koło zamachowe – odciążanie

Witam, czy ktoś z Was próbował już odciążyć koło zamachowe? Podobno pozwala to na lepsze wkręcanie sią auta na obroty? Prosibym o jakieś opinie.
KOCIHOTEL napisał(a):GT ma mocy w nadmiarze(mój 140PS),po co w nim robić jakieś zmiany??
KOCIHOTEL napisał(a):Będzie nierówno pracował na wolnych obrotach
KOCIHOTEL napisał(a):Będzie nierówno pracował na wolnych obrotach,ale będzie się lepiej wkręcał na obroty.GT ma mocy w nadmiarze(mój 140PS),po co w nim robić jakieś zmiany??
zio napisał(a):ale za to moze zwalniac lub byc slabczy przy jezdzie np pod gorke i przy wiekszym obciazeniu...
Riki napisał(a):Z tego co mi sie wydaje szybciej osiagniesz moc maksymalna ale masz gorszy moment obrotowy... pewnie pogorszy sie elastycznosc
MartiniS napisał(a):ale skąd teraz wziąć energie w momencie kiedy silnik będzie chciał ją pobrać gdy dany tłok nie będzie w suwie pracy
tomekrvf napisał(a):zmniejszyć moment bezwładności żeby nierównomierność biegu jałowego była na niższym poziomie.
tomekrvf napisał(a):w kole zamachowym zgromadzona jest duża "rezerwa" momentu bezwładności
MartiniS napisał(a):Tylko po co? Przecież to zwieksza spalanie...energia nie bierze sie znikad
tomekrvf napisał(a):Spalanie się nie zwiększy. Ta sama siła pochodząca od spalania w cylindrze poruszając lżejsze koło zamachowe spowoduje większy przyrost prędkości obrotowej i większy spadek podczas suwu sprężania. Energia takiego wirującego układu będzie mniejsza. A energia bierze się tylko ze spalania paliwa a koło zamachowe jest tylko jej akumulatorem. Z kolei większe straty będą na cięższym kole zamachowym gdyż trzeba więcej energii dostarczyć żeby rozpędzić koło do określonej prędkości obrotowej.
tomekrvf napisał(a):kole zamachowym zgromadzona jest duża "rezerwa" momentu bezwładności
MartiniS napisał(a):zatem czemus pewnie sluzy skoro jest zastosowany – a sluzy stabilizacji drgan wału. I tyle
MartiniS napisał(a):Tu tez sie nie zrozumielismy...