Różnice w budowie i osprzęcie silników B3/B6/BP

Postprzez PumaRST » 14 lip 2006, 20:46

Witam,

na wstepie napisze skąd wzieło sie pytanie.
Kupiłem mazde 323 BG z 1994 roku 1,6 16V. niesety świece były tak dawno temu wymieniane że ostatnia sie urwała i musiałem ściągnąć głowice. Jak już miałem zrobioną głowice uszczelki itp, zabrałem sie do składania. Niestety okazało sie że mam złą uszczelke pod głowicę (nie porównałem ze starą dopiero sie zorjętowałem jak ją położyłem na bliku). :(

Po pomiarze cylindra wyszło mi że ma 71mm a w uszczelce 78mm (wszystko w zaokrągleniu). Poszperałem troche i wyszło mi że mam silnik 1,3 16v co mnie zasmuciło :( (szkopy podmieniły bez żadnego wpisu).

I teraz do sedna sprawy.

Potrzebne mi są informacje dotyczące różnic miedzy tymi 3 silnikami. w głównej mieże chodzi mi o osprzęt taki jak:
1) kolektory,
2) przepustnice,
3) komputery oraz inne czujniki elektroniczne,
4) wałki rozrządu,
5) zawory,
6) wtryski
7) i wszystko to co różni te silniki od siebie.

Zapewne jakiś czas pojeżdżae tym co jest ale bede myslał nad swapem i zraci tego że najłatwiej według mnie bedzie wsadzić sohc to prosze o podanie różnic.

Swoja drogą chce sprawdzić jaki mam komputer – od którego silnika i ogólnie osprzet.

Bardzo byłbym wdzieczny za informacje a najlepiej poparte zdjęciami. Oczywiście tego co sie da zrobić ;)


Pozdrawiam

Puma
Ostatnio edytowano 18 lip 2006, 12:32 przez PumaRST, łącznie edytowano 1 raz
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez magicadm » 17 lip 2006, 13:00

Edit Grzyby:
Pozwoliłem sobie na drobna korektę.


Mysz&Puma napisał(a):Niestety okazało sie że mam złą uszczelke pod głowicę (nie porównałem ze starą dopiero sie zorjętowałem jak ją położyłem na bliku). :(

Po pomiarze cylindra wyszło mi że ma 71mm a w uszczelce 78mm (wszystko w zaokrągleniu).


Niekoniecznie – w moim poprzednim autku też uszczelka miałą o kilka (5mm) większą średnicę niż cylinder – i była na 100% OK
Ostatnio edytowano 17 lip 2006, 13:11 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 17 lip 2006, 23:15

Mysz&Puma napisał(a):magicadm nie kolega miał rozebrany silnik i zdał sobie sprawe że miało być 1,6 a jest 1,3!!


Mogę w takim razie tylko dodać, że ne jesteś jedyny... ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grzyby » 18 lip 2006, 12:37

Troszkę tu posprzątałem.
Proszę o przestrzeganie regulaminu
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323