323f BG GT brak reakcji na pedał gazu

Postprzez Dracel » 30 sie 2018, 13:42

Cześć

Posiadam Mazdę 323f BG BP05 1.8 GT 128KM '91r.
Ostatnio borykam się z dziwnym problemem, otóż zdarza się że czasami moja Mazda przestaje reagować na wciśnięty pedał gazu podczas jazdy. Trwa to od kilku do kilkunastu sekund w różnych momentach. Na przykład jadąc trasą ze stałą prędkością na przykładowo 5 biegu nie wciskając ani odejmując pedału gazu auto zaczyna wyraźnie zwalniać, wciskam gaz "do dech" i zero reakcji, tak samo jak odpuszczę gaz. Wszystko wraca do normy po kilku sekundach. Jest to irytujące i czasami niebezpieczne.

Czy ktoś spotkał się kiedyś z takim problemem i czego może być jego przyczyna?

W Maździe zostały wymieniony aparat zapłonowy, kable i świece, cewka i sterownik cewki, przepływomierz, przepustnica (wyczyszczona i skalibrowana), wydech, oba elektrozawory od podciśnień, filtr paliwa i powietrza, wyczyszczona listwa wtryskowa i wtryski, termostat i czujniki temperatury. Dodatkowo wyczyściłem wszystkie widoczne złączki i połączenia elektryczne.

Z góry dzięki za pomoc !
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 13:37
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BG, 1.8 GT (BP05), '91r

Postprzez Piohrun » 31 sie 2018, 10:34

Jeśli z zapłonem jest wszystko ok, a po tym że cały układ zapłonowy jest wymieniony wnioskuje że tak to sprawdził bym pompę paliwa.
A nie dzieje ci się to przypadkiem jak skręcasz w prawo?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez cepo12 » 31 sie 2018, 11:14

Faktycznie jakby ciągłośći podawanego paliwa nie było:)
Jak regulowaleś TPS?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 30 maja 2012, 21:07
Posty: 444 (1/2)
Skąd: Okolice Płocka
Auto: Jest – >rx 8 zawrotne 1.3 doritos
Trochę tego było – >
X9
323f bj ba bgx2
Mpv

Postprzez Dracel » 31 sie 2018, 11:18

Pompę paliwa też wymieniłem bo poprzednia była zatarta.
To się dzieje niezależnie czy skręcę w prawo w lewo czy jadę prosto. Nie dławi się, nie szarpie i nie skacze, po prostu spadają powoli obroty bo hamuje skrzynia. Na biegu jałowym chodzi równo bez żadnych problemów. Nie ma też znaczenia czy samochód jest w trybie serwisowym czy nie.

TPS regulowałem zgodnie z instrukcjami na forum (tym forum) oraz z książką serwisową. Szczelina 0.2mm zwarcie na TPS, szczelina 0.7mm brak zwarcia na TPS.
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 13:37
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BG, 1.8 GT (BP05), '91r

Postprzez Płomień » 31 sie 2018, 11:45

Pompa paliwa to według mnie dobry trop. Może luźny albo przetarty kabel? W BG pompa paliwa jest załączana poprzez uchylającą się przepustnicę klapkową, tam bym zaczął szukać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Piohrun » 3 wrz 2018, 12:40

w sumie racja, możliwe że styki w przepływomierzu padły i odłącza pompę paliwa w losowych momentach.
Spróbuj podmienić przepływkę od kogoś i zobaczyć czy przejdzie, albo możesz sobie zrobić kontrolkę zasilania pompy paliwa, wystarczy jakąś lampkę podpiąć do kabli przy pompie i zobaczyć czy jak przestaje jechać to lampka gaśnie.

PS. jeśli miał byś po drodze do Łodzi to mogę użyczyć albo odsprzedać sprawną przepływkę.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Dracel » 4 wrz 2018, 13:36

Podmieniłem przepływkę na wersję od SOHC (z serii U na S) i problem dalej występuje. Tak samo w trybie serwisowym z inną przepływką. Zdemontowałem przepustnicę i czyszczę ja (po raz kolejny...). Teraz czekam na uszczelki i złożę wszystko zobaczę może coś pomogło. W międzyczasie podłączę oscyloskop pod przepływkę oraz przepustnicę. Potem jak złożę wszystko to zobaczę jak działa pompa paliwa. Jak to nie pomoże to wymienię przepustnicę na 1.6 i będę dalej szukał braku masy albo uszkodzonego złącza/kabla.
Uroki starych samochodów :P
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 13:37
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BG, 1.8 GT (BP05), '91r

Postprzez Dracel » 13 wrz 2018, 10:37

Problem rozwiązany... tak mi się wydaje...
Problemem była *werble* pompa paliwa <jupi> A dokładniej filtr z rurkami ssącymi w środku zbiornika paliwa. Poprzednio wymieniając całą pompę paliwa z pływakiem musiałem krzywo/źle wsadzić pompę co spowodowało podniesienie filtra. Przy niskim poziomie paliwa filtr zasysał paliwo z powietrzem co powodowało ten problem. Jakie było moje zdziwienie kiedy problem ustąpił po zatankowaniu.
Stary filtr poprawiony, czekam aż przyjdzie nowy. Przepływka i przepustnica wyczyszczone, masy poprawione, czujnik sprzęgła wyczyszczony. Jeszcze sonda lambda prawdopodobnie od wymiany bo pokazuje dziwne impulsy ale komputer nie krzyczy błędem.

Wniosek: Auto lepiej jeździ jak jest zatankowane :D
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 13:37
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BG, 1.8 GT (BP05), '91r

Postprzez sebek-71 » 13 wrz 2018, 11:10

jeszcze sprawa odpowiedniego włożenia pompy do zbiornika.... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323