Strona 1 z 2

Po czym mozna rozpoznac model 140KM ?

PostNapisane: 20 mar 2006, 03:09
przez jeday
Podobno w latach 90 i 91 byly wlasnie takie wersje. Ale czy w tych latach wychodzily tez slabsze wersje slinika DOHC?

PostNapisane: 20 mar 2006, 09:44
przez Mav
W mazdzie BG byly dwie wersje silnika 1.8 DOHC. Jedna miala 127 KM a druga wlasnie cos kolo 140. Roznica miedzy nimi polega podobno nabraku katalizatora w tej mocniejszej wersji.

PostNapisane: 20 mar 2006, 10:20
przez Koleś
moze lepiej to uscislij jedna miała 128KM dgruga 136Km
Tak dokładnie róznica była w tym ze nie maiły katalizatora
a jedynym wyznacznikiem ze mazda 323f Gt to naprawde Gt był spoiler na tylnej klapie no i pod maska głowoca z dwoma wałkami wszystkie inne to psełdo GT

PostNapisane: 20 mar 2006, 11:44
przez shady
Koleś napisał(a):moze lepiej to uscislij jedna miała 128KM dgruga 136Km
Tak dokładnie róznica była w tym ze nie maiły katalizatora
a jedynym wyznacznikiem ze mazda 323f Gt to naprawde Gt był spoiler na tylnej klapie no i pod maska głowoca z dwoma wałkami wszystkie inne to psełdo GT


moze kolege jeszcze troche poprawie, kolejne roznice sa w zawieszeniu, lusterkach, siedzeniach, z tylu koncowka tlumika jest podwojna i chromowana ,ori kola sa inne w gt szerokosc jest wieksza i nizszy profil, oraz o cal wieksze , jest jescze kilka roznic w mechanice aut :)

a trafic na wersje ~140 konna jest ciezko

PostNapisane: 20 mar 2006, 13:04
przez kurczak
Witam,

323F w budzie BG robiono od 89 do 94. W marcu 1991 przeszła facelifting, który w najbardziej widoczny sposób objawia się zmianą logo marki z napisu "MAZDA" na logo umieszczone pośrodku atrapy.

Modele 323F GT (oczywiście cały czas mówimy o budzie BG, o czym już nie będe wspominał) do 91.III miały 140KM a po 91.III miały 128KM.

Podstawowe różnice:
-Moc: było 140KM --- jest 128KM;
-Katalizator: nie było --- wprowadzono;
-Znak marki: był napis "MAZDA" między atrapą a zderzakiem --- zmieniono na logo marki mocowane pośrodku atrapy;

Najłatwiej wizualnie odróżnisz stare GT od nowego po katalizatorze, znaku marki, sondzie lambda, innej tapicerce.

Co do różnic między GT a innymi wersjami, to GT miało 14 calowe felgi, podwójny wydech, zaiweszenie od Eibacha.

Co do znaczka to pierwsze modele po 91.III miały znaczek, którego Mazda używała przez bardzo krótki czas bo Renault złożył protest, że jest zbyt podobny do ich znaczka – wtedy zaokrąglowo logo marki.

Tutaj masz jak wizualnie wyglądają opisane powyżej różnice:
http://www.popuplights.co.uk/history/323f.htm

Od siebie dodam, że w kwestii osiągów obie wersje GT są identyczne – przynajmniej na papierze ;–)

Kurczak

PostNapisane: 20 mar 2006, 20:41
przez Piotr Wozniak
he, ciekawe, czy zdejmujac katalizator z GT wyprodukowanego po III.91 wraca sie do wyjsciowych 136KM sprzed liftingu i skatalizorowania...

Swoja droga typowe dla mazdy jest zmienianie mocy silnika bez zmian osiagow- przykladem Mx-3 1.6 SOHC 88KM i 1.6 DOHC 107KM z prawie identycznymi osiagami.

Ale to tak OT ;)

pozdrowienia

PostNapisane: 20 mar 2006, 23:09
przez Huano
To ja dodam tylko od siebie jedną rzecz – równiez 2.0 DOHC w 626 występowały w 2-ch odmianach: 140 KM i 148 KM – różnice jak wyżej, plus jeszcze jedna sprawa: inny stopień sprężania (różnica o 0,8) – można rozpoznać dopiero po tłokach – niestety...

PostNapisane: 20 mar 2006, 23:31
przez kurczak
Między 140KM a 128KM w silniku BP-DOHC również jest różnica w sprężaniu.
128KM ma 1:9 a 140KM ma 1:9,8.

Myślę, że wywalenie Kata powinno uratować z 5 Rumaków – jak mi się sypnie wydech to wywalę Kata i wtedy sie pomierzy ;–)

Kurczak

PostNapisane: 21 mar 2006, 00:17
przez jeday
O to mi chodzilo! Dzieki wszystkim za pomoc. Szczegolnie kurczakowi bo rozwial wszystkie moje watpliwosci i nie musze nawet dodatkowych pytan zadawac ;)

PostNapisane: 21 mar 2006, 00:53
przez shady
kurczak napisał(a):Myślę, że wywalenie Kata powinno uratować z 5 Rumaków – jak mi się sypnie wydech to wywalę Kata i wtedy sie pomierzy ;–)

z tego co poczytalem na forum , to raczej samo wywalenie kata, to nie wszystko, nawet te 5 hp to dosc duzo i uzyskanie ich przez wywalenie kata, to raczej trudne, chlopaki robili(co prawda w innych madziach i zmian procz glosu nie odczuwali-chyba ze juz kat byl przydkany)

PostNapisane: 3 gru 2006, 01:41
przez corey
stare BP maja wyzsze tloki i stad roznica w mocy

szukanie w znaczkach i katalizatorach jest bledne

widzialem stara GT niby 140km a tez miala niskie tloki-najlepiej zdjac glowice

PostNapisane: 3 gru 2006, 11:29
przez Malik
Rok temu na zlot do Szyman przyjechała czerwona Mazda 323F GT 140 konna...ale jej wynik na 1/4 nie był rewelacyjny..rozpędził się do ok. 135km/h ..czasu nie znam :( Zwłaszcza,że ja swoją mazdzirą zmęczoną już przez życie która pewnie ma ze 80KM docisne na 1/4 do 120 km/h (z lpg i która jest sporo cięższa od serii :( ) :P A może kierownik tej mazdy jest na tym forum,powinien pamiętać moją niebieską strzałę która stała na parkingu ;) Pozdrawiam
P.S.Wiem,że trochę nie na temat więc sorry :]

PostNapisane: 7 lut 2008, 17:48
przez Jacek176
Przepraszam, że odgrzewam starego kotleta ale interesuje mnie temat różnic pomiędzy silnikami 1.8 128KM i 140KM.
Ten 140KM nie ma sondy lambda. W takim razie jak tam było rozwiązane sterowanie mieszanką paliwa? Do tej pory myślałem, że wszystkie silniki z wtryskiem muszą mieć sonde lambda.
Poza tym wie ktoś jak odróżnić komputer od wersji 128KM i 140KM? Zna się ktoś na oznaczeniach kompów?

PostNapisane: 12 lut 2008, 17:23
przez Jacek176
Po lekturze zagranicznych stron już znam wszystkie różnice pomiędzy wersją 140KM i 128KM.
A więc wersja 140KM poza brakiem katalizatora różniła się:
-brakiem sondy lambda
-innymi wałkami rozrządu
-innymi tłokami
-wyższym stopniem sprężania (1:9,8)
-innym ECU (oznaczenie BP22)
-innym zaworem regulacji biegu jałowego

To chyba wszystkie różnice.
Wygląda na to że gadam sam ze sobą ale może komuś przydadzą się te informacje.

PostNapisane: 13 lut 2008, 09:32
przez kiepaz
to ja mam pytanie jezeli mam mazde 323 f z 96 roku 1.8 dohc to ile ja mam km pod maską wiem z mam 2 walki

prosze o odpowiedz :) bo ciekawi mnie ile km mam :) pozdro

PostNapisane: 13 lut 2008, 09:41
przez Jacek176
kiepaz napisał(a):to ja mam pytanie jezeli mam mazde 323 f z 96 roku 1.8 dohc to ile ja mam km pod maską wiem z mam 2 walki

prosze o odpowiedz :) bo ciekawi mnie ile km mam :) pozdro

115KM – tyle mieł katalogowo twój silnik jak był nowy.
Żeby wiedzieć ile masz koni teraz musiałbyś jechać na hamownie :)

PostNapisane: 13 lut 2008, 11:40
przez kiepaz
troche to dziwne starsze modele niby ten sam silnik a wiecej km a tu bchh heh... a byla 2.0 v6 ale nistety nie chcieli mi fakturki na 14 tys wystawic i trzeba bylo kupic 1.8 ale co tam jakos przeboleje :)

PostNapisane: 13 lut 2008, 12:16
przez Jacek176
kiepaz napisał(a):troche to dziwne starsze modele niby ten sam silnik a wiecej km

Za to możesz podziękować ekologom :P

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:34
przez Piotr Wozniak
Masz model BA (produkowany od 1994r do 98r) a nie BG (89-94r) o ktorym toczy sie dyskusja. W BA byl tylko jeden silnik 1.8 i mial 114KM.
Polecam dzial "technika" ze strony glownej ;)
<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... 23_ba_tech

pozdrowienia

PostNapisane: 12 kwi 2008, 20:20
przez mcerek
a co powiecie na to, ze moja BG GT jest z roku ,89 i ma sonde lambda?:) wszystko inne sie zgadza jak podajecie