jaki silnik będzie pasował do MAZDA 323F 1.8 92r.

Postprzez krzysioh4 » 1 kwi 2006, 13:08

Witam tak jak w temacie.

Musze niestety wymienić silnik w samochodzie. I teraz pytanie jaki będzie pasował?

mam mazde 323F 1.8i KAT 92r.

– Czy będzie pasował silnik z 323F 1.6 16V
– Czy będzie pasował silnik MX-3 V6 24V 1.8 ??
Obrazek
Mazda 323F BG 92r. 1.8i 16V SOHC BP01 wersja 'Extra' / Fotki :: http://h4.xt.pl/ :: ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2006, 18:40
Posty: 25
Auto: Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC

Postprzez Xionc » 1 kwi 2006, 14:05

nie
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Wodzu » 1 kwi 2006, 15:10

Bedzie pasował 3l bi-Turbo V6 hahaha
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez TALREP » 3 kwi 2006, 19:13

nie prosciej wsadzic 1,8 16v ?? tego przeciez sporo jezdzi wiec i z nabyciem nie powinno byc problemow
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez GofNet » 3 kwi 2006, 19:31

Standardowo W 323F montowane były silniki:
– 1.6 8V
– 1.6 16V
– 1.8 16V (SOHC/DOHC)
– 1.8 Turbo (DOHC)
– 1.7D

Oznacza to, że każdy z nich możesz zamontować w swoim pojeździe. Każdy, ale jakim kosztem. Nie obejdzie się bez zmiany nie tylko silnika, ale i:
– komputera
– instalacji
– osprzętu
– skrzyni biegów
– w skrajnych przypadkach i przeniesienia napędu.

Silnik 1.6i SOHC B6 (88KM) i 1.6i DOHC B6 (107KM) montowane był w MX-3 wraz z 1,8 K8 V6 (133KM). O ile K8 w 323F (1989-1994) nie występował, to jednak oba 1.6i w eFkach można było znaleźć. Jeśli więc mocowania w obu silnikach się pokrywają, to zapewne i K8 da się wcisnąć do 323F. Tylko inwestycja chyba nie warta świeczki... Dlaczego? Bo do wymiany właściwie pół samochodu...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez krzysioh4 » 3 kwi 2006, 21:44

myslalem ze bedzie pasowal idealnie jakis wiekszy silniczek :)))

Już zakupiłem 1.8 16V czyli taki jaki miałem :))
W czwartek – piatek przekladka silnika :)
Obrazek
Mazda 323F BG 92r. 1.8i 16V SOHC BP01 wersja 'Extra' / Fotki :: http://h4.xt.pl/ :: ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2006, 18:40
Posty: 25
Auto: Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC

Postprzez zenith839 » 3 kwi 2006, 21:51

a co chesz 300KM. hahaha
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez krzysioh4 » 3 kwi 2006, 22:26

wystarczylo by 150 :)) teraz mam 103 :PP
Obrazek
Mazda 323F BG 92r. 1.8i 16V SOHC BP01 wersja 'Extra' / Fotki :: http://h4.xt.pl/ :: ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2006, 18:40
Posty: 25
Auto: Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC

Postprzez zenith839 » 3 kwi 2006, 23:27

2.2 turbo F2 i po kłopocie
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez GofNet » 4 kwi 2006, 17:36

Zmień samochód... Kup sobie MX-6 2,5L KL ZE, to będziesz miał 200KM! Jeśli nie jesteś wymagający, to możesz też kupić sobie MX-6 2,5L KL o mocy 165KM.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Boris86 » 5 kwi 2006, 00:56

GofNet napisał(a):– 1.8 Turbo (DOHC)

Chyba nie bardzo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Xionc » 5 kwi 2006, 08:31

krzysioh4 napisał(a):teraz mam 103


103 to ma silnik BPE SOHC 16V. Jak kupiłeś normalny BP SOHC 16V to masz 115 :) Powinno być czuć.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez krzysioh4 » 5 kwi 2006, 09:48

78,00 kW
Obrazek
Mazda 323F BG 92r. 1.8i 16V SOHC BP01 wersja 'Extra' / Fotki :: http://h4.xt.pl/ :: ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2006, 18:40
Posty: 25
Auto: Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC

Postprzez shady » 5 kwi 2006, 11:53

Boris86 napisał(a):Chyba nie bardzo...

no wlasnie,to było w 323bg gtx,gtr,gtAe
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Łukasz » 5 kwi 2006, 12:11

To jako ciekawostkę podam ,że ja mam 1.8 16v SOHC o oznaczeniu BP01.Tak ma wybite na bloku.To ile koni ja mam?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Xionc » 5 kwi 2006, 14:55

Łukasz napisał(a):To jako ciekawostkę podam ,że ja mam 1.8 16v SOHC o oznaczeniu BP01.Tak ma wybite na bloku.To ile koni ja mam?


115
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez GofNet » 5 kwi 2006, 18:01

Boris86 napisał(a):
GofNet napisał(a):– 1.8 Turbo (DOHC)

Chyba nie bardzo...
Nie były montowane w 323F BG, bo w eFkach było mniej silników, niż w 323 BG. Jednak silnik 1,8 Turbo stosowany był wymiennie z 1,6 i mocowania tam pasowały, więc skoro te same silniki 1,6 są w 323F BG, to nie powinno być problemów z mocowaniami w 323F BG z silnikiem 1,8 Turbo.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Łukasz » 5 kwi 2006, 18:14

Poważnie?Cały czas wydaje mi się że 103.Xionc oby napewno?Mam pytanko ,czy są tego jakieś dowody na piśmie?Moze w jakis prospektach?
Aha i jeszcze jedno ,czym się różni 1.8 16v SOHC 103KM od 1.8 16v SOHC 115KM??Z góry dziękuję za odpowiedż <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Bambucia » 5 kwi 2006, 18:30

Łukasz napisał(a):1.8 16v SOHC 103KM od 1.8 16v SOHC 115KM??Z

być może ten drugi to DOHC może gdzieś był błąd w druku to się zdarza na stronach często albo ten drugi ma np wtrysk wielopunktowy chociaż wątpie czy ten 103 KM go też niema trzeba by było popatrzeć na te dwa silniki i porównać, o ile to nie ten sam silnik tylko parametry inne np moc podana wg norm niemieckich a druga to wg norm japońskich.

Ja chce do 323 F BG włożyć silnik 1.6 Turbo od 323, teraz mam 1.6i może ktoś mógł by mi pomóc ?
Bambucia
 

Postprzez GofNet » 5 kwi 2006, 18:39

Ja chce do 323 F BG włożyć silnik 1.6 Turbo od 323, teraz mam 1.6i może ktoś mógł by mi pomóc ?
Nie ma sensu. GTR'y w stanie "igła", przygotowane do KJS'ów można kupić za 10-15k zł. Uważam, że lepiej sprzedać to, co masz i kupić takiego GTR'a, niż bawić się w SWAP'a wszystkiego i pchać się w nieprzewidziane koszta.

<czytaj> Mazda 323 GTR 1.8 185KM 4WD benzyna 1993r.
<czytaj> Mazda 323 1.8 GT-R TURBO 4x4 163 KM
<czytaj> Mazda 323F 1,8 DOHC GT 138 KM
<czytaj> Mazda 323 F GT 128KM

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323