Strona 1 z 1

Mazda 323f BG 92' 16. 16V 88KM

PostNapisane: 21 gru 2017, 11:59
przez naza24
Cześć,

Opisze całą moją przygodę, może ktoś będzie w stanie doszukać się problemu bo już powoli tracę cierpliwość;

Kupiłem samochód wiosną 2017r. trafił się model od pierwszego właściciela od razu się zakochałem :)

Standardowa wymiana elementów eksploatacyjnych, oleje filtry itd.
Dodam że samochód miał przejechane ok. 180tys. Aktualnie zrobiłem niecałe 10tys.

i uwaga problem:

Mazda od samego początku miała problem z obrotami, trzymała za duże + falowały – paliła ok.12l-14l na 100km w trybie miejskim. Po miesiącu i standardowych wymianach postanowiłem zabrać się za ten problem;
– silniczek krokowy –> czyszczenie + wymiana uszczelek (obroty przestały falować – nadal trzymała za wysokie)
– wymiana przepustnicy – czyszczenie
– wymiana przepływomierza (oczywiście na używany) – (obroty spadły do ok.1000)
po trasie ok. 300km mazda przy dodaniu gazu zaczynała się dławić i szarpać (wcześniej dojechałem na rezerwie paliwa do stacji po tankowaniu nie chciała odpalić – po chwili odpaliła i pokonała trasę kolejnych 300km – zgasła jeszcze raz po tankowaniu – przy lekkim gazie jechała normalnie;

zawiozłem samochód do specjalisty od Mazdy – bardzo miły Pan powiedział że wszystko jest ustawione w niej nie tak jak trzeba;

– regulacja zapłonu – sprawdzanie pompy paliwa, aparatu zapłonowego –
samochód miał normalne obroty 800-900 wszystko pięknie ustawione – nareszcie;
ok. 1 miesiąc – chodził jak w zegarku;

zgasł mi 1 raz – pedał w podłogę, kręcenie po chwili odpala – zalany więc zapach paliwa kupa białego dymu – przepala i jedzie (problem nie wraca przez kilka dni)

za jakiś czas gaśnie przy niższym stanie paliwa – tankowanie do pełna problem znika;(na jakiś czas)

pojawia się znowu – dzwonię do Magika
– aparat zapłonowy (wymiana kopułki /w między czasie 2x kabli – tu z innego powodu/ niestety nie wymieniłem modułu bo go nie mogę dostać)

– połowa zbiorniku paliwa – jednego dnia problem wystąpił pierwszy raz trzykrotnie – forum poszukiwania;

– wymiana baku paliwa (kilka dni ok. wszystko pięknie chodzi aż do wczoraj; znowu zgasła tym razem na parkingu odpaliłem czekałem aż się nagrzeje – rozmawiałem przez telefon, nabrała temperatury i zgasła, gaż w podłogę – odpaliła, pogazowałem uspokoiła się, trzyma normalne obroty – dojachałem do domu. dziś rano odpaliła wszystko ok. (problem jest tak nieregularny że ciężko go zdiagnozować)

Może ktoś miał podobnie i jest w stanie pomóc? powoli kończy mi się cierpliwość i pomysły co może być nie tak.
Czy problem może być w :
– komputerze?
– czujniku temp płynu chłodzącego silnika?
– w module – który nie wiem gdzie kupić?

Re: Mazda 323f BG 92' 16. 16V 88KM

PostNapisane: 24 gru 2017, 12:18
przez benny88
winowajcą problemu na 90% jest pompa paliwa. Miałem takie same problemy wymieniłem wszystko i nic dopiero pozmianie pompy wszystko wrociclo do normy.... Masz tez spadki mocy ?? zwlaszcza jak jest malo paliwa ??

PostNapisane: 25 gru 2017, 12:27
przez sebek-71
A błędy sprawdzałeś...od tego powinieneś zacząć...

Re: Mazda 323f BG 92' 16. 16V 88KM

PostNapisane: 28 gru 2017, 14:58
przez naza24
Trwało to długo ale znalazł się winowajca, nikt tego wcześniej nie sprawdził bo wyglądała na nową.
Okazało się, że to cewka ;) – błaha sprawa od której można było zacząć – mimo iż była nowa była uszkodzona.
Przy okazji kilka wymian (mniej lub bardziej potrzebnych) ale nic straconego bo części są tanie jak barszcz :)

teraz zostają drobiazgi i piękna Madzia mam nadzieję że będzie cieszyła oko jeszcze kilka lat :)

<czarodziej>

Dzięki za pomoc!