problem po swapie z 1.3 16v na 1.6 16v

Postprzez AdamR323bg » 13 gru 2016, 00:24

witam, ostatnio wykonałem zmianę silnika jak w temacie, w silniku włożonym, wymieniony rozrząd przeczyszczona przepustnica wymienione świece , zalany świeżym olejem więc raczej po bożemu, wszystkie prace wykonywałem z ojcem w warsztacie wiec jestem pewien tego co jest zrobione, i tu pojawiają sie schody, wraz ze wzrostem osiągów wzrosło spalanie, i to gigantycznie!!!
za 60 zł benzyny robię 85 km nie upalając maszyny, i czuję że stacja paliw musi być moim następnym przystankiem, miał ktos kiedyś styczność z takim spalaniem? co może być przyczyną ? sonda lambda? może to że cały czas jest ecu z silnika 1.3? dodam że silnik 1.3 jak i 1.6 są na wtrysku, opony są 195/45/16 więc jakichś zawrotnych oporów nie robią, <na silniku 1.3 spalała około 6 l> proszę o pomoc bo sam nie wiem jak się do tej sprawy zabrać <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2016, 20:43
Posty: 161 (3/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda 323 BG 1993 1.3 16v-->1.6 16v

Postprzez borki » 15 gru 2016, 14:00

Kostka czujnika temperatury silnika (na kolektorze dolotowym) wpięta, nie rozłączona?
Początkujący
 
Od: 22 lis 2016, 23:32
Posty: 7
Auto: 323F BG 92 1,6 16V PB + LPG

Postprzez sebek-71 » 16 gru 2016, 12:00

Po pierwsze to koła 16 calowe to spokojnie litr jak nie więcej jeśli chodzi o spalanie.
A po drugie sprawdź błędy...jak to zrobić jest na forum wystarczy poszukać <czytaj>
Potem napisz jakie wyniki i będziemy dalej myśleć.
Ja mam 1,6 16v i powiem Tobie, że niestety te silniki potrafią spalić tyle co 1,8...Mam wszystko poustawiane, co trzeba powymieniane, a w mieście przy spokojnej jeździe na krótkich dystansach 2-3 km spala ok. 9l w trasie ok.6l...
Tak, że najpierw odczytaj błędy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez AdamR323bg » 18 gru 2016, 20:17

Witam dzieki za odpowiedzi, w tym tygodniu mialem troszke czasu i pierwsze co zrobilem to sprawdzenie sondy lambda no i bingo, wgl nie reagowala na zmiany temperatury, wciaz ten sam sygnal, zmienilem ja na ta z silnika 1.3 i spalanie uspokoilo sie trasa 100-120kmh 7 litrów wiec problem uwazam za w miare rozwiazany , a błędy sprawdze i tak czy jeszcze cos jej nie dolega :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2016, 20:43
Posty: 161 (3/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda 323 BG 1993 1.3 16v-->1.6 16v

Postprzez borki » 21 gru 2016, 01:17

Mógłbyś mi wytłumaczyć jak sprawdziłeś sonde? :P
Początkujący
 
Od: 22 lis 2016, 23:32
Posty: 7
Auto: 323F BG 92 1,6 16V PB + LPG

Postprzez sebek-71 » 21 gru 2016, 13:01

najlepiej u elektromechanika na oscyloskopie ewentualnie za pomocą odczytanych błędów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez borki » 23 gru 2016, 02:10

na oscyloskopie raczej zapłon
Początkujący
 
Od: 22 lis 2016, 23:32
Posty: 7
Auto: 323F BG 92 1,6 16V PB + LPG

Postprzez sebek-71 » 23 gru 2016, 19:08

nie zapłon na lampie stroboskopowej a sondę na oscyloskopie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323