Dzięki
DOHC i OHC – różnice
1, 2
OHC to motor z jednym wałkiem rozrządu a DOHC ma 2 wałki a u Ciebie w 1,6 BG jest 1waleczek czyli ..... już wiesz o co chodzi ? Pozdrawiam !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Chyba taniej zmienić auto !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Luca, a moze swap na 1.8 DOHC ? Przeca sam widziałes, jak Koleś zapindalał swoją 1.8 DOHC
Poza tym, moze zrob sobie sprzęgło, bo jak mówiłes, to Ci sie slizga. Jak miałem kiedyś 323F BG 1.8, to w koncu miałem takie sprzęgło, ze ze startu mnie maluch brał
, no chyba, ze prawie nie dotykałem gazu, to wtedy jeszcze nie zerwało
Pozdro
SM
PS
Jesli do MX3 montują 2.5V6 to pewnie i do 323F wejdzie, no chyba, zeby mu było za krótko, bo MX3 nie ma otwieranych lamp i inaczej zbudowany nosek. Hmm, w sumie to moze i nie wejsc, bo sobioe przypomniałem, ze w MX3 standardowo były V6, ale trzeba by dobrze wymierzyć wszystko.

Pozdro
SM
PS
Jesli do MX3 montują 2.5V6 to pewnie i do 323F wejdzie, no chyba, zeby mu było za krótko, bo MX3 nie ma otwieranych lamp i inaczej zbudowany nosek. Hmm, w sumie to moze i nie wejsc, bo sobioe przypomniałem, ze w MX3 standardowo były V6, ale trzeba by dobrze wymierzyć wszystko.
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
W zasadzie później już nie ślizgało. Na początku wystartowałem z 2 osobami na pokładzie, więc chyba to od obciążenia. O sprzęgle wiem, że jest do bani, ale na razie środków nie ma. A co do 1,8 DOHC, to zgoda, ale chcę taki jak był w tej 323 GT
)) Ciekawe, czy można taki motorek dostać na szrocie?
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
Luca, swojego czasu był do sprzedania taki motorek 1.8DOHC wyciągniety z 323GT. Własnie o takim mówiłęm. swap z 88KM na 128 da jush jakis efekt. Tylko pamiętaj, ze w DOHC musiałbys zmieniac skrzynie, półosie i "troche" innych "pierdół"... Moze i taniej by było kupić drugie auto...
Pozdro
SM
Tanszą opcją swapa jest 1.6SOHC na 1.8SOHC –> czyli 88KM na 103/106KM. Wtedy zostaje skrzynia, półosie itp. Tylko drugie ECU i wszystko powinno smigac. Z resztą takiego swapa miał kolega Grzegorz w 323F BG i nie narzekał.
Pozdro
SM
Tanszą opcją swapa jest 1.6SOHC na 1.8SOHC –> czyli 88KM na 103/106KM. Wtedy zostaje skrzynia, półosie itp. Tylko drugie ECU i wszystko powinno smigac. Z resztą takiego swapa miał kolega Grzegorz w 323F BG i nie narzekał.
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Moim skromnym jak zawsze
zdaniem, to swap w 323F BG na V6 pociągnie za soba za duzy nakład finansowy. Tak więc jesli V6 to lepiej zrobić swapa....na inny samochód od razu wyposażony w V6. Bedzie taniej.
Pozdro
SM
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Hehe, ale to by było niezłe
Objechać starszą efką jej młodsze siostry. Faktycznie swap na jednostkę mocniejszą, to konkretny wydatek i chyba najbardziej prawdopodobny w ujęciu hobbystycznym. Co do silnika V6, to wydaję mi się, że mogła by nie wytrzymać konstrukcja samochodu, auto by się po prostu zgięło. Słyszałem o przypadku kolesia jeżdżącego na ćwierć mili, że po swapie silnika celica się po prostu złamała na pół.
Hmmm, ale mieć możliwość oglądania gąb rozdziawionych, kolesi w nowkach sztukach wszelakich, których objeżdża 11-letnia mazda, to radość sama w sobie. Ech.. jak już będę bogaty, to w ramach hobby.....
P.S. Patryk ile ważą Wasze mazdy?
Hmmm, ale mieć możliwość oglądania gąb rozdziawionych, kolesi w nowkach sztukach wszelakich, których objeżdża 11-letnia mazda, to radość sama w sobie. Ech.. jak już będę bogaty, to w ramach hobby.....
P.S. Patryk ile ważą Wasze mazdy?
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
chalif napisał(a):323GT w zupełności wystarczy – przy dobrym sprzęgle ciągnie jak burza... Mam tylko nadzieję ,że nie chcesz "tego samego" silnika co był jest w tej 323
Tego samego to może nie, ale taki sam, to mogłoby być coś.
A co do V6, to zastanawia mnie ile maksymalnie można wycisnać z jednostki dwulitrowej.
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
luca napisał(a):chalif napisał(a):323GT w zupełności wystarczy – przy dobrym sprzęgle ciągnie jak burza... Mam tylko nadzieję ,że nie chcesz "tego samego" silnika co był jest w tej 323
Tego samego to może nie, ale taki sam, to mogłoby być coś.
A co do V6, to zastanawia mnie ile maksymalnie można wycisnać z jednostki dwulitrowej.
Z 2.0V6 w wersji KF-ZE mazda wyciągnęła 170KM. Jakby dodać turbo, to mysle, ze na spoko 200KM ze zwykłego KFa.
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości