzyjemnie chodzi przy mocniejszym ruszaniu i coś osłabło do 2.5 tyś...i myślę ze przy okazji robienia tego to można by i taki szlif zrobić...

PostNapisane: 5 cze 2007, 21:59
przez check
carlo80 napisał(a):na oko to powinien z tego co widzialem

ciekawe jak jest w praktyce.. może ktoś miał z tym doczynienia i wie na 100% ??

A jak z kolektorem ssącym będzie pasował z 1.6 16V do 1.8 SOHC ??
Pozdrawiam,Kamil . :)