Ukręcona / pęknieta szpilka od pokrywy zaworów M323/BG 1.3

Postprzez norbi » 18 lip 2006, 23:22

Witam, temat cześciowo porady częściowo warsztat ;) więc nie bijcie.
Naprawiałem dziś swoj bolid wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów i stała się rzecz przykra, a dokładnie w czasie dokręcania bez jakiejś dużej siły pękła szpilka trzymająca pokrywę zaworów – dokładnie środkowa od strony chłodnicy.
Przejechałem autem 20km i w miejscu gdzie ona ma trzymać nie wydostaje się olej ale nie wiadomo co będzie poźniej. Z obserwacji wynika ze uwalilo się deko nad glowica i teraz pytanie jak sie zabrac do wydostania pozostałości?

Druga rzecz to taka, że widać od góry jak by przyrdzewiałe przez pół było na szpilce... wiec myśle że dlatego strzeliła – gdzie najlepiej dorwać takie szpilki?

Dziękuję z góry za pomoc.
norbi
 

Postprzez magicadm » 19 lip 2006, 08:25

Są firmy zajmujące się profesjonalnie naprawą gwintów. Są do kupienia specjalme "wykrętaki" do urwanych śrub/szpilek.
Jezeli nie da rady wykręcić – rozwiercasz, nacinasz nowy-wiekszy gwint – każdy, kto ma tokarkę dorobi Tobie nową szpilkę na wymiar.
Jest jeszcze metoda Holi-coli naprawy gwintów...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez TALREP » 19 lip 2006, 10:58

jesli szpilka jest mocno zardzewiala (rdza trzyma srube) to wykretakiem moze sie okazac ze nie da rady, ale sprobowac zawsze mozna :) a co to za metoda Holi-Coli ;)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez magicadm » 19 lip 2006, 11:36

TALREP napisał(a): a co to za metoda Holi-Coli ;)

Z tego co kojarzę to polega na wkręceniu w rozwiercony otwór specjanej sprzężyny, w którą wkręcamy nową śrubę.


W sumie, to internet pęka od firm naprawiających gwinty....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Hazu » 19 lip 2006, 12:08

norbi moim zdaniem olej sprawę skoro olej Ci nie cieknie jak bedziesz potrzebował silnik jeszcze rozbierać to wtedy sie bedziesz martwił.
a skoro urwała się przy dokrecanu to nie będzie problemu żeby ja wykręcic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 24 lip 2006, 14:55

norbi – może doczytasz regulamin i nazwiesz poprawnie temat?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukasz 323C » 24 lip 2006, 15:32

Tez miałem taki problem jak ty i chyba nawet urwała mi się ta sama śruba. Z tym ze w Z5 śruby mocujące pokrywę zaworów są wkręcane do głowicy w ten sposób ze wychodzą na wylot, głowica na skraju ma wypuszczony kant, wiec bez problemu punktakiem zrobiłem punkt na urwanej śrubie i wywierciłem otwór. Zrobiłem to wiertłem pod taki sam gwint, jaki był oryginalnie. Potem komplet gwintowniku od 1 do 3 jak się nie mylę to chyba M6 i jazda nowa śruba i wszystko cacy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323