Strona 1 z 2

8V vs. 16V

PostNapisane: 28 kwi 2004, 23:08
przez dizzi
czym to sie różni w codziennym uytku czy jakoś inaczej to ma wpływ na jazde po co jest 16 jak może by 8 oco chodzi jakby ?

PostNapisane: 28 kwi 2004, 23:12
przez luca
Lepsze (dokładniejsze), dozowanie paliwa i odprowadzanie spalin w 16V. Teoretycznie lepsze wykorzystanie paliwa, a co za tym idzie jednostka jest oszczędniejsza i dynamiczniejsza.

PostNapisane: 28 kwi 2004, 23:37
przez marek
ale 16V ma zawsze wyżej położony max moment obrotowy przez co jest mniej elastyczna od 8V

PostNapisane: 29 kwi 2004, 20:34
przez kaktus
Czym więcej zaworów tym lepiej bo jest szybsza i łatwiejsza wymiana spalin ze świerzą mieszanką paliwową a to daje większą moc hahaha

PostNapisane: 29 kwi 2004, 22:33
przez Gr00bY
Nie koniecznie 16v musi być mniej elastyczne niż 8v. Często jest tak samo elastyczne, a dużo mocniejsze na górze. Wszystko zależy co producent przewidział i jak wałkami zamieszał momentem obrotowym (u mnie jest 16v DOHC, a jest nawet elastycznie).

PostNapisane: 29 kwi 2004, 23:43
przez Paweł
FP i FS to bardzo elastyczne silniki, ale subiektywne odczucie jest takie, ze 8v jest elastyczniejsze od 16v. Zreszta jest to prawda, bo zwykle porownuje sie silniki o takich samych mocach i momentach, gdzie wartosci te dla 16v sa zwykle osiagane tylko na chwile i w gornym zakresie obrotow.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 kwi 2004, 08:37
przez xXx
Potwierdzam to co pisze Tco i Marek...proponuję również używać stwierdzenia 2 lub 4 zawory na cylinder, bo w V6 czyli u mnie jest troszkę więcej niż 16 hehe.

Pozdro

PostNapisane: 30 kwi 2004, 20:22
przez marek
Pisząc o tym że silniki z 4 zaworami na cylinder są mniej elastyczne miałem na myśli silniki standardowe tzn. bez zmiennych faz rozrządu itp. i o takiej samej mocy jak silnik 2 zaworowy. Silnik z 4 zaworami i o zmiennych fazach rozrządu może być elastyczniejszy niż 2 zaworowy.

PS. U nas Patryk są 24 zawory :) i 4 wałki rozrządu :) a nie jakieś tam "16V"

PostNapisane: 30 kwi 2004, 22:04
przez majsterm
a co sodzicie o 12v OHC???

PostNapisane: 3 maja 2004, 20:49
przez Adam626GD
ja mam 12v OHC (FE), ale nie mam porownania do innego silnika np FE 8V. W kazdym razie jakos daje rade, mozna krecic na 6krpm, jest spoko. nie 16V ale tez i nie 8. dół imho słaby

PostNapisane: 3 maja 2004, 21:39
przez xXx
Marek, 4 wałki to jest to......a tak na marginesie to ja wiedziałem o tym ;)

PostNapisane: 3 maja 2004, 23:47
przez marek
Marek, 4 wałki to jest to......a tak na marginesie to ja wiedziałem o tym


Wiem że wiedziałeś, tak sobie pisałem dla poprawienia humoru :)

PostNapisane: 4 maja 2004, 22:07
przez majsterm
Adam626GD napisał(a):ja mam 12v OHC (FE),...., mozna krecic na 6krpm,


nawet do 8,5krpm sie krecą i nie jest źle, a fakt faktem to kopa mają dużo lepszego ja 8v!!! :D

PostNapisane: 4 maja 2004, 22:09
przez Adam626GD
które się kręcą tak wysoko ??

PostNapisane: 4 maja 2004, 22:27
przez xXx
Marku, wiesz ja wiem że Ty wiedziałeś że ja wiedziałem, ale napisałem to bo nie wiedziałem, że inni wiedzą, że ja wiem ;)

PostNapisane: 5 maja 2004, 00:07
przez MarekS
a ja miałem FE 8 zaw. w wersji GT 120 KM. To mialo speeda.Potem był FE 12 zaw.bez rewelki ale ok.Tak na marginesie to mam jeszcze ten silnik 120 KM,stoi w garażu i czeka na lepsze czasy.146 tyś przebiegu.Mniam.

PostNapisane: 5 maja 2004, 00:10
przez Adam626GD
zaraz pewnie dostaniesz oferty kupna.
Na allegro sa sporzedawane silniki 2.0i 16V ale bnardzo drogo – okolo 2kPLN

Jesli masz silnik 120KM to powienien on mieć głowicę G czyli FG sie powinien nazywać. A co za motor?

Silnik 8V a 16V

PostNapisane: 30 lip 2007, 05:15
przez LoboAlien
Witam mam dylemat czytałem już troche postów ale dalej nie wiem czym różni sie silnik 1.6 8V od 16V. Hmm pokrywą silnika, rozrządem czy czymś innym. A jesli nie koniecznie na silniku musi pisac 16V to jak to rozpoznać. ?? Moze wkoncu ktos racjonalnie mi to napisze. Bo teksty w stylu ze nie ma silnikow 16V SOHC sa dla mnie dziwne skoro książka serwisowa mi wyarznie mowi ze DOHC to silnik 1.8 16V a reszta to SOHC. Wiec jak to jest z tymi silnikami, jak poznac 8V a jak 16V ??

PostNapisane: 30 lip 2007, 10:40
przez Briareos
LoboAlien napisał(a):dalej nie wiem czym różni sie silnik 1.6 8V od 16V

Osiągami w górnym zakresie obrotów :) Wbrew powszechnym opiniom, "doły" mają niemal identyczne, tylko skrzynie zwykle inne i stąd różnice.

LoboAlien napisał(a):Bo teksty w stylu ze nie ma silnikow 16V SOHC sa dla mnie dziwne

Dla mnie też, kto tak twierdzi? W BG wszystkie 16V (oprócz BP, czyli 1.8) były na jednym wałku właśnie.

DOHC nie da się pomylić z SOHC – już to pisałem, ale się powtórzę: w DOHC świece wchodzą pionowo od góry, nie od boku, a sama pokrywa jest dużo większa. Wyraźnie widać gdzie są oba wałki, a jeśli masz wątpliwości to znaczy że patrzysz na pokrywę SOHC.

PostNapisane: 30 lip 2007, 10:43
przez ravi
A kto Ci kiedykolwiek pisal, ze nie ma 16V SOHC? W Twoim temacie w dziale Nasze Mazdy napisalem Ci juz tak lopatologicznie ze bardziej sie nie dalo, wraz z fotkami jednostek 1.6. Wszystkie 1.6 w 323f 1 generacji są SOHC i występują w wersjach 16V gaźnik, 16V wtrysk, 8V wtrysk. Przy kazdym 16V na pokrywie napisane jest 16-valve. Innej opcji nie ma.