koło zamachowe – odciążanie
 Napisane: 1 maja 2006, 19:47
Napisane: 1 maja 2006, 19:47Witam, czy ktoś z Was próbował już odciążyć koło zamachowe? Podobno pozwala to na lepsze wkręcanie sią auta na obroty? Prosibym o jakieś opinie.
			 Napisane: 1 maja 2006, 19:47
Napisane: 1 maja 2006, 19:47 Napisane: 1 maja 2006, 22:13
Napisane: 1 maja 2006, 22:13 Napisane: 1 maja 2006, 22:53
Napisane: 1 maja 2006, 22:53 Napisane: 2 maja 2006, 10:56
Napisane: 2 maja 2006, 10:56 Napisane: 2 maja 2006, 23:17
Napisane: 2 maja 2006, 23:17 Napisane: 2 maja 2006, 23:52
Napisane: 2 maja 2006, 23:52KOCIHOTEL napisał(a):GT ma mocy w nadmiarze(mój 140PS),po co w nim robić jakieś zmiany??
KOCIHOTEL napisał(a):Będzie nierówno pracował na wolnych obrotach
 Napisane: 3 maja 2006, 22:04
Napisane: 3 maja 2006, 22:04KOCIHOTEL napisał(a):Będzie nierówno pracował na wolnych obrotach,ale będzie się lepiej wkręcał na obroty.GT ma mocy w nadmiarze(mój 140PS),po co w nim robić jakieś zmiany??
 Napisane: 4 maja 2006, 09:01
Napisane: 4 maja 2006, 09:01zio napisał(a):ale za to moze zwalniac lub byc slabczy przy jezdzie np pod gorke i przy wiekszym obciazeniu...
Riki napisał(a):Z tego co mi sie wydaje szybciej osiagniesz moc maksymalna ale masz gorszy moment obrotowy... pewnie pogorszy sie elastycznosc

 Napisane: 4 maja 2006, 09:38
Napisane: 4 maja 2006, 09:38 Napisane: 4 maja 2006, 11:59
Napisane: 4 maja 2006, 11:59 Napisane: 4 maja 2006, 12:34
Napisane: 4 maja 2006, 12:34MartiniS napisał(a):ale skąd teraz wziąć energie w momencie kiedy silnik będzie chciał ją pobrać gdy dany tłok nie będzie w suwie pracy
 Napisane: 4 maja 2006, 13:26
Napisane: 4 maja 2006, 13:26tomekrvf napisał(a):zmniejszyć moment bezwładności żeby nierównomierność biegu jałowego była na niższym poziomie.
tomekrvf napisał(a):w kole zamachowym zgromadzona jest duża "rezerwa" momentu bezwładności
 Napisane: 4 maja 2006, 14:59
Napisane: 4 maja 2006, 14:59MartiniS napisał(a):Tylko po co? Przecież to zwieksza spalanie...energia nie bierze sie znikad
 Napisane: 4 maja 2006, 22:09
Napisane: 4 maja 2006, 22:09tomekrvf napisał(a):Spalanie się nie zwiększy. Ta sama siła pochodząca od spalania w cylindrze poruszając lżejsze koło zamachowe spowoduje większy przyrost prędkości obrotowej i większy spadek podczas suwu sprężania. Energia takiego wirującego układu będzie mniejsza. A energia bierze się tylko ze spalania paliwa a koło zamachowe jest tylko jej akumulatorem. Z kolei większe straty będą na cięższym kole zamachowym gdyż trzeba więcej energii dostarczyć żeby rozpędzić koło do określonej prędkości obrotowej.
tomekrvf napisał(a):kole zamachowym zgromadzona jest duża "rezerwa" momentu bezwładności
 Napisane: 5 maja 2006, 09:18
Napisane: 5 maja 2006, 09:18MartiniS napisał(a):zatem czemus pewnie sluzy skoro jest zastosowany – a sluzy stabilizacji drgan wału. I tyle
MartiniS napisał(a):Tu tez sie nie zrozumielismy...
 Napisane: 18 cze 2007, 12:16
Napisane: 18 cze 2007, 12:16 Napisane: 22 cze 2007, 10:44
Napisane: 22 cze 2007, 10:44