Strona 1 z 1

problem po swapie z 1.3 16v na 1.6 16v

PostNapisane: 13 gru 2016, 00:24
przez AdamR323bg
witam, ostatnio wykonałem zmianę silnika jak w temacie, w silniku włożonym, wymieniony rozrząd przeczyszczona przepustnica wymienione świece , zalany świeżym olejem więc raczej po bożemu, wszystkie prace wykonywałem z ojcem w warsztacie wiec jestem pewien tego co jest zrobione, i tu pojawiają sie schody, wraz ze wzrostem osiągów wzrosło spalanie, i to gigantycznie!!!
za 60 zł benzyny robię 85 km nie upalając maszyny, i czuję że stacja paliw musi być moim następnym przystankiem, miał ktos kiedyś styczność z takim spalaniem? co może być przyczyną ? sonda lambda? może to że cały czas jest ecu z silnika 1.3? dodam że silnik 1.3 jak i 1.6 są na wtrysku, opony są 195/45/16 więc jakichś zawrotnych oporów nie robią, <na silniku 1.3 spalała około 6 l> proszę o pomoc bo sam nie wiem jak się do tej sprawy zabrać <płacze>

Re: problem po swapie z 1.3 16v na 1.6 16v

PostNapisane: 15 gru 2016, 14:00
przez borki
Kostka czujnika temperatury silnika (na kolektorze dolotowym) wpięta, nie rozłączona?

PostNapisane: 16 gru 2016, 12:00
przez sebek-71
Po pierwsze to koła 16 calowe to spokojnie litr jak nie więcej jeśli chodzi o spalanie.
A po drugie sprawdź błędy...jak to zrobić jest na forum wystarczy poszukać <czytaj>
Potem napisz jakie wyniki i będziemy dalej myśleć.
Ja mam 1,6 16v i powiem Tobie, że niestety te silniki potrafią spalić tyle co 1,8...Mam wszystko poustawiane, co trzeba powymieniane, a w mieście przy spokojnej jeździe na krótkich dystansach 2-3 km spala ok. 9l w trasie ok.6l...
Tak, że najpierw odczytaj błędy :)

PostNapisane: 18 gru 2016, 20:17
przez AdamR323bg
Witam dzieki za odpowiedzi, w tym tygodniu mialem troszke czasu i pierwsze co zrobilem to sprawdzenie sondy lambda no i bingo, wgl nie reagowala na zmiany temperatury, wciaz ten sam sygnal, zmienilem ja na ta z silnika 1.3 i spalanie uspokoilo sie trasa 100-120kmh 7 litrów wiec problem uwazam za w miare rozwiazany , a błędy sprawdze i tak czy jeszcze cos jej nie dolega :D

Re: problem po swapie z 1.3 16v na 1.6 16v

PostNapisane: 21 gru 2016, 01:17
przez borki
Mógłbyś mi wytłumaczyć jak sprawdziłeś sonde? :P

PostNapisane: 21 gru 2016, 13:01
przez sebek-71
najlepiej u elektromechanika na oscyloskopie ewentualnie za pomocą odczytanych błędów...

Re: problem po swapie z 1.3 16v na 1.6 16v

PostNapisane: 23 gru 2016, 02:10
przez borki
na oscyloskopie raczej zapłon

PostNapisane: 23 gru 2016, 19:08
przez sebek-71
nie zapłon na lampie stroboskopowej a sondę na oscyloskopie...