silniczek krokowy

Witam. mam pytanie – ponieważ wszystko wskazuje na to, że mam niesprawny silniczek krokowy (nierówne, wysokie obroty) mam pytanie – jak się do niego "dobrać"? czy jest to gdzieś opisane? Ewentualnie posłucham jakichś porad. Marcin
Cysiek napisał(a):Może zaczniesz od tych rzeczy.
marcin323kombi napisał(a):czy jest to gdzieś opisane?
toady napisał(a):Dalej uwazasz, ze powinien zaczac od wymieniania?
toady napisał(a):Wymiana kopułki (40pln), swiec (60pln) i kabli (80-240pln) to wydatek ~300pln
Cysiek napisał(a):świece NGK to 32zł
Cysiek napisał(a):Kable WN to do 100zł kupi i też bedą dobre.
marcin323kombi napisał(a):wszystko wskazuje na to, że mam niesprawny silniczek krokowy
tadziol napisał(a):rzez 11lat pracy mazdach go nie zauwazyłem
tadziol napisał(a):nie tą od połozenia krańcowego,tylko by-pass
Posiadany przez Ciebie model jest z lat 90'tych. Najpewniej posiadasz silnik 16v, które były produkowane od 1992r.marcin323kombi napisał(a):moja mazda to model z lat 80tych
Chodzi o to,że pracą silnika zarządza komputer pokładowy. Jeżeli chcesz zakodować mu nowe parametry, to powinieneś przełączyć go w stan serwisowy, wprowadzić modyfikacje i powrócić do poprzedniego trybu (opis procedury na znajdziesz FORUM).marcin323kombi napisał(a):nie podejrzewam, że ma jakieś wyjście pod komputer
A jednak jest. Znajdziesz go przy przepustnicy!tadziol napisał(a):mazdach go nie zauwazyłem
<czytaj> Fotorelacja "Czyszczenie przepustnicy" – na problemy z wolnymi obrotamidex-ter napisał(a):Zdejmujesz wszystkie przewody, które dochodzą do tego ustrojstwa z przepustnicą – mam tu na myśli zarówno to od powietrza, jak i od paliwa.Następnie odczepiasz linkę od gazu i odkręcasz cztery śruby i masz już wszystko w ręku. Od dołu masz silnik krokowy przykręcony na gwiazdkę – tak mi się zdaje – zdejmujesz i czyścisz. Możesz mu ewentualnie zapodać 12V na sucho i zobaczysz, jak Ci chodzi silniczek – ja tak sprawdzałem.Przy montażu zwróć uwagę, żeby założyć nową uszczelkę miedzy tą całą obudową przepustnicy, a resztą dolotu – mi tam lewe powietrze łapał i obroty przez to falowały.
toady napisał(a):Widocznie slabo szukales i malo robiles.
GofNet napisał(a):A jednak jest. Znajdziesz go przy przepustnicy!
marcin323kombi napisał(a):moja mazda to model z lat 80tych
tadziol napisał(a):wyjasnijcie mi panowie zasadę działania "silnika krokowego" zasilanego dwoma przewodami
Jak na deklu zaworowym nie masz napisane "16 valve", to masz 8v. Choć dziwne to jest, to do dziś żyłem w przekonaniu, iż od 1992 roku Mazda produkowała wyłącznie jednostki 16v w Mazdach 323. Może to składak? Któż to wie...marcin323kombi napisał(a):TAK mam autko z 1993 roku – tak stoi w papierach, a silnik ośmiosaworowy
toady napisał(a):to dla purystow jezykowych,
toady napisał(a):styki TEN (TestEnable)
toady napisał(a):ale mechanikow, warsztatowcow i uzytkownikow serdecznie wali jak ta czesc dziala w teorii
toady napisał(a):Jezeli kolejne Twoje porady maja byc w podosbym stylu to ja juz dziekuje.
Pozdrawiamtadziol napisał(a):Najlepsza kobieta, to taka jak niemowlę... co do ręki, to do buzi...