Obroty silnika – nie spadają poniżej 3 tysięcy

Witam wszystkich! Potrzebuję szybkiej pomocy. Mam Mazde 323 1,6 16v z 1993 roku. Niedawno pękł kolektor szumów ( takie plastikowe coś, na rurze wchodzącej do kolektora. Po wymianie od razu zaczęły szaleć obroty. Dokładnie po odpaleniu silnika obroty ciągle są około 3200. Nie da się ich zmniejszyć, wyrególować itp. Znajomy podejrzewa uszczelkę pod głowicą, ale była 3 miesiące temu wymieniana. Może to być jeszcze termostat, ale rura od silnika do chłodnicy jest ciepła, więc termostat chyba puszcza płyn. Najgorsza opcja to chyba pęknięta głowica. Może ktoś ma jakieś pojęcie, co to może być?? W chłodnicy robi się zaraz po odpaleniu ciśnienie, aż lekko pękła na plastiku od góry i wypluwa płyn na silnik. Dodam tylko, że kolektor szumów pękł podczas jazdy na gazie. Proszę o pomoc, mam ograniczone fundusze i nie wiem, co robić. Pozdrawiam